Jeg kendte dog til historien, men det er selvfølgelig ikke filmens problem. Men indimellem kan jeg godt føle, at der ikke var så meget på spil i filmen, som der er i A. Beauty, hvis jeg skal udpege en vinder af de to. Men jeg synes de er begge ret fede film. The Insider befinder sig dog "kun" på 3 plads over Mann's bedste hos mig ;)
Du føler ikke, der er nær så meget på spil i denne, som i American Beauty? Det forstår jeg ikke :)
Men jeg skal give dig ret i, at når jeg pausede filmen (hvilket man jo egentlig ikke skal gøre med en film som denne...), og jeg tænkte nærmere over tingene, så virkede det ikke helt så håbløst.
Da plottet tager den drejning, at 60 Minutes ikke kan vise interviewet, så tog jeg mig selv i at tænke "han kan da bare gå på YouTube", selv om det naturligvis ikke var en mulighed i 1998. ;)
Men ellers må jeg sige, at filmens atmosfære virkelig fik mig overbevist om, hvor sort det så ud. Billederne, farverne, lyden, musikken og stilheden, Crowes skuespil--det kalder jeg filmmagi, og det virkede i hvert fald på mig, og jeg er sikker på, hændelsesforløbet også må have oplevedes som mindre stressende for virkelighedens Wigand :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Jep, det er fordi jeg følte, at Beauty var mere uforudsigelig. Det er som sådan ingen kritik af Insider, men det var mere svar på, at jeg sagtens kan forstå, hvorfor den vandt over Insider. Synes det er en modigere og i sidste ende en smule, men ikke meget, bedre film.
Riqon (14964) skrev:
overbevist om, hvor sort det så ud. Billederne, farverne, lyden
Dante Spinotti var virkelig fantastisk i 90'erne ;)
#14961 Sweetiebellefan 13 år siden
Der er ikke sparet på noget her i dette monster showdown.
Fed, men så meget rod at man giver et facehoof.
Nyd den hvis du elsker snegle, burgere og chokolade.
7/10
Mary and Max
Filmz er på forsiden af DVD boksen!
5 velfortjente stjerner til denne voksfigurs film i den nye bølge af retro animerede film.
10/10
#14962 Babo84 13 år siden
Jeg kendte dog til historien, men det er selvfølgelig ikke filmens problem. Men indimellem kan jeg godt føle, at der ikke var så meget på spil i filmen, som der er i A. Beauty, hvis jeg skal udpege en vinder af de to. Men jeg synes de er begge ret fede film. The Insider befinder sig dog "kun" på 3 plads over Mann's bedste hos mig ;)
#14963 Sweetiebellefan 13 år siden
Van Helsing
Der er ikke sparet på noget her i dette monster showdown.
Fed, men så meget rod at man giver et facehoof.
7/10
Mary and Max
Filmz er på forsiden af DVD boksen!
5 velfortjente stjerner til denne voksfigurs film i den nye bølge af retro animerede film.
Nyd den hvis du elsker snegle, burgere og chokolade.
10/10
#14964 Riqon 13 år siden
Du føler ikke, der er nær så meget på spil i denne, som i American Beauty? Det forstår jeg ikke :)
Men jeg skal give dig ret i, at når jeg pausede filmen (hvilket man jo egentlig ikke skal gøre med en film som denne...), og jeg tænkte nærmere over tingene, så virkede det ikke helt så håbløst.
#14965 Babo84 13 år siden
Jep, det er fordi jeg følte, at Beauty var mere uforudsigelig. Det er som sådan ingen kritik af Insider, men det var mere svar på, at jeg sagtens kan forstå, hvorfor den vandt over Insider. Synes det er en modigere og i sidste ende en smule, men ikke meget, bedre film.
Dante Spinotti var virkelig fantastisk i 90'erne ;)
#14966 Riqon 13 år siden
Yeah, I mean, what happened? Did his balls fall off?
#14967 Babo84 13 år siden
haha!
Det tror jeg ;) Det var lidt som om han ikke var så eftertragtet længere. Heat, LA Confidential synes jeg da er nogle af de bedst filmede film..
#14968 misuma 13 år siden
Instruktøren bag The Station Agent har lavet endnu en lille perle som er poleret og skinner som få.
Her er ingen uden fejl, alle kæmper deres kampe, store som små.
Den subtile humor prikker til de små grå.
5/6
#14969 Sweetiebellefan 13 år siden
Vampyrjagt i 1985.
En dreng har vampyr som nabo og det tror selvfølgelig ingen på.
Musikken er det bedste ved filmen.
8/10
#14970 misuma 13 år siden
Et sælsomt portræt af en sælsom teenager i en ret så sælsom film. I like it.
4/6
The Mechanic, 2011
En dejlig simpel aktionthriller som ikke er helt uden hjerne.
3,5/6