Gravatar

#15141 BN 13 år siden

jessup (15132) skrev:

Har godt nok ikke set filmen men gud hvor det forfriskende at du sådan set er ligeglad hvad instruktøren siger - der er ud fra dit sysnpunkt ikke belæg for hans udtalelse i filmen.

Hvis du nu havde læst, hvad jeg skrev, så ville du vide, at jeg netop IKKE er ligeglad med med hvad instruktøren siger. I realiteten fremsætter han den tanke, at vi ikke ved om konen er uskyldig, for så to sekunder efter at sige, at det ved vi alligevel godt, at hun er, eftersom vi oplever historien gennem Russell Crowes øjne (han taler om empati).

Skyldspørgsmålet tages overhovedet ikke op i filmen - vi ser ikke Russell Crowe tænke eller sætte ord på tanker og tvivl i den retning. Det er ikke et spændingselement eller i det heller taget et led i plottets udvikling.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15142 BN 13 år siden

Babo84 (15134) skrev:
Det er der nu lavet 117 film om "hvor langt man vil gå for sin kære", og Crowe vil bryde ind i et fængsel. En lærer, der tager lidt undervisning i kriminalitet, og.... ja, så langt vil han gå ;)

Der var også lavet 117 kupfilm og "politimand jager gangster"-film forud for Michael Manns 'Heat', og alligevel skiller 'Heat' sig ud, fordi den er bedre lavet, mere stemningsfyldt og mere tilfredsstillende end de fleste andre film i genren. Det samme er efter min mening tilfældet med 'The Next Three Days': På papiret lyder det som noget man har set før, men den er bare bedre, mere stemningsfyldt og mere tilfredsstillende end de fleste film andre med et lignende grundplot.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15143 Collateral 13 år siden

Lord Beef Jerky (15140) skrev:
Her er den sande karaktergivning af filmene!!!!:

A nightmare on elm street 8/10
A nightmare on elm street 2 6/10
A nightmare on elm street 3 7/10
A nightmare on elm street 4 6/10
A nightmare on elm street 5 5/10
Freddys dead 5/10
New Nightmare 3/10
A nightmare on elm street (Remake) 1/10
Freddy Vs. Jason 5/10

Freddy vs. Jason bedre end New Nightmare? Usandt!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15144 Lord Beef Jerky 13 år siden

#15143 Nej, sandt! New Nightmare er en god idé, der er skidt udført. Freddy Vs. Jason er en dårlig idé, der er fint udført. Du snakker som du har forstand mr. jeg-elsker-Secret-Window!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15145 Collateral 13 år siden

Lord Beef Jerky (15144) skrev:
#15143 Nej, sandt! New Nightmare er en god idé, der er skidt udført. Freddy Vs. Jason er en dårlig idé, der er fint udført. Du snakker som du har forstand mr. jeg-elsker-Secret-Window!
Du forsvarer Freddy vs. Jason og disser mig for at kunne lide Secret Window? Kritikken jeg har hørt omkring Secret Window går på plottet og at det er forudsigeligt. Jeg har et nostalgisk forhold til filmen, men mener også at den har reel stemning og godt skuespil at byde på. Det kan FvsJ ikke prale med. Englund gør det fint og hvor svært er det at spille Jason, men alle de øveige præstationer er elendige og filmen har masser af forfærdelige cgi øjeblikke. Det er ikke hvad jeg forbinder med at være godt udført.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15146 Collateral 13 år siden

Og har du en anden opfattelse end det er det fint, men lad være med at deklarere at du har de "sande" karakterer for film. Der findes ikke noget facit når det kommer til film, og selvom jeg godt er klar over det formentlig blot er et forsøg på at få lidt opmærksomhed, må du også forvente at få modsvar retur når du poster noget sådant. Derfor behøver man ikke nedgøre andre - og jo jeg finder det nedgørende at skrive "du snakker som du har forstand" på baggrund af at jeg kan lide en film du tilfældigvis finder ringe.
Gravatar

#15147 Kiksmann 13 år siden

A nightmare on elm street 8/10
A nightmare on elm street 2 7/10
A nightmare on elm street 3 7/10
A nightmare on elm street 4 6/10
A nightmare on elm street 5 5/10
Freddys dead 3/10
New Nightmare 8/10
A nightmare on elm street (Remake) 5/10
Freddy Vs. Jason 5/10

De er ikke helt så gode som de var engang, men underholdende er de da stadig. Serien lider et alvorligt knæk efter 3'eren, man begynder helt at heppe på hvornår en dør. Freddy's Dead er en værre gang hø. Med A New Nightmare vender Craven også tilbage, hvilket filmen også bærer præg af i kvalitet.
A nightmare on Elm Street remaket, er ikke lige helt min kop te, den er ganske udemærket lavet, dog finder jeg dele af handlingen lidt rodet.
Freddy Vs. Jason er ikke igen ikke helt min stil, dog er har den nogle ganske underholdende scener.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#15148 MOVIE1000 13 år siden

Collateral hvilke karakter hvil du give filmene? :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15149 Collateral 13 år siden

MOVIE1000 (15148) skrev:
Collateral hvilke karakter hvil du give filmene? :)

Skal nok have dem genset. 1, 3 og New Nightmare er dem jeg husker bedst. Og dem kan jeg godt lide alle tre. Helt sikkert 5/6 til et. En 4-5/6 til de to andre.
Gravatar

#15150 Takfornu 13 år siden

misuma (15135) skrev:
.... Mind mig lige om ikke at ta' til Australien...

Sådan havde jeg det efter jeg havde set Wolf Creek ;)

På din anbefaling har jeg fået fat i Red, White & Blue, så den vil jeg hygge mig med i aften.

SIR Ridley Scott (15137) skrev:
Yellow Sea - BD

Instruktøren af The Chaser er en kompromisløs herre. Hans film ville nok være GP32 (Grand parents 32 years) ratede i USA og så formår han ganske sømløst at jonglere med adskillige aktører og dagsordener i sine film. Bortset fra en enkelt biljagt sekvens og en smule for meget fodmale-kameraarbejde, så opnår hans film en intensitet, som Hollywood må se langt i kalenderen efter.

Den film kunne jeg rigtig godt lide - en helt anden oplevelse end den man regner med. Den vil jeg gerne gense en dag. Håber ikke der kommer et remake ;)

Film: 7/10
Video: Kan ikke huske kvaliteten
Audio: Kan ikke huske kvaliteten

Var ude med RK i dag og det blev til Operafilm på programmet ...

JUAN

Kunstneren og playboyen Juan nedlægger kvinder på stribe, men hans umættelige livsappetit begynder at give bagslag. Da han scorer politichefens datter, Anna, og et uheld gør ham til morder, får han desuden ordensmagten på nakken. Under en fest i Juans atelier samles hævngerrige kvindfolk, jaloux ægtemænd og lovens håndhævere for at gøre regnskabet endeligt op med den berygtede libertiner.

Filmen 'Juan' er en nutidig genfortælling af Mozarts opera "Don Juan", som blev opført første gang i Prag i 1787. I filmen er handlingen flyttet til vore dages Budapest. Man har skåret lidt over en time af musikken, og omskrevet både lidt af handlingen og sproget så den kan tale til et bredt publikum i dag.

Spørsmålet er så om Kasper Holten forvandle denne populære opera til en troværdig spillefilm? ... med masser af musik og sang, men stort set ingen dialog. Svaret er at den fungere stadig bedst, hvis man ser den som opera og ikke som spillefilm, selvom den bruger rigtig mange filmiske virkemidler og ganske godt på mange måder. Men der er stadig ikke en spillefilm endsige en "musical" som fx "Across the Universe" dertil er de mellem arierne lagte dialoger en kende for smarte, men godt forsøgt.

Som opera: 5/6
Som film 3/6
Video: 3/6
Audio: 3/6

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: