Gravatar

#14861 Muldgraver 13 år siden

Ja, nu lyder den desto mere lovende.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#14862 jessup 13 år siden

BN (14852) skrev:
Jeg mener ironisk som i "skæbnens ironi", ikke ironisk som i "satirisk".

Collateral kalder det meget rammende for bittersødt. Hovedpersonerne er glade for deres land, men ikke for det som "Uncle Sam" har sendt dem ud i.

Det var ikke en raktion på dit svar men 14847. Ebert er ikke klar i mælet men siger meget rigtigt følgende:

It [the film] ends on a curious note: The singing of "God Bless America". I won't tell you how 'it arrives at that particular moment... but I do want to observe that the lyrics of "God Bless America" have never before seemed to me to contain such an infinity of possible meanings, some tragic, some unspeakably sad, some few still defiantly hopeful".
This is just until June
Gravatar

#14863 Kisbye 13 år siden

Jar City (Mýrin)

Islandsk krimi, der ser ud til at være inspireret af deCODE's projekt med at registrere alle islændinges genetiske materiale. Ud over det her tvist og enkelte flotte scener, er det dog en meget klassisk krimi der ikke bedrager med noget nyt under solen. Måske fornær islændingnes særprægede madvaner. Passer det at man på island kan købe kogt kold fårehoved i Drives in's?

http://www.imdb.com/title/tt0805576/
7/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#14864 Takfornu 13 år siden

#14859 & 60 LOL :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14865 HonoDelLoce 13 år siden

De første fire afsnit af Deadwood....

This just has it all! Gun-slingers, sheriffer, guldgravere, gamblere, dodgy erhvervsmænd, bordeller, en kvinde med SERIØS!! penis-misundelse og selvfølgelig en stor grum kineser, der fodrer sine grise med lig!

I'm SO into it!

Bedømmelse lader lige vente på sig, til jeg har set første sæson færdig, men jeg glæder mig dælendytme!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14866 Takfornu 13 år siden

#14865 Det bliver ikke dårligere ;) Har lige genset den for 5 gang med kommentarer mv. fantastisk serie ;)

BTW Har sendt dig en PB ;)
Gravatar

#14867 Takfornu 13 år siden

#14851 Indianer/Cowboy - Merci! - Hest - Tres bien! ;)
Gravatar

#14868 jessup 13 år siden

Margin Call

En ok film med et hold stærke skuespillere dog svært at lave en god film om krisen ud fra et aktør synspunkt. En mindre pointe i filmen er hvor megen nytte de mange intelligente mennesker i den financielle sektor kunne have gjort andre steder i samfundet.

3/6
This is just until June
Gravatar

#14869 Babo84 13 år siden

Muldgraver (14861) skrev:
Ja, nu lyder den desto mere lovende.

Ja, men du er også:

"Formodentlig en af verdens ti kedeligste personer"

:)
Gravatar

#14870 Richard Burton 13 år siden

Babo84 (14869) skrev:
Ja, men du er også:

"Formodentlig en af verdens ti kedeligste personer"

Den kan jeg heldigvis nemt dementere :) Hvis kedsommelighed på nogen måde er beslægtet med forudsigelighed, så er der vist et par 100 andre tilstede der kan kæmpe om titlen :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: