Fremragende præstation af Clooney som altid, kan man vel godt sige. Jeg havde oprindeligt ikke tænkt mig at se filmen i biografen, men efter al den omtale den har fået herinde og ikke mindst en Oscar nominering for bedste film, ja så måtte man jo lige se hvad det var for noget. Ud over Clooneys fremragende skuespil(har mistanke om hans rolle i filmen, ikke ligger langt fra den stil han selv har), så er samtalerne utrolig facinerende især samspillet imellem Clooney og Vera Farmiga rigtig godt kørende. Musikken til filmen passer utroligt godt ind, det stille guitar som kører i baggrunden i den travle lufthavn viser at hovedpersonen føler sig hjemme, er tilpas i det miljø. Det eneste som jeg mener trækker ned er Anna Kendrick. Hendes karakter er til tider fjollet ja næsten pinlig i visse scener. Dog ikke nok til at trække filmen ned.
5/6 (kan godt være den ryger ned på4/6 når jeg er faldet lidt ned, skriver dette lige efter jeg er kommet hjem fra biografen).
jeg forstår simpelthen ikke at folk kan være så meget oppe og køre over den film.
Det er vel ikke så svært at forstå. Folk bliver taget med til en helt ukendt planet og oplever en masse fantastiske ting + med de nye effekter og 3D smelter virkelighed og fantasi mere sammen, så folk næsten tror de selv er der. Altså næsten 3 timers ren underholdning og eskapisme. Den slags magi som mange af os blev filmfans pga. engang, før vi blev kyniske og superkritiske.
#3049: Jeg troede ellers ikke, at du nogensinde ville se filmen. ;) Det gav du da udtryk for i afstemningstråden om bedste James Cameron-film. Tror du ikke, at den ret negative holdning, du skrev, at du ikke kunne undgå at få til filmen har smittet af på din oplevelse? :)
#3049: Jeg troede ellers ikke, at du nogensinde ville se filmen. ;) Det gav du da udtryk for i afstemningstråden om bedste James Cameron-film. Tror du ikke, at den ret negative holdning, du skrev, at du ikke kunne undgå at få til filmen har smittet af på din oplevelse? :)
Jo jeg havde egentlig ikke tænkt mig at se den - men så fik min storebror mig alligevel overtalt og han er en mand jeg meget ofte deler filmsmag med. Han talte så godt om den, at jeg lod min skepsis være skepsis og tog ind og se den alligevel. Jeg skal ærlig indrømme at jeg nok havde en ikke super holdning til filmen inden tiden, men var villig til at give den en chance. Jeg gik ind med et åben sind og var klar til at æde alle mine ord i mig, hvis den virkelig overbevidste mig bare på et punkt, men det skete bare ikke. Sorry - sådan er min holdning bare ;)
Michael Andersen (3054) skrev:
#3049 Det er vel ikke så svært at forstå. Folk bliver taget med til en helt ukendt planet og oplever en masse fantastiske ting + med de nye effekter og 3D smelter virkelighed og fantasi mere sammen, så folk næsten tror de selv er der. Altså næsten 3 timers ren underholdning og eskapisme. Den slags magi som mange af os blev filmfans pga. engang, før vi blev kyniske og superkritiske.
Så vil jeg forslå folk at de ser Star Wars en gang til, den er væsentlig bedre at flygte ind i.
Jeg ved ikke om vi er kyniske og superkritiske, men som jeg nævner er jeg måske bare svære at imponere, men jeg vil heller se Star Wars eller Star Trek 100 gange end at skulle trækkes igennem Avatar en gang til.
#3051 Ericmase 14 år siden
#3052 knipsknips 14 år siden
Fremragende præstation af Clooney som altid, kan man vel godt sige. Jeg havde oprindeligt ikke tænkt mig at se filmen i biografen, men efter al den omtale den har fået herinde og ikke mindst en Oscar nominering for bedste film, ja så måtte man jo lige se hvad det var for noget.
Ud over Clooneys fremragende skuespil(har mistanke om hans rolle i filmen, ikke ligger langt fra den stil han selv har), så er samtalerne utrolig facinerende især samspillet imellem Clooney og Vera Farmiga rigtig godt kørende.
Musikken til filmen passer utroligt godt ind, det stille guitar som kører i baggrunden i den travle lufthavn viser at hovedpersonen føler sig hjemme, er tilpas i det miljø.
Det eneste som jeg mener trækker ned er Anna Kendrick. Hendes karakter er til tider fjollet ja næsten pinlig i visse scener. Dog ikke nok til at trække filmen ned.
5/6 (kan godt være den ryger ned på4/6 når jeg er faldet lidt ned, skriver dette lige efter jeg er kommet hjem fra biografen).
#3053 filmz-Narniabæver 14 år siden
Oscars 2010 er danskernes år, inklusiv denne Pixar film om Carl Frederiksen!
Ballonsælgeren Carl har mistet sin kone, så han tager sydpå med sit flyvende hus.
Overvurderet film, men flot at se på, og den har fortjent sine priser.
Bare at Partly Cloudy også fik en Oscar nominering.
Og endelig udkommer Skønheden & Udyret igen til efteråret!
9/10
#3054 Michael Andersen 14 år siden
Det er vel ikke så svært at forstå. Folk bliver taget med til en helt ukendt planet og oplever en masse fantastiske ting + med de nye effekter og 3D smelter virkelighed og fantasi mere sammen, så folk næsten tror de selv er der. Altså næsten 3 timers ren underholdning og eskapisme. Den slags magi som mange af os blev filmfans pga. engang, før vi blev kyniske og superkritiske.
#3055 Highland Park 14 år siden
Det gav du da udtryk for i afstemningstråden om bedste James Cameron-film. Tror du ikke, at den ret negative holdning, du skrev, at du ikke kunne undgå at få til filmen har smittet af på din oplevelse? :)
#3056 filmz-Utyske 14 år siden
Arh, skal vi nu ikke liiiige..
Hvis man ikke får den oplevelse ud af "Avatar" som du beskriver, er det vel heller ikke så svært at forstå, at man ikke forstår hypen, eller hvad? :)
#3057 Thomsen 14 år siden
Ræk mig lige en spand, tak.
#3058 filmz-Bruce 14 år siden
#3059 tiany 14 år siden
Jo jeg havde egentlig ikke tænkt mig at se den - men så fik min storebror mig alligevel overtalt og han er en mand jeg meget ofte deler filmsmag med. Han talte så godt om den, at jeg lod min skepsis være skepsis og tog ind og se den alligevel.
Jeg skal ærlig indrømme at jeg nok havde en ikke super holdning til filmen inden tiden, men var villig til at give den en chance. Jeg gik ind med et åben sind og var klar til at æde alle mine ord i mig, hvis den virkelig overbevidste mig bare på et punkt, men det skete bare ikke. Sorry - sådan er min holdning bare ;)
Så vil jeg forslå folk at de ser Star Wars en gang til, den er væsentlig bedre at flygte ind i.
Jeg ved ikke om vi er kyniske og superkritiske, men som jeg nævner er jeg måske bare svære at imponere, men jeg vil heller se Star Wars eller Star Trek 100 gange end at skulle trækkes igennem Avatar en gang til.
#3060 duuk74 14 år siden
"..Gotta look this world in the eye, gotta live this life until you die.."
:D