Gravatar

#1511 elwood 15 år siden

lydbilledet den hulkene bedstemor i sort og med tørklædet, musikken den der klassike "stille" gospel ting som der altid bruges i film...

Præsten self. Black

Vi er i dag samlet her, for at tage afsked med en nær ven, ak ja jeg husker det som var det igår da han kom til mig i kirken og spurgte om en tv-serie kunne accepteres som en religion (Deadwood)

Og jeg glemmer ikke da (bedstemoren tudflæber nu, mens den sorte mand trøster hende) han sagde at National treasure faktisk var en af hans ynglingsfilm (har det på skrift sorta)

Men ak da han begyndte og snakke positivt om Knowing, mistede vi ham, det er i dag en sorgens dag...

Nej man siger vel noget i stil med, pyha det godt nok varmt idag hva?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1512 filmz-Bruce 15 år siden

#1508 Hehe :)

Ja jeg stiller mig beredvilligt på Eberts side angående denne film. Jeg var underholdt fra først til sidst, eksekveringen var spændende og interessant og jeg synes det var forfriskende med det
ikke atheistiske syn. Personligt ville jeg have udeladt nærkontakt af 3. grad sekvensen med englene og den efterfølgende visning af børnene på den nye planet og istedet blot konstruere et hint til Cage, om børnenes skæbne, så filmen stadig kunne få den samme slutning og Ben stadig være rolig omkring hans endelige deterministiske skæbne. Det ville have overladt mere til fantasien omkring det guddommelige, som næsten kun kan skuffe, hvis det skal portrætteres visuelt.

I mine øjne, en fed sci-fi film, uanset om man er atheist eller religiøs.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1513 duuk74 15 år siden

Amen to that brother!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#1514 wimmie 15 år siden

#1508 og 1512

Forholdsvis enig i anmeldelsen. Jeg havde ikke de højstede tanker om filmen efter al den nedrakning den har fået, men jeg blev nu alligevel positivt overrasket. Plottet er nogle gange lidt svært at sluge, men historien var nu alligevel spændende og scenerne med flyet og Subwaytoget var flotte lavet og meget intense.
Nicholas Cage gør det ok, men generelt synes jeg desværre ikke at skuespillet var meget mere end middelmådigt - børnene (især drengen) irriterede mig lidt ;)
Slutningen var ikke så ringe som forventet - men jeg tror mange hader den fordi de ikke ser tvetydigheden i den. Enten snakker folk om hvor dårligt det er at der kommer rumvæsenser ned og henter børnene - eller også står folk af ved det religiøse. Jeg så den mest som religiøs - og stod nok også en anelse af - men alt i alt udemærket underholdning men ikke en film jeg behøver et gensyn med.

3½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1515 filmz-jonasgr 15 år siden

#1508 Og her havde jeg regnet med en regulær sviner fra dig :) Nå det kan da være jeg så alligevel skal se den.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1516 RasmusFL 15 år siden

12 Angry Men

Da filmen begyndte undrede jeg mig over, hvordan den nogensinde skulle komme i omdrejninger. Det gjorde den - i overvældende grad. Den efterfølgende halvanden time var noget af det mest ætsende intense, medrivende og velspillede, jeg nogensinde har lagt øjne til. En tåre i øjenkrogen var da også at spore til sidst, hvor retfærdigheden og 'the reasonable doubt' har slået sit noble slag - personificeret i Henry Fondas ærefrygtindgydende skikkelse.

Det er så godt som en perfekt film. Jeg kan ikke sætte mine fingre på noget her. Storslået underholdt og dybt bevæget var jeg.

6/6 - en af de 5-8 bedste film, jeg har set til dato.

Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#1517 Bobby Singer 15 år siden

#1510 Jeg fandt filmen mildt underholdende, men det er tydeligt at Matthesen vil mere end bare levere nogle billige grin og faktisk har en historie som han vil ud med. Dialogen er da også ganske munter til tider, men ikke så sjov, at jeg lå flad af grin og det tydeligvis heller ikke meningen med filmen. Desværre var jeg så uheldig at være placeret ved siden af et par, som åbenbart synes at alt hvad Anden siger er hylemorsomt og det gik unægtelig en smule ud over min oplevelse af filmen.
Idjit
Gravatar

#1518 elwood 15 år siden

Det var især hele Adam/Eva Sekvensen til sidst der blev for meget for mig, den ku man sagtens ha undværet synes jeg.

Og generelt enig med mysteriet, synes godt der ku ha været brugt mere tid på det, men hey hvis det var benjamin gates måden, ville vi jo ha hørt ham blot gentage det han ikke forstod, og så bam kom løsningen 8-)
Gravatar

#1519 filmz-Bruce 15 år siden

#1508 Enig. Der kunne godt have været overladt noget til fantasien. Men historien undervejs og symbolikken, bl.a. de sorte sten, kunne jeg rigtig godt lide.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1520 elwood 15 år siden

hmm de sorte sten, tror ikke lige jeg selv fangede symbolikken deri, nu er jeg heller ikke så fandens kristen eller troene

eller også sov jeg hehe 8-)

Skriv ny kommentar: