Den første er klart den bedste, da historien virker langt mere gennemarbejdet, og det ikke kun drejer som om actionsekvensker. 2'eren er såmænd ok, men ingen af dem når op på siden af den første.
Den 28-årige Margot er gift på femte år med Lou, der skriver kyllingekogebøger. Deres forhold er varmt, om end lidt rutinepræget, og da Margots tanker begynder at kredse om den nye flotte nabo, kunstneren Daniel, er hun meget i tvivl om, hvordan hun skal reagere.
Endnu en gang finder en lille fin amerikansk film vej til de danske biografer (får premiere i GRAND 16/8). Lige som sidste uges Like Crazy er der tale om en film om den svære kærlighed. Endnu engang en film, som viser et ægte, varmt og skrøbeligt billede af hvordan kærligheden kan være hvis man ikke plejer den og hvordan livet kan være på godt og ondt. Michelle Williams lyser op i denne lille perle af en film og Seth Rogen viser at han også har andre sider at byde på. Filmen er lavet af Sarah Polley, der ellers er kendt mest foran kameraet, men viser endnu en gang at hun har flere talenter at spille på.
Den vil nok ikke falde i alles smag, men vi falder jo heller ikke for den samme kvinde/mand allesammen - vel ;-)
Så den til cph pix og var ret vild med den, glæder mig til at få den genset :-)
Woody Allen fortsætter sin række af kærlighedserklæringer til europæiske storbyer og tager os med til Rom, hvor både passioner og frustrationer får frit spil. Vi følger amerikanere, italienere, lokale og turister i fire forskellige historier, der på bedste, klassiske Woody Allen-manér flettes sammen, så relationer sættes på spidsen og romantiske forviklinger opstår. Vanen tro har den rutinerede instruktør samlet et stjernehold af skuespillere. I 'To Rome With Love' medvirker bl.a. Jesse Eisenberg, Alec Baldwin, Roberto Benigni, Penélope Cruz, Ellen Page og ikke mindst Woody Allen selv.
Den er ikke ligeså god som sidste års "Midnight in Paris", men absolut værd at se hvis humøret er lidt muggent som mit har været i dag.
Woody Allen levere hvad vi kommer for at se, men så heller ikke mere. Skuespillet byder på ingen måde på nogen overraskelser og filmen er meget forudsigelig, hvis man har set WA film tidligere.
Tror jeg vil gense Manhattan eller førnævnte Midnight in Paris i aften
Her er lige endnu en stak film jeg har kørt igennem. Hellraiser venter jeg lidt med, trænger til en lille pause væk fra horror film :)
The Godfather - 9/10 The Godfather part II - 8/10 The Godfather Part III - 7/10
(Lige tredje del, synes jeg føles lang, især slutningen, selvom slutningen er rigtig god. Men som diabetiker, skal Al Pacino fandme have ros for de anfald han kan lave, de bedste og mest troværdige anfald jeg har set på film. Synes det er hans bedste skuespils præsentation.)
Nu når vi er igang med AL Pacino, så jeg for første gang igår Heat. Hold kæft den film slog benene væk under mig. Især 2 scener.
Bankrøveriet, bedste bankrøveri scene jeg har set, også endda med følelser indblandet. Den anden scene er slutningen, man bliver siddende med kæften åbnet indtilrullerteksterne er forbi.
Al Pacino og Rober De Niro spiller vanvittigt godt sammen. Jeg var underholdt fra start til slut, og følelserne var også med fra start til slut. 9/10
Rain Man - 8/10 Sherlock Holmes 2 - 7/10 (Jeg må vel også hellere se at få anskaffet mig den så roste serie :P)
Star trek IV - 7/10 Star trek V - 6/10 Parterapi - 6/10 (Dejlig med en dansk film, hvor man kan grine istedet for at ryste på hovedet)
Wall Street 2 - 5/10 (Fatter ikke en skid mhs Wall street spillet, men fedt at se Gekko tilbage, og selvom man ikke forstår spillet, er det let at se når nogen tar røven på dem hehe:P)
Armadillo - 7/10 (Synes det er en meget stærk dokumentar. Den gør mig ihvertfald vred et par gange)
The next three days - 6/10 W. - 6/10 (Jeg fatter heller ikke politik, men igen det er let at se, når der nogen som tar røven på en :P)
Flypaper - 5/10 (en udemærket dum komedie. den ville have fået 6-7/10 hvis den ikke var SÅ!! forudsigelig)
Killer Elite 5/10 (Den er godt udført, men for satan hvor er det trættende at se Jason Statham i nærmest de samme film om og om igen, og spiller samme type)
Star Wars IV - 9/10 Star Wars V - 7/10 Star wars VI - 6/10 Blue Harvest - 8/10 Something, something, something dark side - 7/10 Its a trap - 7/10
Oliver Stone Nu så jeg Wall street 2 og W. ligeefter hinanden og jeg lagde mærke til at, Heineken var ret fremme i skoene (billedet). Det blev jeg sgu lidt chock over. Ved ikke om det er blevet nævnt før?
