Gravatar

#14591 Richard Burton 13 år siden

Zombi (14589) skrev:
Jaws i biffen.

Jep "Jaws" er stadig en møgfed og uforskammet vellavet film og den blev ikke værre af at se den på det store lærred. :)

Apropos

http://billdesowitz.com/jaws-goes-blu-on-aug-14/
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14592 elwood 13 år siden

Der findes primært to former for stamning, den klassiske, når man taler og man G-g-g-gentager ord eller blot bogstaver, det er den som nemmest illustreres på film, og derfor også blir brugt primært.

Den anden form, den jeg lider af om man vil er blokeringer, hvor jeg ikke kan få fremsagt en lyd, så man får ikke den sædvanlige hakkene i ord, og bogstaver, de få gange hvor det sker er der hvor folk så prøver og hjælpe med og færdiggøre det ord man er ved og sige, det er det værste man kan gøre for en stammer.

Men den anden form det opfattes blot som om personen ikke har mere og sige, og den er rigtig slem, hvis man er ved og sige en sætning, eller prøver at komme ind i en diskousion.

Stamningen kommer og går nogen gange kan jeg ha en masser måneder, hvor jeg ikke gør det, og så lige pludselig kommer det igen.

Er blevet bedre med og komme over det med tiden, med små tekniker. Så det er ike så slemt, som det har været, og nok derfor man ikke lægger mærke til det.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14593 misuma 13 år siden

Tyrannosaur

En deprimerende historie om to ulykkelige eksistenser som finder og giver hinanden styrken til at rejse sig op og træde ud af mørket.

5,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14594 Riqon 13 år siden

#14592 -

elwood (14592) skrev:
Er blevet bedre med og komme over det med tiden, med små tekniker. Så det er ike så slemt, som det har været, og nok derfor man ikke lægger mærke til det.

Og så selvfølgelig det at jeg kun har mødt dig på skrift. :p

Men var interessant læsning. Jeg har en kammerat, der har det med blokeringerne af og til.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14595 elwood 13 år siden

Hehe kan snart ikke holde styr på folks, navne i RL og så her på forummet, altid sjovt og se, hvem personen bag et navn er, og ku jo være vi havde mødtes til noget filmz event, så ja man ku ikke vide.

Jeg vil næsten sige jeg heller vil stamme på den almen måde end blokering, fordi med den almene så kan folk da i det mindste høre man prøver på at sige noget...

Eller også er man blot en elendig Beatboxer 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14596 Collateral 13 år siden

Riqon (14590) skrev:
#14588 -

Tænk, jeg har aldrig lagt mærke til, at du stammer.

Også mig! Det var en herlig oplevelse at føle at hele biografsalen var hevet med af denne film og, fornemmedes det, allerede kendte og elskede disse karakterer. Som at gense en gammel ven var denne tur i biffen og jeg glæder mig allerede til at gense filmen (igen igen) når den lander på BD senere på året. I øvrigt også sjovt at der er næsten ligeså mange af de varme momenter jeg sidder og glæder mig til, som dramatiske. Eksempelvis scenen med far og søn, hvor sidstnævnte eftergøre sin far. Så fint et lille moment, som betyder enormt meget for Brody. Sandsynligvis min Spielberg favorit.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14597 loki 13 år siden

The Woman in Black (2012)

+ Flotte kulisser og god stemning
+ Nydeligt tøj...
+ Skræmmende elementer (shockeffekt)
+ Ok skuespil af ham som spiller den ældre herre (Sam?)

- Alt for langsom opbygning
- Vrøvlet historie
- Uforløst plot
- Tåbelig slutning
- Skræmmende elementer (shockeffekt)

Så det var forgæves, og kvinden i sort (forget her name) vil blive ved med at hjemsøge og dræbe børnene fordi hun hader de voksne for evigt? Virkelig? Det er plottet? At hun ELSKER sin søn så vildt meget, og efter at sønnens adoptivforældre ikke præsterede at passe på knægten, så vil hun hævne sig på VILDT FREMMEDES børn?? Og hvorfor skal Arthur have mistet sin kone? Så han er tættere på det overnaturlige? Pffft...

2/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#14598 Batsy 13 år siden

loki (14597) skrev:
Ok skuespil af ham som spiller den ældre herre (Sam?)

Ciaran Hinds Mayhaps? http://www.imdb.com/name/nm0001354/
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14599 loki 13 år siden

That would be the one yup :). Han gør det fint (uden at være overvældende) med det han har at arbejde med.
www.peakoil.dk
Gravatar

#14600 Batsy 13 år siden

loki (14599) skrev:
That would be the one yup :). Han gør det fint (uden at være overvældende) med det han har at arbejde med.

Hvad med Daniel Radcliffe? Eller er han bare meget anonym? Da det jo en af hans første non potter rolle 8)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: