Magnolia er også fremragende og ligger nok på en 8-9/10 hos mig. Det er også en af de film som bliver bedre ved hvert syn, så det ville ikke undre mig hvis jeg en dag skulle give den topkarakter :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg kan nævne utallige superheltefilm hvor heltens skabelses-prolog kedede mig bravt og jeg tørstede mere efter supergejlet. Dette er gudskelov ikke tilfældet her, faktisk kan jeg ikke mindes hvornår jeg sidst har følt så meget for helten i denne her lidt for ofte overfladiske genre.
Her fokuseres mere på Parkers forhold til sin familie og til Gwen Stacy og det klær i dén grad filmen og giver den mere substans.
...og så er det en fryd at se Spidey kravle og svinge igennem betonjunglen!
The Whales of AugustIMDb Film om to søstre i deres livs efterår. Tiderne ændre sig og de kan mærke det måske er deres sidste tid sammen. Det er i sig selv interessant at se nogle af filmhistoriens første stjerner i slutningen af deres karriere. Blandt andet Lillian Gish mere end 70 efter hun spillede med i D.W. Griffith's stumfilmsklassiker "Birth of a Nation" og legendariske Bette Davis få år før hun døde. Filmen er i et meget langsomt tempo og handlingen forløber inden for et døgnstid og det er ikke fordi der sker så voldsom meget. Dog er det en ganske flot film, der åbner op for reflektion. 7/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
The Iron Giant? Really? Er den så specielt ukendt? Anyway. Fin idé til en liste. Selvom den rammer nogle film som man har set, er tanken med at sprede nogle lidt mindre kendte film jo fin.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#14781 Kruse 13 år siden
#14782 Lord Beef Jerky 13 år siden
There Will Be Blood - 10/10
Boogie Nights - 9/10
Punch-Drunk Love - 9/10
Hard Eight - 7/10
Fremragende instruktør! The Master bliver uden tvivl også helt fantastisk!
#14783 misuma 13 år siden
Jeg kan nævne utallige superheltefilm hvor heltens skabelses-prolog kedede mig bravt og jeg tørstede mere efter supergejlet. Dette er gudskelov ikke tilfældet her, faktisk kan jeg ikke mindes hvornår jeg sidst har følt så meget for helten i denne her lidt for ofte overfladiske genre.
Her fokuseres mere på Parkers forhold til sin familie og til Gwen Stacy og det klær i dén grad filmen og giver den mere substans.
...og så er det en fryd at se Spidey kravle og svinge igennem betonjunglen!
5/6
#14784 Collateral 13 år siden
#14785 Kisbye 13 år siden
Film om to søstre i deres livs efterår. Tiderne ændre sig og de kan mærke det måske er deres sidste tid sammen. Det er i sig selv interessant at se nogle af filmhistoriens første stjerner i slutningen af deres karriere. Blandt andet Lillian Gish mere end 70 efter hun spillede med i D.W. Griffith's stumfilmsklassiker "Birth of a Nation" og legendariske Bette Davis få år før hun døde. Filmen er i et meget langsomt tempo og handlingen forløber inden for et døgnstid og det er ikke fordi der sker så voldsom meget. Dog er det en ganske flot film, der åbner op for reflektion. 7/10
#14786 HelmerJ 13 år siden
#14787 misuma 13 år siden
Andre som kan huske Red Dawn fra midten af 80'erne?
Well, her er Australiens bud fra 2010 og den holder sig overraskende godt kørende.
4,5/6
#14788 loki 13 år siden
Fandt den også ganske ok - erindre at den gav sig god tid til at etablere personerne, således at vi actually gave a fuck senere hen.
---
Faldt over denne på reddit: The 50 Best Movies You've Never Seen
Har vist set 10 af dem så hmm...
#14789 wimmie 13 år siden
Jeg har set 11 af dem... så ja, en smule misvisende, hehe :p
#14790 Collateral 13 år siden
The Iron Giant? Really? Er den så specielt ukendt? Anyway. Fin idé til en liste. Selvom den rammer nogle film som man har set, er tanken med at sprede nogle lidt mindre kendte film jo fin.