Jeg kan godt sætte mig ind i folks reaktioner på filmen, "Der sker jo næsten ingenting!" eller "Var det virkelig dét jeg ventede på?!".
Filmen lefler ikke for popkorn-publikummet. Der kræves tålmodighed, og måske også en god portion empati for figurerne for at få det fulde udbytte af uhyggen og klimakset.
Jeg var gudskelov ret betaget af filmens to hovedpersoner. Især pigens næsten barnlige uskyld eller nærmere naivistiske udstråling kombineret med at være lidt nørdet, vandt stort hos mig.
Der opbygges langsomt en spænding som effektiviserer uhyggen når denne indtræffer. Klimakset havde jeg dog gerne set vare lidt længere, men pyt.
Har lige set Refns 'Drive' færdig. ... Well, den gjorde ihvertfald indtryk! Men jeg skal lige sove på det til morgen, og derpå skriver jeg en anmeldelse.
#14641 misuma 13 år siden
Jeg kan godt sætte mig ind i folks reaktioner på filmen, "Der sker jo næsten ingenting!" eller "Var det virkelig dét jeg ventede på?!".
Filmen lefler ikke for popkorn-publikummet. Der kræves tålmodighed, og måske også en god portion empati for figurerne for at få det fulde udbytte af uhyggen og klimakset.
Jeg var gudskelov ret betaget af filmens to hovedpersoner. Især pigens næsten barnlige uskyld eller nærmere naivistiske udstråling kombineret med at være lidt nørdet, vandt stort hos mig.
Der opbygges langsomt en spænding som effektiviserer uhyggen når denne indtræffer. Klimakset havde jeg dog gerne set vare lidt længere, men pyt.
5,5/6
#14642 BN 13 år siden
#14643 elwood 13 år siden
Må være en speciel directors Cut...
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14644 Richard Burton 13 år siden
#14645 BN 13 år siden
Aner virkelig ikke, hvad du taler om? Du må have læst forkert i #14642.
*tra-la-la*
#14646 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14647 BN 13 år siden
Ak, det næste bliver vel, at du påstår, at det her indlæg OGSÅ er blevet rettet! *tsk, tsk*
#14648 Lord Beef Jerky 13 år siden
#14649 wiseguy 13 år siden
Så er man jo pludselig helt glad for, at man bestilte den billigt i går, med de dersens CDON-koder fra Heads Up tråden :o)
#14650 misuma 13 år siden
Yup, og til tider også lidt humoristisk. Elsker hans film, især The Roost og selv VISSE elementer fra Cabin Fever 2.