Gravatar

#14621 misuma 13 år siden

Famished

Mere realistisk og tager du humoren væk, så har vi her Kannibalerne/Ravenous.

5/6

Genså Woman In Black

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14622 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg er enig med alle ang. Kill List... de første 45 minutters tid er sublime, og så det bliver langsomt værre og værre indtil slutningen som skider på ens fjæsing!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14623 Hr. Nielsen 13 år siden

Her atter lidt jeg har set/genset, bedømt og kommentaret ganske kort.

Limelight - 8/10
Havde dette været Chaplin’s sidste film, havde det egentlig været passende, da han så smukt får sagt farvel og taget afsked. Det er enormt sentimentalt, når den aldrende gøgler tager imod den unge ballerina, men det virker i dette bittersøde drama, hvor de komiske elementer altid får et skær af det vemodige. Kun en sten må forblive uberørt.

Kill List - 5/10
Starter godt, men den bevidst slingrende og deraf spændende kurs, tager et brat sving og man ryger af.

Carnage - 7/10
Gode dialoger og frække provokationer til hverdagens små og store problemer set igennem to ægtepar, får sat mennesket og vores hykleri på spidsen. Formen bliver dog ultimativt lidt anstrengende og forudsigeligt gentagende og de knapper der skal trykkes på, må forekomme mekaniske. Men det er svært ikke at nyde sarkasme, når den serveres så enkelt og råt af den gamle mester Polanski.

10 Timer Til Paradis - 6/10
Sød lille kærlighedshistorie, der samtidig gerne lige vil sparke lidt til et par fordomme. Den kan forekomme lidt firkantet, men den har hjertet med sig imens.

Haywire - 5/10
Lækker low-key action kan ikke redde denne agent actionthriller, holdt i en enkel i b-filmsstil, for at forekomme unødigt rodet. Vores kvindelige helt formår ellers at sparke både røv og få husarerne op at stå.

Puss in Boots - 7/10
Velproduceret og mægtigt underholdende tegnefilm, hvis historie måske kunne have brug for at blive strammet lidt op, men som ellers fungerer upåklageligt som katalysator for diverse skøre situationer.

The Master of Ballantrae - 6/10
Flynn viser i glimt hvorfor han engang var den ultimative romantiske sværdkæmpende helt på film, i dette stykke underholdende, men letforglemmelige metervarer.

Lourdes - 5/10
I virkeligheden kan jeg ikke kritisere denne film ret meget. Den er nedtonet til det maximale, stoler på og udfordrer sit publikum og dennes empati og intelligens uden bare et strøg på følelsesviolinen, i et enkelt set-up. Det må man jo både beundre og rose. Jeg blev bare ikke fænget.

Safe House - 7/10
Håndfast og kompetent actionfilm, der uden at gøre en større kunst ud af det, formår at levere varen, hvis man har brug for et solidt actionfix.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14624 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Gravatar

#14625 Hr. Nielsen 13 år siden

#14624 Thankyouverymuch (sagt som en Elvis imitation:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14626 Batsy 13 år siden

utyske (14624) skrev:
http://1.bp.blogspot.com/..

Hun er da noget af en sild, slutningen af filmen synes jeg nu var meget sjov, men ellers en lidt middelmådig thriller!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14627 misuma 13 år siden

The Way Back

Læs BN's anmeldelse ; )

Det er måske ikke en så subtil præstation som Jim Sturgess, men jeg vil dog gerne frenhæve Colin Farrell, han spiller agressivt og nærmest dyrisk...bravo.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14628 BN 13 år siden

misuma (14627) skrev:
jeg vil dog gerne frenhæve Colin Farrell, han spiller agressivt og nærmest dyrisk...bravo.

Enig. Han spiller så godt, at man glemmer, at det er ham.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14629 MallePalle 13 år siden

Just Married.

Ashton Kutcher spiller rigtig godt i den her sjove film.

8/10
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!
Gravatar

#14630 BN 13 år siden

I think we have found a new beaver ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: