Gravatar

#14631 wimmie 13 år siden

BN (14630) skrev:
I think we have found a new beaver ...

Nice beaver!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#14632 Collateral 13 år siden

The Red Shoes

En afsindig flot, rørende og til tider poetisk film om dedikation samt valget mellem kærligheden og kunsten. Et bragende billedside og særligt selve fremførsel af balletten "The Red Shoes" var for mig et højdepunkt. Et lidt begrænset antal ord om en film der ellers har fået massevis af roser blandt andet fra den gode hr. Scorsese.

6/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14633 BN 13 år siden

wimmie (14631) skrev:
Nice beaver!

Haha. Det var nu ikke i disse Drebin'ske baner jeg tænkte. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14634 Richard Burton 13 år siden

A Christmas Tale - BD

Fremragende film, skruet kompromisløst sammen af Arnaud Desplechin, med Mathieu Amalric i en rolle omtrent ti-fold bedre end i en vis Bond film. Sort som ind i helvede!

Stort 8/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14635 wigant 13 år siden

SIR Ridley Scott (14634) skrev:
A Christmas Tale - BD

Fremragende film, skruet kompromisløst sammen af Arnaud Desplechin, med Mathieu Amalric i en rolle omtrent ti-fold bedre end i en vis Bond film. Sort som ind i helvede!

Stort 8/10

Hvor har du opstøvet den på BD? Har været ude efter den et stykke tid. DVD'en er jo ganske billig på amazon, men ville da foretrække BD.
EDIT: arh bugger...du har garanteret Criterions reg. A?
Gravatar

#14636 Richard Burton 13 år siden

wigant (14635) skrev:
Hvor har du opstøvet den på BD? Har været ude efter den et stykke tid. DVD'en er jo ganske billig på amazon, men ville da foretrække BD.
EDIT: arh bugger...du har garanteret Criterions reg. A?

Ja, det er C udgaven!
Gravatar

#14637 Zombi 13 år siden

Det bliver lige til 3 hurtige:

Death Sentence

Lettere middelmådig thriller med Kevin Bacon i hovedrollen som familiefaren der mister sønnen og nu tager hævn over den bande der stod bag drabet. Den største problem er dog at den virker utrolig "generic", den gør kun lige det den skal og ikke mere til eller fra. Følelsen af at man har set det hele før er simpelthen for tilstedeværende. Udover et enkelt imponerende take der tager os både indenfor og udenfor en bygning, uden så meget som at klippe en eneste gang, en okay præstation fra Bacon og John Goodman, er det altså ikke meget at komme efter.

5/10

Animal Kingdom

Havde meget høje forventninger og blev måske en smule skuffet. 17-årige Joshua Cody bliver viklet ind i familiens kriminelle levevej efter sin mors død. Filmen er holdt i en meget realistisk tone og de medvirkende gør det også ganske fint. Filmen kom dog aldrig rigtig under huden på mig og af en eller anden grund blev jeg ikke helt så fanget af den som så mange andre anmeldere gjorde. Det er dog stadig en god lille film, men nok ikke en jeg skal se igen.

7/10

Million Dollar Baby

Boksedrama med et twist. Typisk Eastwood med godt gedigent håndværk, den ligner de fleste andre Eastwood værker på det plan, selvom denne dog ligger i den bedre ende. Filmen har lidt mere dybde end først antaget og bliver lidt mere end bare endnu et boksedrama, og for det får karakteren lige et ekstra nøk op.

8/10
Gravatar

#14638 Richard Burton 13 år siden

Sherlock Holmes BBC - BD

Lige set første afsnit af den engelske serie. Eller dvs. jeg faldt i søvn 6-7 gange undervejs, så der er en smule sorte huller ... især mod slutningen.

Den viser dog gode takter. Et godt team. Men faktisk var jeg overrasket over, hvor meget der stilmæssigt lignede Guy Ritchies film. Underlægningsmusik og Sherlocks måde at agere på. Det var derfor meget mere let-underholdende end det var spændende, hvilket jeg har lidt blandede følelser over.

Venter lige med næste afsnit.

7/10
Gravatar

#14639 jessup 13 år siden

#14638 -tror du rykker en karakter op efter de næste par afsnit - den er i mine øjne pokkers underholdende.
This is just until June
Gravatar

#14640 Richard Burton 13 år siden

Jeg fandt den absolut god og jeg kan heller ikke siges at være "helt sikker på hånden" grundet min træthed :) En spændende skuespiller. Han var jo også med I Whistleblower og Tinker Tailor.

Skriv ny kommentar: