Gravatar

#1501 elwood 15 år siden

Normal er jeg glad for Malcom McDowell men jeg synes hans voice over heri var så karikerede, jeg ved ikke jeg har set filmen en gang i tv, og skal nok ik se den igen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1502 dyg 15 år siden

@bruce - Lidt for meget fokus på blu-ray? Jvf dit [/bd] :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1503 filmz-Bruce 15 år siden

#1501 Du har ret!

#1502 Hehe ja :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1504 Kruse 15 år siden

#1500: Det er en film jeg har overvejet at købe i et stykke tid, og som jeg nok også på et tidspunkt får købt. Jeg har også kun forventninger om at det er en okay film, og dit indtryk passer meget godt med mine forventninger. Det er udelukkende fordi jeg elsker Malcolm McDowells præstation i A Clockwork Orange, at jeg skal have et par andre af hans film, selvom han desværre ikke har leveret noget mindeværdigt siden hans samarbejde med Kubrick.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1505 elwood 15 år siden

Han gør et ret godt job som stemmen til Metallo i Superman The Animated series.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1506 filmz-Bruce 15 år siden

Mad Men - BD

Måtte have et par afsnit at slutte af med, inden jeg starter på jobbet igen i dag efter ferien. Skuffer aldrig. Endnu to herlige afsnit.
Gravatar

#1507 Bobby Singer 15 år siden

Sorte kugler

En af mine venner slæbte mig med i biografen, for han ville virkelig, virkelig, virkelig gerne se "Sorte kugler" inden den blev taget af plakaten. Jeg havde selv ikke de store forventningerne, men håbede dog at Matthesen ville have større succes med at gå til filmen end stand-up kollega Mick Øgendahl havde og det havde han heldigvis. Matthesen er sluppet ganske godt fra springet som stand-up komiker til manuskriptforfatter og instruktør, i modsætning til "Blå mænd" føles "Sorte kugler" faktisk som en film og ikke bare en masse stand-up materiale proppet ind en i masse kedelige scener, der udgør en eller anden form for handling.

Film er manipulation og de bedste af slagsen er dem der får en til at glemme det faktum, så man sænker paraderne og suger oplevelsen til sig. Det er tydeligt at Matthesen har noget på hjerte og det skinner desværre en smule for tydeligt igennem. Hele filmen har en tydelig pointe og den får man så sandelig hammeret godt og grundigt fast igennem filmens halvanden time. Det bliver til tider lidt for meget af det gode og en smule forudsigeligt grundet filmens måde at skære det hele i ud i pap på, men helt dum er den nu ikke, for den bevæger sig til tider ud på interessante områder, hvor det hele ikke bare er sort og hvidt, men bedst som det hele er ved at blive rigtig spændende, trækker den desværre i land igen og bevæger sig over på den sikre konklusion som vi alle kan være enige om.

Men i sidste inde er jeg til en hvis grad villig til at se igennem fingrene angående dens fejl, da vi liver i en tid, hvor man ligger mere vægt på de overfladiske værdier fremfor de menneskelige og tit glemmer og værdsætte de ting som vi allerede har og hvor heldige vi egentlige er. "Sorte kugler" giver en smule håb for fremtiden og jeg blev faktisk en smule rørt til sidst, selv om man ser den komme langt væk, så rammer slutningen sgu som den skal og jeg forlod biografen en smule mere forhåbningsfuld på hvad fremtiden har at bringe.

4/6 - Den får 4 små stjerner for en god fortælling, der lige minder en om at man skal huske at værdsætte det man har omkring sig. Det skal dog understreges at den netop får 4 stjerner, fordi jeg havde så lave forventninger inden jeg så den og det er nok ikke ligefrem en film jeg skal se igen, det er den simpelthen for ensformig til.
Idjit
Gravatar

#1508 filmz-Bruce 15 år siden

Knowing - BD

Det blev lige en midnatsforestilling og jeg skal absolut have et nyt syn mere, for jeg så filmen med neddroslet lyd, MEGET neddroslet lyd. Lydsporet er noget af det mest aggressive, jeg er stødt på og atmosfærefuldt, så jeg glæder mig til at se den igen, når der ingen naboer er hjemme :)

Derudover kan jeg kun sige, at der ikke er meget i denne film, jeg er skuffet over. Tværtimod! Ork, jeg kan sagtens forstå dem, som ikke kan fordrage den, for filmen deler vandene ligeså meget som ateister og religiøse kan diskutere i en tråd :) Jeg kan kun sige fucking forfriskende med noget deterministisk sci-fi og Nicolas Cage gør det glimrende.

Har to indvendinger mod filmen. Cage finder for hurtigt frem til meningen af papirets cifre. Det er sgu lidt for hurtigt, nærmest National Treasure agtigt. Og så siger man ikke HEY til et menneske med ild i, som løber forbi en

Film: 8/10
Video: 9/10
Audio: 10/10
Gravatar

#1509 wimmie 15 år siden

Children of Men - BD

Så filmen i biografen for nogle år siden og den bliver bestemt ikke dårligere ved gensyn. Clive Owen og specielt Michael Caine gør det fantastisk i denne film, og historien er medrivende og realistisk fortalt.
Mange irriteres over at filmen ikke giver svar på hvordan verden er endt som den er i filmen, men det synes jeg kun er en god ting - der bliver givet nogle bud, men man får selv lov til at gætte.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1510 Nicki52 15 år siden

Alt du skriver der, er jeg givetvis enig med. Men du siger ikke noget med du morede dig?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: