Gravatar

#15311 Collateral 13 år siden

misuma (15310) skrev:
For mig er det iøvrigt en af Fassbenders stærkeste præstationer til dato.

Og det siger alligevel ikke så lidt efterhånden. Han spiller godt i alt jeg kan komme på at have set ham i. Skal have set "Shame" på et eller andet tidspunkt. Har simpelthen hørt så mange gode ting om den film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15312 Ericmase 13 år siden

Frederik (15309) skrev:
The Bourne Legacy

Jeg så den ved en forpremiere for Telia VIP kunder i Imperial, og trods dårligt publikum (for mange tændte telefoner og larmende teenagere) så nød jeg filmen.

Jeremy Renner fungerer godt fordi Aaron Cross ikke er Jason Bourne. Han drives af noget andet, og det hjælper til at få filmen til at føles som sin egen ting, til trods for at den foregår parallelt med "The Bourne Ultimatum". Et par af scenerne midt i filmen der omhandler Rachel Weisz' karakter trækker en smule for meget ud, og en antiklimatisk slutning på den sidste actionscene i filmen er nogle af kritikpunkterne.

Jeg forventede det værste efter nogle af anmeldelserne fra USA, men den overraskede positivt.

Kan først se den i over morgen. Ville virkelig gerne have set den i dag i CinemaxX i KBH hvis de bare ikke havde puttet den på kl. 21! Bare ferien havde været en uge længere! :/

1 hurtigt spørgsmål ellers:

Hvor mange stjerner skal den have?
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#15313 elwood 13 år siden

Strike that, hvor mange Sammen rullede aviser skal den ha ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15314 Kruse 13 år siden

misuma (15310) skrev:
SHAME

Allerede indenfor fem minutter sad jeg med store øjne og var ét med filmen. For mig handler den ikke så meget om det åbenlyse, men mere om det vi ikke ser fordi det ligger godt begravet under overfladen.

Måske ligger jeg for meget i det, men...

Søsteren siger på et tidspunkt, at "we're not bad people, we just come from a bad place". Jeg tror de begge har været udsat for sexuelle overgreb som børn og nu kommer det til udtryk på hver deres måde. Det kan forklare hans reaktioner overfor søsteren fordi hun er en påmindelse om fortiden.

For mig er det iøvrigt en af Fassbenders stærkeste præstationer til dato.

Smuk og fantastisk filmet iøvrigt.

5/6

Meget enig! Angående din spoiler, så tolker jeg det også nogenlunde på samme måde som dig.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15315 Benway 13 år siden

#15310 + #15314

Fantastisk film, som blot blev endnu bedre ved gensyn. :)

Alene i denne formidable scene får kombinationen af musikken og de skiftende ansigtsudtryk min indre filmnørd til at juble.

[url= Attraction[/url]

Det er bestemt en mulig fortolkning, men jeg er glad for at filmen lader det blive ved antydning snarere end at forklare det entydigt for os.

Hvis man vil gå lidt symbolik-amok, så er det måske også en slags indirekte henvisning til syndefaldet, som nu har tvunget Adam og Eva til at leve i synd og skam. Filmen handler i mine øjne også om forskellen på den mandlige og kvindelige seksualitet og vanskeligheden ved at få de til to at stemme overens.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15316 Batsy 13 år siden

The grey

Var egentlig meget overassket over den her film, forventede ikke man skulle føle så meget for Liams karakter John Ottway. Som jeg synes gav en af hans bedste præstationer i lang tid, og de andre som var med i den her intense, kolde og barske thriller.

Dens soundtrack, er også værd at nævne meget spænende, medrivende og smukt soundtrack.

Jeg lejede den på DVD, fordi jeg ikke vidste om den var det værd, da traileren lignede jo lidt en typisk thriller. Men er overassket over den, postivt, især slutningen er noget man egentlig kan stile spørgsmål til, om hvad der skete.

Anbefaler den her til alle Liam fans, og dem der kan lide thrillers med kød på, og ikke dumme stereotyper der bliver dræbt, værd andet sekund.

Min mor, som hader sådan nogle film, hvor der blod var helt suget med i den, og havde tænkt sig at gå i seng men overasksende blev hun hængende til rulleteksterne.

Jeg skal have den på blu ray engang, for den er værd at eje synes jeg. Selvom det her en film der bedste for første gang man ser den.

8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15317 Kruse 13 år siden

Benway (15315) skrev:
Det er bestemt en mulig fortolkning, men jeg er glad for at filmen lader det blive ved antydning snarere end at forklare det entydigt for os.

Helt enig! Det er såmænd også bare én blandt mange tanker, som flere af disse antydninger gav mig. Formidabelt udført! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15318 Wangsgaard 13 år siden

Benway (15315) skrev:
#15310 + #15314

Fantastisk film, som blot blev endnu bedre ved gensyn. :)

Alene i denne formidable scene får kombinationen af musikken og de skiftende ansigtsudtryk min indre filmnørd til at juble.

[url= Attraction[/url]

Hvis man vil gå lidt symbolik-amok, så er det måske også en slags indirekte henvisning til syndefaldet, som nu har tvunget Adam og Eva til at leve i synd og skam. Filmen handler i mine øjne også om forskellen på den mandlige og kvindelige seksualitet og vanskeligheden ved at få de til to at stemme overens.

+1
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#15319 McPeter 13 år siden

The Bourne Legacy
a.k.a. Bourne 4 var desværre lidt en blandet fornøjelse. De første 2 timer og 10 minutter fungerer sådan set ganske udemærket, men de sidste par minutter føles som at de løb tør for penge og nu bare skulle slutte filmen på en åben måde så der kan laves en 5'er. Totalt afbrudt film-samleje. Jeremy Renner og Rachel Weisz gør det begge rigtigt godt, ham som et bæst af en dræbermaskine og hende som en til tider sårbar, men alligevel ret handlekraftig kvinde når det kommer til stykket. Desværre virker CIA/NSA/etc folkene lidt mere to-dimensionelle og knapt så helstøbte personligheder end de gør i de 3 første film, bl.a. Edward Norton, som jeg ellers plejer at synes godt om. Det er ikke fordi han spiller dårligt, hans karakter er bare kedelig og ensporet. Ud over det formår historien faktisk ganske godt at få flettet videre på plottet fra de forgående film og er som sagt ganske underholdende langt hen af vejen. Det er Tony Gilroy der igen har skrevet manuskriptet, men han har denne gang også fået lov til at instruere i stedet for Paul Greengrass, som instruerede 2+3. På nær de ovennævnte fejl og lidt for ivrig brug af håndholdt "shaky-cam", slipper han nogenlunde fra det. Hvis man er vild med Bourne-filmene vil jeg bestemt anbefale den - det er et godt actionbrag og der er nogle ret fede scener i. Men man skal bare forberede sig på den alt for bratte afslutning.

4 / 6 for de første 2 timer og 10, men 1 / 6 for en af de dårligste afslutninger.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#15320 Hr. Nielsen 13 år siden

Kruse (15317) skrev:
Helt enig! Det er såmænd også bare én blandt mange tanker, som flere af disse antydninger gav mig. Formidabelt udført! :)
Symbolik, syndefald og forskellen mellem mandlig og kvindelig seksualitet, den er i hvert fald virkelig skarp når det kommer til de psykologiske undertoner og det spil der kører i den. Som i virkeligheden må man jo ofte også tolke, når man har med mennesker at gøre, da man ikke aner hvad de har eller kan have været udsat for og oplevet i deres liv. Den her er så værd at tolke på, da den for mig forekommer så autentisk og samtidig så voldsomt gribende.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: