Gravatar

#15131 BN 13 år siden

Babo84 (15123) skrev:

det interview jeg fremhævede fra instruktøren i indlæg #118?

Ja, instruktøren siger det godt nok, men det han siger, formidles slet ikke frem i filmen - d.v.s. det fremstilles ikke som en usikkerhed, eller som noget Russell Crowe (og dermed publikum) plages af eller overhovedet tvivler på.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15132 jessup 13 år siden

BN (15131) skrev:
Babo84 (15123) skrev:

det interview jeg fremhævede fra instruktøren i indlæg #118?

Ja, instruktøren siger det godt nok, men det han siger, formidles slet ikke frem i filmen - d.v.s. det fremstilles ikke som en usikkerhed, eller som noget Russell Crowe (og dermed publikum) plages af eller overhovedet tvivler på.

Har godt nok ikke set filmen men gud hvor det forfriskende at du sådan set er ligeglad hvad instruktøren siger - der er ud fra dit sysnpunkt ikke belæg for hans udtalelse i filmen.
This is just until June
Gravatar

#15133 Babo84 13 år siden

BN (15131) skrev:
Ja, instruktøren siger det godt nok, men det han siger, formidles slet ikke frem i filmen

Det synes jeg jo, at det formidles. Ikke så åbenlyst måske, men det fandt jeg kun fedt. Det virkede på mig, ellers ville jeg jo ikke skrive det og få det ud af filmen, hvis den ikke sparkede de tanker igang hos mig.

Men uanset hvad, så synes jeg den scene vi taler om, er overflødig ;)
Gravatar

#15134 Babo84 13 år siden

BN (15129) skrev:
er dens fokus på, hvor vidt hovedpersonen vil gå i sin kamp, hvor mange regler og love vil han bryde for at redde sin kone og familie

Det er der nu lavet 117 film om "hvor langt man vil gå for sin kære", og Crowe vil bryde ind i et fængsel. En lærer, der tager lidt undervisning i kriminalitet, og.... ja, så langt vil han gå ;)

Men vellykket er den nu, så jeg er til dels enig. Ikke en film der rykker det store i mig, men medrivende er den.
Gravatar

#15135 misuma 13 år siden

Genså Red, White & Blue med en kammi.

En film hvor ingen er helte og alle har sine brister. Det er forfriskende at se film hvor tingene ikke er kridtet op sort på hvidt.

Desuden så vi The Clinic som åbenbart er inspireret af virkelige hændelser. Mind mig lige om ikke at ta' til Australien...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15136 MOVIE1000 13 år siden

LORTE TASTATUR!!!
Prøver igen om lidt.

Var så tæt på at være færdig også trykkede jeg åbenbart på 2 knapper så siden gik tilbage -_-
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15137 Richard Burton 13 år siden

Yellow Sea - BD

Instruktøren af The Chaser er en kompromisløs herre. Hans film ville nok være GP32 (Grand parents 32 years) ratede i USA og så formår han ganske sømløst at jonglere med adskillige aktører og dagsordener i sine film. Bortset fra en enkelt biljagt sekvens og en smule for meget fodmale-kameraarbejde, så opnår hans film en intensitet, som Hollywood må se langt i kalenderen efter.

Jeg tror man skal være til en Nicky Minaj koncert i Vega med lutter førstegangs menstruelle for at opleve et lignende blodbad i denne kategori.

Film: 7/10
Video: 10/10
Audio: 9/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15138 MOVIE1000 13 år siden

A nightmare on elm street 7/10
A nightmare on elm street 2 7/10
A nightmare on elm street 3 5/10
A nightmare on elm street 4 4/10
A nightmare on elm street 5 4/10
Freddys dead 6/10
New Nightmare 6/10
A nightmare on elm street (Remake) 5/10
Freddy Vs. Jason 4/10

Den første er der ik så meget at sige om. Vi ser Freddy for første gang og vi alle er stort set enige om at det her er den bedste i hele serien. Meeen den bedste i serien bliver for mig, 2eren (Guildty pleasure herfra). Historien fanger mig mere, og den har en skræmmende uhyggelig stemning som jeg synes vi kun ser i den her og New Nightmare. Men hvorfor finder i den så elednig?

Fra 3eren af går det jævnt ned ad bakke for de næste par film, det er bestemt ikke Robert Englunds fejl han gør det fremragende og hans qoutes er underholdene som fx. "Bon appÈtit BITCH!!". Det er heller ikke de ret så fjollede effekter eller drømme, de fleste drømme finder ejg ret underholdene, men der hvor det går galt for mig er de unge.

Nu har de fundet ud af at de kan selv styrre deres drømme, ved hjælp af fantasi eller deres egen drømme version af dem selv. Den holder ikke i en horror serie. De har fjernet den uhyggelige stemning, de føles ikke så sårare som i de 2 første. Freddy kruegers genfødsler er også ret så platte fundet på. Og jeg forstår ikke helt hvorfor man har valgt den titel til den sjtette film, selvom jeg finder filmen ok, forstår jeg ikke hvorfro man skal spoile slutningen også selvom det ikke kommer som en overraskelse.

Vi springer hen til remaket, gode effekter og stemning, så kan vi hoppe over til den negative del af filmen. Først hold kæft man savner Robert Englund. Historien er den samme, bare ikke helt karakterne. Filmen bidrager ikke med noget nyt til historien og det gør den jævnt kedelig og langtrukket hen adf vejen.

Freddy Vs. Jason, ak, en film jeg fandt rigtig underholdene for fire år siden, da den var på min top 150, den er heller ikke blevet sat på siden, indtil for nogle dage siden. Blev jeg skuffet.....JA!. 4 år kan virkelig gøre meget. Jeg kan ikke rigtig komme på noget positivt udover Robert Englund. Jeg er sgu lidt chokeret og mundlam, kan ikke rigtig sætte ord på..... i må gerne hjælpe ;)

Det her var så A nightmare on elm street serien. Alt i alt får A nightmare on elm street (Uden remake og Freddy vs. jason) rundet op 5,6/10
Men jeg runder den lige en tand mer eop til 6/10 for det er sgu en underholdene horror serie, der desværre mangler til tider en del horror.

Næste gang tager jeg et kig på Hellraiser filmene + Nicki52 yndlings film, som vi stadig venter spændt på et se en genindspilning af ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15139 Thomsen 13 år siden

Du får da set dig noget klassisk 80'er-horror for tiden, hva'? :-)

Jeg ville nok give etteren en lidt højere karakter, og jeg holder langt mere af tre'eren end to'eren. Men ellers er jeg meget enig i karaktergivningen, selvom New Nightmare er bedre i min optik. Jeg var ret vild med Elmstreet-serien tilbage i 1980'erne, men jeg må indrømme, at jeg som helhed bedre kan lide Friday the 13th-serien i dag. Bundniveauet er noget højere, synes jeg.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15140 Lord Beef Jerky 13 år siden

Her er den sande karaktergivning af filmene!!!!:

A nightmare on elm street 8/10
A nightmare on elm street 2 6/10
A nightmare on elm street 3 7/10
A nightmare on elm street 4 6/10
A nightmare on elm street 5 5/10
Freddys dead 5/10
New Nightmare 3/10
A nightmare on elm street (Remake) 1/10
Freddy Vs. Jason 5/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: