Afspejler meget godt den tids raceforståelse og opfattelse af den hvide mand som værende andre overlegen. På den måde er den interessant og der er da også nogle gode momenter. Der er dog for meget Hollywood action over den. For meget karetjagter og helte-skurke kamp og for lidt fokus på forholdet mellem pygmæerne og hovedpersonen.
6/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Fik Genset Warrior, og det blev den bestemt ikke dårligere af. Kamp scener er virkelig flot lavet, og meget intense. Derudover over er der historien omkring faren og hans sønner, som ikke har verdens bedste forhold. Nick Nolte, Tom Hardy og Joel Edgerton bær denne film, og gør den virkelig fantastisk.
8/10
take shelter (biograf)
Den stærkeste film oplevelse for mig i 2012 indtil videre, og måske en af de bedste film fra 2011. Historien og personerne kom virkelig ind under huden på mig, og Michael Shannon er perfekt. Det bliver spændende at følge Jeff Nichols, for han har virkelig talent.
Jeg var ærligt talt også lidt i tvivl, men ekstramaterialet viste bl.a. forsider fra hvad der umiddelbart lignede tegneserie. Måske romanerne inspirerede til dette senere?
#14941 Takfornu 13 år siden
Hvad jeg ellers har set ...
Diverse videoer af:
Anton Corbijn
Michel Gondry
Chris Cunningham
Stephen R. Johnson
#14942 Sweetiebellefan 13 år siden
Michael Haneke's film fra 1992.
En dreng dræber en pige efter at se en lignende video og det bliver filmet som forældrene får at se.
Hvis man vil sen en thriller udenfor Hollywood se denne.
10/10
#14943 Lord Beef Jerky 13 år siden
American Pie Reunion - 4/10
One For The Money - 5/10
The Muppets - 7/10
Arachnoquake - 100000/10
#14944 Ericmase 13 år siden
Ser skræmmende
#14945 Kisbye 13 år siden
Afspejler meget godt den tids raceforståelse og opfattelse af den hvide mand som værende andre overlegen. På den måde er den interessant og der er da også nogle gode momenter. Der er dog for meget Hollywood action over den. For meget karetjagter og helte-skurke kamp og for lidt fokus på forholdet mellem pygmæerne og hovedpersonen.
6/10
#14946 Troels 13 år siden
Fik Genset Warrior, og det blev den bestemt ikke dårligere af. Kamp scener er virkelig flot lavet, og meget intense. Derudover over er der historien omkring faren og hans sønner, som ikke har verdens bedste forhold. Nick Nolte, Tom Hardy og Joel Edgerton bær denne film, og gør den virkelig fantastisk.
8/10
take shelter (biograf)
Den stærkeste film oplevelse for mig i 2012 indtil videre, og måske en af de bedste film fra 2011. Historien og personerne kom virkelig ind under huden på mig, og Michael Shannon er perfekt. Det bliver spændende at følge Jeff Nichols, for han har virkelig talent.
9/10
#14947 misuma 13 år siden
Bygger på en ældre tegneserie som senere inspirerede til mange historier/film som ironisk holder bedre end sin inspirationskilde.
Filmen er 10 år for sent på den til at imponere IMO.
#14948 Sweetiebellefan 13 år siden
Spider Man vender stærkt tilbage og nu er det kampen mod Lizard.
Har ventet i årevis på Lizard og det var alt værd.
Musikken af James Horner er højdepunktet.
10710
#14949 Tenebrae 13 år siden
En lille rettelse ;-)
Den er baseret på en række romaner, ikke tegneserier, af Edgar Rice Burroughs, der også skrev Tarzan-bøgerne.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Carter_of_Mars
#14950 misuma 13 år siden