Gravatar

#141 filmz-Kadann 16 år siden

#140 -

Ja, det vendte sig også lige i mig da de gik i gang.

Jeg kunne ikke skrue alt for højt op p.g.a. naboerne, men lydsporet imponerede alligevel, virkelig godt mixet og subben får noget at arbejde med til tider. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#142 wiseguy 16 år siden

Ulempen ved at ha’ mere end 700 titler på hylden er, at vi aldrig ka’ bestemme os til, hvad vi skal se!! Det er et tilbagevendende irritationsmoment og nogen gange ville jeg ønske, at jeg kun havde 2 film!! Naah! Det er så også løgn!!!
På trods af at der står langt over 100 titler med ubrudt folie, vender vi tit tilbage til en ”sikker” titel, som vi har set igen og igen.

Ringenes Herre trilogien er vel nok et af de allerbedste eksempler herpå. De sidste par aftener har vi genset de extended cuts af ”Eventyret Om Ringen” og ”De To Tårne”.
Jeg vil ikke skrive noget om selve filmene, andet end at de stadig holder 100% i min bog. Jeg elsker trilogien og hvert et lille væsen i det fantastiske univers.

Min egentlige grund til dette indlæg, er at det var første gang, jeg så filmene på min 50” skærm med lyd gennem min nye forstærker. På trods af at vi ”kun” snakker DVD udgivelser, var jeg mere end almindeligt imponeret over, hvor flot billedet stod på begge film!!
Lydsporet på begge film er ligeledes helt suverænt. Jeg vil gå så langt som at sige, at det er noget af det bedste jeg nogensinde har hørt fra en DVD!!!

Film 6/6
Billede 6/6
Lyd 6/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#143 McPeter 16 år siden

Har lige genset Sunshine.

Denne gang var jeg jo lidt mere forberedt på hvad der skulle ske, så filmen fungerede egentligt bedre for mig end ved første syn.

Fantastisk flotte billeder og lyd - også selvom det kun var en almindelig dvd.

Synes bestemt den vinder ved andet gensyn, så det kan jeg kun anbefale til alle jer der også havde det lidt ambivalent med den første gang.

5 / 6

Derudover så jeg There Will Be Blood på blu-ray med de gamle igår.
Har nok brug for lidt mere tid til at skrive om den end jeg har nu så vil gøre det super kort:
Forkert valg af musik, men til gengæld FANTASTISK skuespil, fotografi, fortællestil, osv.
Jeg var i forvejen stor fan af Daniel Day Lewis og det er ikke forminsket hehe.

Kan KUN anbefale den på det kraftigste!

6 / 6 (selvom det møgsoundtrack stadig irriterer mig hehe)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#144 wimmie 16 år siden

#143 - sjovt som folk enten hader eller elsker soundtracket til There will be Blood :)
Jeg synes til gengæld at musikken passede perfekt til filmen - er vild med den bombastiske og voldsomme musik der - ja går én på nerverne - men skaber den helt perfekte stemning til filmen. Glæder mig til at få den købt på Blu-ray :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#145 filmz-Bruce 16 år siden

Ja jeg vil også sige Greenwoods musik, ikke kunne være valgt bedre. Damn en stemning!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#146 filmz-Bruce 16 år siden

Stargate - BD

Så fik jeg set US udgaven af directors cut og jeg håber sandelig, at den europæiske er bedre. Det er tydeligt, at billedet er skarpere og der ikke er foretaget digital noise reduction, for der er filmgryn til overflod, men så er alt godt vist også sagt. De indsatte DC scener er uden tvivl ringere, men originalen er heller ikke for god. Der er masser med skidt og ridser i billedet og farverne er ikke konsistente. Billedet er garanteret flot på 30-40", men faneme ikke "blæst op".

Lyden er bortset fra soundtracket ikke særlig imponerende. Effekterne er virkelig "outdated", eksplosioner lyder hule og tynde og bortset fra rimelig brug af surround, så er det tydeligt de ukomprimerede lydspor virkelig giver røv til dette DTS-HD lydspor. Øv.

Jeg nød desværre ikke filmen så meget som jeg gjorde engang, sikkert påvirket af den middelmådige lyd.

Film: 5/10
Lyd: 5/10
Billed: 5-6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#147 Takfornu 16 år siden

Når man ligger syg får man typisk set lidt mere end på normale dage ...

The Big Red One: The Reconstruction

Da Samuel Fullers film The Big Red One fik premiere i 1980 var den klippet sønder og sammen af et filmselskab som ikke turde vise en krigsfilm, som kunne sætte spørgsmåltegn ved hvad krig egentlig er, hvad man kæmper for og hvorfor man kæmper. Det var nemlig en af de første WW II krigsfilm, der ikke var heltedyrkelse og eventyr, men viste krigen som den var. I betragning af af hvor meget der skydes og dræbes i filmen, er den utrolig blodfattig ift. fx Saving Private Ryan, men ikke mindre kritisk i sin skildring af de menneskelige omkostninger krig har. Denne udgave er ikke et DC men et forsøg på at genskabe filmen som Samuel Fuller ville have haft den. Der der er tilføjet over 40 minutter og renset godt og grundigt. Har man set den før, er der sikker mange ting som man har undret sig over, som man nu får svar på. Filmen er klart bedre i denne udgave, og man kan nu tydligt se, hvor senere krigsfilm har fået deres ideer.

Teknisk set er den også klart bedre end 1980 udgaven, der har været ude på dvd og LD, med forbedret lyd og billede. Dog skal det siges, at der stadig langt fra er tale om en reference dvd.

Ekstra guffet på dvd'en drejer sig bl.a. dels om genskabelsen og indspilningen af filmen, men også om Samuel Fullers meget specielle måde at lave film på. Udover det får man en 30 minutters promo af filmen, der pludselig dukkede op, og faktisk gav startskudet til denne udgave.

Film: 6/10
Lyd: 5/10
Billed: 5-6/10

Jeg har også set en masse andet, men det må komme senere for jeg skal jo også fået lavet lidt arbejde i dag ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#148 McPeter 16 år siden

#144 - som du skriver, ja så gik musikken mig på nerverne, men på den dårlige måde. Jeg har som sådan ikke noget imod trykkende musik der skal bygge en stemning op, men de der violiner der bliver savet i stykker er sgu lige en tand for meget. Jeg tror måske mit problem er at musikken ikke er særlig harmonisk og istedet for at understøtte fortællingen så virker den direkte distraherende. Nogle vil måske mene at musikken har sin egen del af historien, men jeg synes bare det overhovedet ikke passer ind til et 1900-tals miljø og bryder mig derfor ikke om den måde det er lavet på.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#149 Skeloboy 16 år siden

Stellet Licht, Carlos Reygadas, 2007

En mand betvivler hans religiøsitet. Long-takes, smukke scener. Kunne det være Dreyers Ordet, der her er tale om? Nej, det er det. Men det er derimod Stellet Licht(Stille Lys), en hollandsk/mexikansk film, der netop nu går i Café Biografen i Odense.

De første 6 minutter er billede af en stjernehimmel og langsomt skifter billedet til en familie ved middagsbordet. En familie der tydeligvis er religiøs. Hovedpersonens tro kommer i tvivl, fordi han bliver forelsket i en anden pige.

Sammenligningen med Ordet er ikke helt forkert. Både tematisk, men det at i Stille Lys hedder hovedpersonen Johan, i Ordet Johannes. Det er næppe tilfældigt. Reygades har dog også selv sagt, at Ordet var inspiration

Men filmen kan sagtens forsvares, og er slet ikke et plagiat, omend(stor spoiler)
slutningen er en direkte kopi af ordet.

Derfor er det dog stadig en interessant film, og rart at se, at disse film stadig bliver lavet. Den når slet ikke på niveau med klasikkerne, dertil er manuskriptet lidt for svagt, men er man til disse film, hvor substans og cinematografi er vigtigere end tempo så kan denne anbefales.
Gravatar

#150 Benway 16 år siden

#149 Jeg er særdeles begejstret for Ordet, så den her skal jo næsten ses. Jeg må se, om jeg kan få tid til det i næste uge. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: