Gravatar

#14611 TheEnd 13 år siden

Dexter - Sæson 6

Så fik jeg endelig tid til at se det og jeg må sige at jeg er skuffet! Det er med afstand den svageste sæson af dem alle.

Der er virkelig ikke meget nyt at kommet efter. Blot en ny seriemorder, en religiøs fanatiker
Colin Hanks, som åbenbart er Tom Hanks' søn er da godt nok en elendig skuespiller! Jezz!
Mos Def's karakter derimod virkede glimrende, der får Dexter til at se på sig selv lidt anderledes.
Afsnittet Nebraska var helt ud og skide! Som om forfatterne var gået kold: vi smutter lige op og hilser på Trinity's søn uden at det bringer os nogen steder i historien, seriously?
Det der bliver lagt op til i næste sæson bliver interessant og forhåbentlig mere spændende; Debra's forelskelse i og opdagelse af Dexter og sæson 6 virker netop som en stepping stone til disse.
Den her sæson virker bare så overflødig!

A bottle! Don't bother.
Gravatar

#14612 misuma 13 år siden

BN

Enig omkring Texas Killing Fields og næse ; )
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14613 Åkepool 13 år siden

Så "Kill list" igår og vil gerne spørge, om der evt. er en der kan forklare mig
hele slutningen, som i hvad f..... skete der lige der?
Og også hvad hans hammer-offer mener med om hans "kollega" ved hvem han er og både ham og præsten takker ham jo nærmest for at slå dem ihjel.

Husk at svare i spoiler-tag.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14614 Richard Burton 13 år siden

Slutningen HAR ingen mening. Jeg læste en artikel, hvori instruktøren selv havde forklaret, at han ville lade det være helt åbent for folk. Dvs. instruktøren har ingen forklaring selv og der er ingen forklaring indbygget i det viste. You choose!

Derved forsvandt interessen fra min side og en spændende film, blev tidsspilde. Hvis der ikke engang fra instruktørens side er "tænkt noget", så gider jeg heller ikke selv gøre forsøget. Tvetydighed, fint. Men ligegyldighed gider jeg ikke. Det er jo ikke ligefrem en Bunuel film eller spiller på Last Year in Marienbad præmisser
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14615 duuk74 13 år siden

Manden der bestilte lejemorderen, og alle ofrene er medlem af en dødskult af en slags.
Lejemorderen har været "den udvalgte" fra starten, og hans ofre betragter det som en ære at blive henrettet af ham.
Den ultimative test/indvigelse til sidst, er at vores hovedperson dræber sin egen familie.
Sådan ser jeg det i hvert tilfælde.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14616 Åkepool 13 år siden

Tak for info. Det er da rart at vide, at den mening jeg ikke kunne finde, heller ikke er der.

SIR Ridley Scott (14614) skrev:
Derved forsvandt interessen fra min side og en spændende film, blev tidsspilde

Lige præcis samme følelse jeg sidder med nu.

Gravatar

#14617 Åkepool 13 år siden

Det er helt sikkert en mulighed, men alligevel synes jeg at det ikke giver så meget mening og et godt oplæg stadig bliver forpurret af den sidste halve time.

Gravatar

#14618 wigant 13 år siden

Jeg tolkede den selv sådan da jeg så den.
Dog kunne jeg ikke helt finde ud af hvorfor hans kone lo/grinte til sidst. Var hun emd i det fra starten, eller lo hun blot af det morbide i situationen? Hvorfor var han "den udvalgte"? - og hvad var han udvalgt til?

Jeg søgte svar rundt på nettet, men fandt ikke andet end spekulationer. Desværre er jeg ikke faldet over den artikel som SIR Ridley omtaler, så jeg havde egentlig opgivet at finde et fyldestgørende svar/forklaring og har afskrevet filmen som en gang underholden og anderledes nonsens:-)
Gravatar

#14619 Babo84 13 år siden

Blue Valentine

Hjerteskærende film. En af de mest ægte, gribende, velspillede og intime amerikanske dramaer om forhold, der går i opløsning, med mere. Denne usentimentale og upolerede fortælling rammer dybt i hjertet og gør helt ondt, når slutbilledet indtræffer. Den handler ikke udelukkende om ulykkelige stunder, men også de lykkelige, men den skildrer et par, som ikke har den gnist for hinanden længere, og tingene stikker dybere end som så. Instruktøren har stor indsigt i mennesker, problemstillinger etc, og ikke mindst visuelt rammer de en tone og farver på billedsiden, der ikke virker så pokkers glamourøst som amerikanske film har en tendens til. Der spilles fortræffeligt og Gosling leverer sin livs præstation. Ved test-screening fik filmen den noget kontroversielle dom nc-17, som ville dræbe filmen økonomisk, men man ankede vist sagen og fik den velfortjente R, og filmen blev faktisk en succes. Med rette.

9/10
Gravatar

#14620 Åkepool 13 år siden

wigant (14618) skrev:
Dog kunne jeg ikke helt finde ud af hvorfor hans kone lo/grinte til sidst

Det fandt jeg også temmelig mærkeligt og det var kun med til at gøre den sidste halve time værre end den var i forvejen.

wigant (14618) skrev:
Hvorfor var han "den udvalgte"?

Også noget der blæser i vinden.

Ærgeligt var det, for jeg synes den første time+ gav løfter om en god film, men så skal jeg da love for at det tog en drejning til det rene makværk.

Skriv ny kommentar: