Jeg vil nu heller ikke mene at hverken Termninator-filmene eller Hannibal-filmene kan kaldes for trilogier. "Hannibal Rising" har også plotmæssig sammenhæng med "Red Dragon"(og derved også de andre film), og hører ligså vel med i den "serie" som "Red Dragon".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#15239 Jeg driller ikke for at være morsom! Det er blot en del af min natur, lidt ligesom det er en del af din, at forsvare de nye Star Wars film til hudløshed (her driller jeg og er samtidig morsom)!
Hvordan man definerer en trilogi, er sikkert forskelligt fra person til person, men hvis det er tre sammenhængende film, der er ment til at være tre sammenhængende film fra start af, kalder jeg det en trilogi. Hvis det blot tilfældigvis er ved del 3 at filmserien sluttede, eller der er flere sammenhængende film i serien, så vil jeg nu ikke kalde det en trilogi.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
En lille stak film jeg har set her på det sidste, nogle har jeg ikke set før.
Mr. Poppers pingviner (ikke set før) 6/10 Zookeeper (ikke set før) 4/10 Mr. Brooks 7-8/10 True Romance 8/10 The thin red line (ikke set før) 5/10 Rango 7/10 Headhunterne (ikke set før) 6-7/10 Taxi Driver (ikke set før) 6/10 Super 8 (ikke set før) 5/10 R 7/10 Murder Party (ikke set før) 5/10 Driving miss Daisy (ikke set før) 5-6/10 Clerks (ikke set før) 6/10 Clerks II (ikee set før) 7/10 Immortals 3D (ikke set før) 6/10 Cowboys & Aliens (ikke set før) 5/10 Min bedste fjende 5/10 Star wars episode 1 5/10 Star wars episode 2 5/10 Star wars episode 3 7/10
Glemte lige disse 2 Eyes wide shut (ikke set før) 8/10 Dirch (langt bedre anden gang) 6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg gik der ind, med en postiv indstilling, vil gerne se om de kunne slå ramis triologi, som jeg synes var fremragende og stadig er.
De første minutter var egentlig meget lovende, Andrew Garfield er fremragende som spiderman, og må beklagligvis sige at Tobey fremstår som en amatør foran ham. Damn, han virkede for mig på alle punkter, sjov, sårbar, charmende, klog, stærk. Hele mulivtten.
Emma stone, for satan hun er da smuk, og ikke mindst charmende og hun rammer en ægte Gwen Stacy, i forhold til den lidt ligegyldige Gwen fra spiderman 3, hun var ikke andet end en fryd for øjet i forhold til Emma stone som er begge dele, en for øjet og end for hjertet. Dunst du har os tabt her, desværre...
Så over til Uncle Ben og Aunt May, Martin Sheen er fremragende, og gør en god ben og Sally Field klarer sig godt. Dog for mig, så vil jeg fremover fortrække Cliff Robertson, han var fantastisk som Ben og ikke mindst Rosemarry Harris var endnu bedre som Aunt May. De ansigter savnede jeg mest her, ikke fordi Martin og Sally gjorde det dårligt, de var et godt valg.
Dog følte jeg et større tab da Cliff's ben døde, end Sheens Ben gjorde, selvom Garfield var skræmmende god i den scene, forhold til Tobey. Det bare Cliff's sidste ord han siger "peter".
Skurken Ryhs Ifans der spiller The Lizard, var for mig en af de fedeste skurke og ja havde måske fortrækket et lidt mere øgle agtigt ansigt, men det glemte jeg hurtigt efter. For Ifans stemme, og effekterne skabte et rigtig fedt film monster. Elskede scenen, hvor spiderman prøvede at få et billede af The Lizard, herligt små skræmmende og intens scene. Min kusine på 18, hoppede op askelige gange når The lizard kom på! Effektiv, sej og badass skurk. Dog er Doc Ock stadig sejres herren, The Lizard kan godt dele pladsen med The Green Goblin, måske endda sparke ham ned til de andre.
Historien var god, den var meget mystisk og lidt gådefuld end de andre film.
Er vild hvordan de hånterde spidermans første slags "side effect" i toget, den var dejligt underholdene. Ordet sorry, har aldrig været så sjovt. Synes dog godt de kunne havde ventet på med at dræbe Cpt stacy, Dennis var ret underholdene som ham. Øv bøv, 2 gode skuespiller allerede ude, hov 3 medmindre The Lizard vender tilbage, tvivler dog.
Må ikke glemme Soundtracket, havde hørt lidt og det lød nu ret godt, nu hvor James Howard Newton havde overtaget fra Elfmans sublime score. Så tænkte jeg lidt, hvordan vil han håndtere det? Han håndterede det fremragende, herligt score, intens (
Scenen i oscorp hvor Gwen gemmer sig fra Lizard, og det simple og hårde tone fra et klaver var en fantastisk ide! Endnu en grund till at jeg synes The Lizard var intens.
Herlig herlig film, Slår uden tvivl den første og tredje, og deler pladsen med 2'eren!
Et stort 8/10, utrolig tæt på 9.
BN giv den nu en chance, på DVD lej den! Det skader ikke :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
De uindviede, som læser med her, vil jo tro, at jeg nærmest altid er lige tilfreds med samtlige film, der indgår i trilogier. Så hvorfor skulle jeg undlade at kommentere det?
Jeg har været ret fraværende på Filmz den sidste måned eller mere. Men må erkende, at jeg synes der har været en tendens til at hakke/gøre grin med eller gøre sig morsom på BN's vegne. Jeg er hverken moralsk eller sart, men har dog undret mig og endda spurgt en bruger privat om han også havde bemærket det. Nuvel, hvad ville jeg sige...Måske ikke rigtigt noget, uden at give BN lidt moralsk opbakning til at jeg godt kan forstå at han, altså du BN svarer igen på disse spydigheder, uanset hvordan de er ment og tænkt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#15248 Det var heller ikke rettet specielt mod lige dig. Det var blot generelt, at jeg fandt jeg var stødt på flere såkaldte 'morsomme' kommentarer om BN, hans smag, hans karakter eller hvad har vi.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Det må næsten være mig, du hentyder til så. De kommentarer, jeg skriver om BN, er alle ment i spøg, og det håber jeg da også, BN kan se. Men hvis det bliver for meget, så må han endelig sige det til mig.
#15241 Kruse 13 år siden
#15242 Lord Beef Jerky 13 år siden
Hvordan man definerer en trilogi, er sikkert forskelligt fra person til person, men hvis det er tre sammenhængende film, der er ment til at være tre sammenhængende film fra start af, kalder jeg det en trilogi. Hvis det blot tilfældigvis er ved del 3 at filmserien sluttede, eller der er flere sammenhængende film i serien, så vil jeg nu ikke kalde det en trilogi.
#15243 MMB 13 år siden
Jo
#15244 MOVIE1000 13 år siden
Glemte lige disse 2
Eyes wide shut (ikke set før) 8/10
Dirch (langt bedre anden gang) 6/10
#15245 Åkepool 13 år siden
+1 :)
#15246 Batsy 13 år siden
Jeg gik der ind, med en postiv indstilling, vil gerne se om de kunne slå ramis triologi, som jeg synes var fremragende og stadig er.
De første minutter var egentlig meget lovende, Andrew Garfield er fremragende som spiderman, og må beklagligvis sige at Tobey fremstår som en amatør foran ham. Damn, han virkede for mig på alle punkter, sjov, sårbar, charmende, klog, stærk. Hele mulivtten.
Emma stone, for satan hun er da smuk, og ikke mindst charmende og hun rammer en ægte Gwen Stacy, i forhold til den lidt ligegyldige Gwen fra spiderman 3, hun var ikke andet end en fryd for øjet i forhold til Emma stone som er begge dele, en for øjet og end for hjertet. Dunst du har os tabt her, desværre...
Så over til Uncle Ben og Aunt May, Martin Sheen er fremragende, og gør en god ben og Sally Field klarer sig godt. Dog for mig, så vil jeg fremover fortrække Cliff Robertson, han var fantastisk som Ben og ikke mindst Rosemarry Harris var endnu bedre som Aunt May. De ansigter savnede jeg mest her, ikke fordi Martin og Sally gjorde det dårligt, de var et godt valg.
Skurken Ryhs Ifans der spiller The Lizard, var for mig en af de fedeste skurke og ja havde måske fortrækket et lidt mere øgle agtigt ansigt, men det glemte jeg hurtigt efter. For Ifans stemme, og effekterne skabte et rigtig fedt film monster. Elskede scenen, hvor spiderman prøvede at få et billede af The Lizard, herligt små skræmmende og intens scene. Min kusine på 18, hoppede op askelige gange når The lizard kom på! Effektiv, sej og badass skurk. Dog er Doc Ock stadig sejres herren, The Lizard kan godt dele pladsen med The Green Goblin, måske endda sparke ham ned til de andre.
Historien var god, den var meget mystisk og lidt gådefuld end de andre film.
Må ikke glemme Soundtracket, havde hørt lidt og det lød nu ret godt, nu hvor James Howard Newton havde overtaget fra Elfmans sublime score. Så tænkte jeg lidt, hvordan vil han håndtere det? Han håndterede det fremragende, herligt score, intens (
Herlig herlig film, Slår uden tvivl den første og tredje, og deler pladsen med 2'eren!
Et stort 8/10, utrolig tæt på 9.
BN giv den nu en chance, på DVD lej den! Det skader ikke :D
#15247 Hr. Nielsen 13 år siden
#15248 Lord Beef Jerky 13 år siden
#15249 Hr. Nielsen 13 år siden
#15250 MMB 13 år siden