Som jeg skrev i starten går der lige lidt tid mhs til Hellraiser, så jeg har valgt Stanley Kubrick som det næste inden. Da jeg er gået lidt i Kubrick mode inde i hvad modtog du? tråden. Og fordi jeg skal iaften for første gang se Barry Lyndon.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Dejligt at skrive en smøre så lang og når man så trykker indsend, sker der ikke en skid.
Siden sidst:
A Thousand words 5/10 Paycheck 6/10 American reunion 5/10 Detachment 8/10 Religulous 7/10 The Twilight saga: Breaking dawn - part 1 4/10 Happy feet (gensyn) 6/10 Resident evil: Extinction 5/10 The Ant bully 5/10 R 7/10 Over gaden under vandet 5/10 The Fountain 5/10 The Dark knight rises 8/10 Daredevil (gensyn) 5/10 The Hunger games 8/10 Madagascar 3: Europe's Most Wanted 7/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jeg så den ved en forpremiere for Telia VIP kunder i Imperial, og trods dårligt publikum (for mange tændte telefoner og larmende teenagere) så nød jeg filmen.
Jeremy Renner fungerer godt fordi Aaron Cross ikke er Jason Bourne. Han drives af noget andet, og det hjælper til at få filmen til at føles som sin egen ting, til trods for at den foregår parallelt med "The Bourne Ultimatum". Et par af scenerne midt i filmen der omhandler Rachel Weisz' karakter trækker en smule for meget ud, og en antiklimatisk slutning på den sidste actionscene i filmen er nogle af kritikpunkterne.
Jeg forventede det værste efter nogle af anmeldelserne fra USA, men den overraskede positivt.
Allerede indenfor fem minutter sad jeg med store øjne og var ét med filmen. For mig handler den ikke så meget om det åbenlyse, men mere om det vi ikke ser fordi det ligger godt begravet under overfladen.
Måske ligger jeg for meget i det, men...
Søsteren siger på et tidspunkt, at "we're not bad people, we just come from a bad place". Jeg tror de begge har været udsat for sexuelle overgreb som børn og nu kommer det til udtryk på hver deres måde. Det kan forklare hans reaktioner overfor søsteren fordi hun er en påmindelse om fortiden.
For mig er det iøvrigt en af Fassbenders stærkeste præstationer til dato.
#15301 loki 13 år siden
Den første er klart den bedste, da historien virker langt mere gennemarbejdet, og det ikke kun drejer som om actionsekvensker. 2'eren er såmænd ok, men ingen af dem når op på siden af den første.
#15302 HelmerJ 13 år siden
Dogtown and Z-Boys, dokumentar om skateboarding
Sniper
#15303 misuma 13 år siden
Well well well, surprise surprise. Den var faktisk okay og visse machofemistiske aktionscener var faktisk mere end en okay.
3,5/6
Næste stop: Haywire.
#15304 Wangsgaard 13 år siden
Så den til cph pix og var ret vild med den, glæder mig til at få den genset :-)
#15305 Takfornu 13 år siden
#15306 Takfornu 13 år siden
Woody Allen fortsætter sin række af kærlighedserklæringer til europæiske storbyer og tager os med til Rom, hvor både passioner og frustrationer får frit spil. Vi følger amerikanere, italienere, lokale og turister i fire forskellige historier, der på bedste, klassiske Woody Allen-manér flettes sammen, så relationer sættes på spidsen og romantiske forviklinger opstår. Vanen tro har den rutinerede instruktør samlet et stjernehold af skuespillere. I 'To Rome With Love' medvirker bl.a. Jesse Eisenberg, Alec Baldwin, Roberto Benigni, Penélope Cruz, Ellen Page og ikke mindst Woody Allen selv.
Den er ikke ligeså god som sidste års "Midnight in Paris", men absolut værd at se hvis humøret er lidt muggent som mit har været i dag.
Woody Allen levere hvad vi kommer for at se, men så heller ikke mere. Skuespillet byder på ingen måde på nogen overraskelser og filmen er meget forudsigelig, hvis man har set WA film tidligere.
Tror jeg vil gense Manhattan eller førnævnte Midnight in Paris i aften
#15307 MOVIE1000 13 år siden
The Godfather - 9/10
The Godfather part II - 8/10
The Godfather Part III - 7/10
(Lige tredje del, synes jeg føles lang, især slutningen, selvom slutningen er rigtig god. Men som diabetiker, skal Al Pacino fandme have ros for de anfald han kan lave, de bedste og mest troværdige anfald jeg har set på film. Synes det er hans bedste skuespils præsentation.)
Nu når vi er igang med AL Pacino, så jeg for første gang igår Heat.
Hold kæft den film slog benene væk under mig. Især 2 scener.
Den anden scene er slutningen, man bliver siddende med kæften åbnet indtilrullerteksterne er forbi.
Rain Man - 8/10
Sherlock Holmes 2 - 7/10 (Jeg må vel også hellere se at få anskaffet mig den så roste serie :P)
Star trek IV - 7/10
Star trek V - 6/10
Parterapi - 6/10 (Dejlig med en dansk film, hvor man kan grine istedet for at ryste på hovedet)
Wall Street 2 - 5/10 (Fatter ikke en skid mhs Wall street spillet, men fedt at se Gekko tilbage, og selvom man ikke forstår spillet, er det let at se når nogen tar røven på dem hehe:P)
Armadillo - 7/10 (Synes det er en meget stærk dokumentar. Den gør mig ihvertfald vred et par gange)
The next three days - 6/10
W. - 6/10 (Jeg fatter heller ikke politik, men igen det er let at se, når der nogen som tar røven på en :P)
Flypaper - 5/10 (en udemærket dum komedie. den ville have fået 6-7/10 hvis den ikke var SÅ!! forudsigelig)
Killer Elite 5/10 (Den er godt udført, men for satan hvor er det trættende at se Jason Statham i nærmest de samme film om og om igen, og spiller samme type)
Star Wars IV - 9/10
Star Wars V - 7/10
Star wars VI - 6/10
Blue Harvest - 8/10
Something, something, something dark side - 7/10
Its a trap - 7/10
Oliver Stone
Nu så jeg Wall street 2 og W. ligeefter hinanden og jeg lagde mærke til at, Heineken var ret fremme i skoene (billedet). Det blev jeg sgu lidt chock over. Ved ikke om det er blevet nævnt før?
Som jeg skrev i starten går der lige lidt tid mhs til Hellraiser, så jeg har valgt Stanley Kubrick som det næste inden. Da jeg er gået lidt i Kubrick mode inde i hvad modtog du? tråden. Og fordi jeg skal iaften for første gang se Barry Lyndon.
#15308 Åkepool 13 år siden
Siden sidst:
A Thousand words 5/10
Paycheck 6/10
American reunion 5/10
Detachment 8/10
Religulous 7/10
The Twilight saga: Breaking dawn - part 1 4/10
Happy feet (gensyn) 6/10
Resident evil: Extinction 5/10
The Ant bully 5/10
R 7/10
Over gaden under vandet 5/10
The Fountain 5/10
The Dark knight rises 8/10
Daredevil (gensyn) 5/10
The Hunger games 8/10
Madagascar 3: Europe's Most Wanted 7/10
#15309 Frederik 13 år siden
Jeg så den ved en forpremiere for Telia VIP kunder i Imperial, og trods dårligt publikum (for mange tændte telefoner og larmende teenagere) så nød jeg filmen.
Jeremy Renner fungerer godt fordi Aaron Cross ikke er Jason Bourne. Han drives af noget andet, og det hjælper til at få filmen til at føles som sin egen ting, til trods for at den foregår parallelt med "The Bourne Ultimatum". Et par af scenerne midt i filmen der omhandler Rachel Weisz' karakter trækker en smule for meget ud, og en antiklimatisk slutning på den sidste actionscene i filmen er nogle af kritikpunkterne.
Jeg forventede det værste efter nogle af anmeldelserne fra USA, men den overraskede positivt.
#15310 misuma 13 år siden
Allerede indenfor fem minutter sad jeg med store øjne og var ét med filmen. For mig handler den ikke så meget om det åbenlyse, men mere om det vi ikke ser fordi det ligger godt begravet under overfladen.
Måske ligger jeg for meget i det, men...
For mig er det iøvrigt en af Fassbenders stærkeste præstationer til dato.
Smuk og fantastisk filmet iøvrigt.
5/6