Gravatar

#2951 filmz-Bruce 14 år siden

#2950 Starter med Yojimbo og Sanjuro, så kommer Rashomon nok snart :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2952 Benway 14 år siden

Berlin Alexanderplatz

Jeg fulgte serien på tv, men jeg glemte hurtigt afsnit og endte i stedet for med at låne den på biblioteket. At se den har virkelig været en kolossal oplevelse. De første afsnit fulgte jeg med en vis anstrengelse, og opfattede mest serien som et sært kuriosum pga. seriens meget teatralske stil og bevidst kunstige omgivelser. Efterhånden kom den dog under huden, og de sidste seks-syv afsnit har jeg slugt så hurtigt, jeg overhovedet kunne. Nu mangler jeg tillægsord til at beskrive, hvor besættende, monumental og fremragende, jeg synes den er. Jeg bliver nød til at få erhvervet Criterion-udgaven, og set den igen indenfor en overskuelig fremtid. Lige nu kæmper jeg stadig med at fordøje det hele.

Så kom jeg dog ned på jorden igen med Luftkastellet der blev sprængt. Hold op hvor var den dog kedelig og trist at se på, og hvor jeg dog hader svenske krimiserier – særligt dem der sælges som biograffilm.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2953 wimmie 14 år siden

Havde den bedste filmdag i går :D

The Road

Jeg var lidt nervøs for hvordan filmen ville være i forhold til bogen, men jeg blev (næsten) ikke skuffet. Filmen var meget tro mod forlægget, selvom der var udeladt lidt af det mest barske - og tilføjet et par flashbacks...dog ikke noget der ødelægger helheden. Viggo Mortensen gør det helt fantastisk og fortjener uden tvivl en nominering.
Aftenens bedste film.

5/6

Først og fremmest vil jeg indrømme at de fleste af mine fordomme omkring filmen blev gjort til skamme. Jeg er glad for at jeg valgte den i 3D (og jo, det kan skam betale sig Cyberzed! ;), for selvom jeg i starten blev lidt småsvimmel og følte mig skeløjet af at prøve at fokusere med 3D-brillerne, så vænnede jeg mig til det og det var uden tvivl én af de fedeste biografoplevelser jeg har haft.

Jeg er dog også enig i at selve handlingen/plottet/manuskriptet ikke var det mest originale og nyskabende og det trækker nok en anelse ned. Ikke at det ligefrem ødelægger filmen, for jeg forventede ikke andet end en flot film, men det kunne bare have været et mesterværk hvis Cameron havde haft lige så megen fantasi hvad angår manus som effekter.
Aftenens wow-oplevelse.

5/6

Zombieland

Så fik jeg endelig set Zombieland...og den havde jo alt hvad jeg forventede; zombier, blod, humor, mere humor - og Bill Murray (i en helt fantastisk rolle).
Hvis de kan lave en 2'er i samme ånd, så tager jeg gerne til Zombieland igen.
Aftenens mest underholdende film.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2954 Takfornu 14 år siden

Major Dundee 6/10

The Wild Bunch - The Original Director's Cut - 8/10

Straw Dogs - 7/10

The Getaway - 7/10

Pat Garrett and Billy the Kid - 05 Special Edition Cut - 5/10

Pat Garrett and Billy the Kid - Turner Preview Cut - 7/10

Bring Me the Head of Alfredo Garcia 7/10
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2955 Benway 14 år siden

#2954 Et Peckinpah-flip. Det er jo altid godt. :)

Den nye udgave af Pat Garrett and Billy the Kid er ganske rigtig langt langt bedre. Det er vildt, hvor stor forskel det gør.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2956 gi-jones 14 år siden

evermind (2937) skrev:
#2935 Jeg fik i øvrigt set en god bid af The Church i toget i dag, og den virker ret fed.

Vil det sige at du allerede har læst mit script færdigt??? :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2957 Takfornu 14 år siden

# 2955 Og det er specielt synligt når man ser dem Back to Back ;) - Det var også et herligt gensyn med "Bring Me The Head ..." - Set sammen med de andre bliver den faktisk bedre ;)

Den kommedende uge står i Malle, Rohmer og Charbrols tegn :)

Efter sådan en weekend savner jeg virkelig at skrive om og arbejde med film :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2958 Benway 14 år siden

#2957 Jeg kan faktisk rigtig godt lide "Bring Me the Head of Alfredo Garcia". Ikke mindst fordi den på mange måder er ret selvbiografisk. Warren Oates spiller næsten Peckinpah med solbriller og det hele. :)

Sammen med "Straw Dogs" og "Wild Bunch" er den en af mine yndlings Peckinpah-film. Jeg har længe villet føje en af dem til min favoritfilmliste, men jeg kan aldrig beslutte, hvilken film det skal være. Jeg har det samme problem med Malle og Rohmer m.fl. Som vi snakkede om sidst giver det efterhånden mere mening at tale om en yndlingsinstruktør, og mindre at vælge lige en bestemt film som den bedste.
Gravatar

#2959 filmz-Bruce 14 år siden

Doubt - BD

Klasse skuespil og fortælling. En film som virkelig giver stof til eftertanke.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2960 chronaden 14 år siden

Ét review der var NarniaBæver værdig!
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: