Mon ikke den vurdering er tilpasset, så den passer med Bruces :) Giver man Avatar fuldt hus i de kredse, ja så lever man vel et meget tomt liv. På randen af selvmordstanker? :)
Næppe - der er bare andre typer film som griber mig mere menneskeligt gang efter gang, men jeg vil næppe kunne få dig til at se det eller dem.
Babo84 (14875) skrev:
Tillykke med huen. Og det 12 tal du fik sidst. Nu kan du lidt lommefilosofisk pladder, som nok skal imponere dem der vil imponeres
Takker - Det var du længe om ... Festen er holdt og jeg er kommet videre, men ærligt talt så gider jeg hverken tid eller ord på en person eller personer, der i den grad kun går efter laveste fællesnævner, eller har respekt for andres værdier og holdninger. Uanset hvad så er 12 kun et tal, men siden du bringer det på banen, må du jo være misundelig over at en person kan bruge både hoved og hjerte til hive et godt "tal" hjem til samlingen.
Vi kan jo ikke allesammen have så livlig en fantasi, og få meget ud af ingenting som i Prometheus.
Nej, når man har besvær blot med at regne startsekvensen ud, så har du helt ret, så skal man nok starte med www.matematikfessor.dk og 2. klasses niveau, førend man går trinet videre :)
#14885 Meget flot balanceret udenom :) Jeg ville nok også forsøge at undvige med et nyt emne.
Jeg ved, hvad Scott visualiserer for publikum i Prometheus, men jeg har ingen anelse om, hvad Scott vil svare på, hvad "man gør", når man ser noget mærkeligt fremmed stads, andet end hvad Scott viser os, netop hvorledes menneskerne (og Fassbender som David) agerer i Prometheus, når de kommer "i kontakt" med det. Så jeg er da lutter øren på, hvad du kan informere mig om :)
Jeg tvivler på man vil lege og begynde at røre fremmed stads, der oven i hatten virker fjendtligt. Det ligner da noget taget ud af en lam og klichefyldt gyserfilm. Man gør alt det man ikke skal gøre, fordi det er den billigste måde at skabe spænding på. Lidt som i Scream filmene. Man skal altid liiige gør en eller anden åndssvag ting, i spændingens navn, selvom det virker fuldstændigt hul i hovedet.
Nu lykkedes det os at bringe den film op på banen igen.
#14887 Der er intet i filmen, som antyder, at andre end David "leger" med det fremmede stads og tilmed gives der en direkte verbal kommando om at holde fingrene fra sig selv, da én blandt crewet bliver for nærgående. David er selvfølgelig ligeglad, eftersom han er immun og har en deadline at overholde (hvilket vi får eksempler på flere gange, når han rører ved alt han kan komme i kontakt med uden omtanke for andre), hvad angår hurtigst muligt at finde den nødvendige information for enten at komme i kontakt med "vore skabere", eller selv gøre sig erfaringer omkring alt, inklusive det sorte stads, som kan hjælpe Weyland til at forlænge sit liv.
Klichéerne i dette afstedkommes ene og alene af den simple omstændighed, at man ikke har en forståelse af, hvad der egentlig sker. Men nu er det heller ikke skåret ud i pap :)
Vi kan jo ikke allesammen have så livlig en fantasi, og få meget ud af ingenting som i Prometheus.
Navarre3 (14881) skrev:
gang, men jeg vil næppe kunne få dig til at se det eller dem.
Horseshit..
Navarre3 (14881) skrev:
person eller personer, der i den grad kun går efter laveste fællesnævner, eller har respekt for andres værdier og holdninger
Som du:
Navarre3 (14872) skrev:
dybde og en masser ord du alligevel ikke vil forholde dig til eller værst af alt - aldrig forstå
Respekt.... Det klarer du meget godt.
Babo84 (14882) skrev:
Hvorfor den krigeriske tone, Babo84? Trods et vist humoristisk islæt synes jeg, du graver skyttegrave ved den måde du sommetider ("sommetider", altså langtfra altid) diskuterer på. Du og jeg kan også være VILDT uenige, men vi har da ikke kastet med verbale bomber og skudt med spredehagl efter hinanden. :-)
Jeg siger ikke, at du er den eneste der kan være hård i munden, men folks reaktioner er nogle gange et uundgåeligt ekko af éns egen måde at tale på.
#14881 Takfornu 13 år siden
Næppe - der er bare andre typer film som griber mig mere menneskeligt gang efter gang, men jeg vil næppe kunne få dig til at se det eller dem.
Takker - Det var du længe om ... Festen er holdt og jeg er kommet videre, men ærligt talt så gider jeg hverken tid eller ord på en person eller personer, der i den grad kun går efter laveste fællesnævner, eller har respekt for andres værdier og holdninger. Uanset hvad så er 12 kun et tal, men siden du bringer det på banen, må du jo være misundelig over at en person kan bruge både hoved og hjerte til hive et godt "tal" hjem til samlingen.
#14882 Babo84 13 år siden
Horseshit..
Som du:
Respekt.... Det klarer du meget godt.
#14883 Richard Burton 13 år siden
Nej, når man har besvær blot med at regne startsekvensen ud, så har du helt ret, så skal man nok starte med www.matematikfessor.dk og 2. klasses niveau, førend man går trinet videre :)
#14884 MMB 13 år siden
#14885 Babo84 13 år siden
Well. Så kan jeg gå i klasse med Ridley Scott selv. For han giver ret godt svar på dette spørgsmål: Jeg forestiller mig læreren spørger Scott:
Let's start with the basics. What do you do when you se strange alien goo?
Svaret må du kende..
#14886 Richard Burton 13 år siden
Jeg ved, hvad Scott visualiserer for publikum i Prometheus, men jeg har ingen anelse om, hvad Scott vil svare på, hvad "man gør", når man ser noget mærkeligt fremmed stads, andet end hvad Scott viser os, netop hvorledes menneskerne (og Fassbender som David) agerer i Prometheus, når de kommer "i kontakt" med det. Så jeg er da lutter øren på, hvad du kan informere mig om :)
#14887 Babo84 13 år siden
Nu lykkedes det os at bringe den film op på banen igen.
Over and out :)
#14888 Riqon 13 år siden
Hvordan var det nu den gik...
"Goo" is "Good" without the "d" :-)
#14889 Richard Burton 13 år siden
Klichéerne i dette afstedkommes ene og alene af den simple omstændighed, at man ikke har en forståelse af, hvad der egentlig sker. Men nu er det heller ikke skåret ud i pap :)
#14890 BN 13 år siden
Hvorfor den krigeriske tone, Babo84? Trods et vist humoristisk islæt synes jeg, du graver skyttegrave ved den måde du sommetider ("sommetider", altså langtfra altid) diskuterer på. Du og jeg kan også være VILDT uenige, men vi har da ikke kastet med verbale bomber og skudt med spredehagl efter hinanden. :-)
Jeg siger ikke, at du er den eneste der kan være hård i munden, men folks reaktioner er nogle gange et uundgåeligt ekko af éns egen måde at tale på.