Gravatar

#301 NightHawk 16 år siden

# 298 -

Skal lige beklage at der åbenbart gik noget galt med de to links til billederne af Frank Whaley, Luke Wilson og Kate Beckinsale. Ikke fordi det er mega vigtigt, synes blot det var nogle cool fotos jeg ville ha' med. Hvis i klikker på dem kommer i blot ind til forsiden hvor de ligger. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#302 wimmie 16 år siden

Jeg beklager også at jeg i mit indlæg har lavet en del tastefejl...men af mystiske årsager kunne jeg ikke rette i teksten bagefter...der skete ikke noget når jeg trykkede "ret" :/
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#303 davenport 16 år siden

How the West Was Won:
(BD) fra DvdPacific

WOW! et billede. Det er simpelthen så lammende flot. Jeg sad med en underlig følelse, for jeg havde slet ikke forventet det her, og det er altså en gammel film.
Naturen er slående, og alene dét er købet værd.

Selve filmen er bygget op med en fortæller (Spencer Tracy), der følger nogle forskellige karaktere, der tager vestpå, med et handlingsforløb der gør, at man møder dem i mange forskellige situationer.
Jeg vil ikke komme så meget ind på handlingen. Den er meget stille og rolig, med et par rigtig flotte stunts, og en ret vild scene, hvor en bøffelhjort (tatanka!) smadrer en arbejderlejr.

Selve boksen har filmen i 2 udgaver, samt en lille bog med nogle flotte billeder i.

Få en (lang) BD oplevelse her. Også er den fra WB og har endda dk tekst.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#304 McPeter 16 år siden

Tatanka! ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#305 Benway 16 år siden

Jeg genså Dreyers "Vampyr" i går for nu tredje gang, og for pokker den bliver blot bedre og bedre med hvert gensyn. Jeg har tidligere skrevet om den her, så jeg vil ikke skrive så meget mere om den andet end, at jeg efterhånden har det ligesom filmkritikeren Jonathan Rosenbaum som på spørgsmålet "Hvad er den yndlingsfilm" altid svarer: "It would be whatever Carl Dreyer film I had seen again most recently".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#306 Bates 16 år siden

Så "Pitfall" den anden dag, af Hiroshi Teshigahara. Meget "Lynch'sk" eller det er jo nok omvendt :). Rigtig flot film, og skal helt sikkert ses igen snart..bare for at få alle detaljerne med!

#305 - Den skal jeg altså også have fat i! Har kun set "Vredens Dag", men den synes jeg også rigtig godt om.
Gravatar

#307 Skeloboy 16 år siden

#306 - yes, den er superfed...ahr du fået set Woman in the Dunes og The Face of Another?

Mangler Vampyr, havde egentlig bestilt den, men måtte afbestille pga. pengemangel. Er dog ikke sådan vild Dreyer-fan...dog er Vampyr og Du Skal Ære Din Hustru på ønskelisten...Passion of Joan of Arc(5/6), Vredens Dag(4/6), Ordet(3/6), Gertrud(2/6)...ville jeg nok sige
Gravatar

#308 Benway 16 år siden

#306 Den er bestemt også fremragende.

#307 Okay. Jeg ville hoppe på 6/6 på alle nævnte film, og mindst 7/6 på Ordet og Jeanne d'Arc :)

Hvis du ikke var mere glad for dem, har jeg svært ved at forestille mig, at de to andre vil sige dig så meget. I mine øjne bliver film dog ikke bedre.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#309 Bates 16 år siden

#307- Jeg har desværre ikke fået set de to andre endnu. Men de ryger i afspilleren, så snart der er tid!
Gravatar

#310 Benway 16 år siden

Mht. Vampyr så er det for øvrigt lidt tricky hvilken udgivelse, der er den bedste. Criterions indpakning er kolossalt lækker med medfølgende screenplay og novellen, som filmen er baseret på. Herimod har Master of Cinema et kommentarspor af Guillermo del Toro, som er en stor fan af filmen. Jeg har selv Criterion-udgivelsen, men jeg gad godt høre del Toros kommentarspor. :)

Dvdbeaver har mere om dem her.

Skriv ny kommentar: