#3059: Okay, hvis du gik ind til den med åbent sind og uden forudindtagede holdninger, så er alt, som det skal være. ;) Men det er da ærgerligt, at du ikke fik noget ud af filmen.
L'Instict De Mort og L'ennemi public n°1. Dobbelt feature program om virkelighedens franske gangster Jacques Mesrine, spillet af Vincent Kassel. Mesrines kriminelle løbebane startede efter han i starten af 60'erne vendte hjem fra krigen i Algeriet.
Det er absolut ikke småting Mesrine havde på sit resume af ulovligheder og der er rigeligt til to film. Manden flygtede adskillige gange fra fængsler, endda maximum security af slagsen. Han var også en tur over dammen i Canada og USA, hvor der blev røvet banker og kidnappet millionærer. Samtidig var han også en damernes mand.
Modsat tidens terroristklaner, som Baarder Meinhof og De Røde Brigader, var Mesrine komplet ligeglad med politik. Det var kun pengene og det gode liv han var interesseret i. Han blev en legende i Frankrig og så stort et problem for staten, at præsidenten nedsatte et specielt team til at få ram på ham.
Det var sateme et par underholdende film, med en velspillende Kassel og flot produceret. Bortset fra navnet på film 2, så deler den absolut ikke andet med den amerikanske film fra i år af samme navn. Denne er nemlig seværdig!
Så den på 50" fladskærm og desværre kun med TV'ets indbyggede lyd, men kunne godt tænke mig at se den igen med fuld hammer for det lød som om i den grad var knald på.
Film: 7.5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#3056-57 He he, jeg svarer jo bare på tianys "spørgsmål". Der er intet provokerende i det jeg skrev, medmindre man som lille startede med at blive filmfans pga. Kubrick og Scorsese i stedet for Lucas og Spielberg. De fleste starter med det lettilgængelige og arbejder sig op ad.
Eller måske skulle jeg bare have svaret hende, som Thomsen reagerer på mit indlæg:
Så hvis man hører til dem, der synes om filmen, så er man altså bare blevet sindssyg?
Jeg er enig i alt hvad Tiany skriver omkring historien og personerne i Avatar. Nu hvor jeg er faldet lidt ned over den ryger den nok ned på 4/6 for mit vedkommende. Det er stadig solid underholdning efter min mening men så heller ikke mere. Cameron har taget munden for fuld med både at skrive og instruere - han skulle have hyret en (bedre) manusforfatter. Jeg har svært ved at se sammenhængen i karakterernes udvikling og endnu sværere ved at finde kemien mellem Worthington og Saldanas karakterer.
Men jeg var nu personligt meget imponeret over filmens udseende, 3D-effekter og CGI - det er dét (og Sam Worthington) der trækker filmen op.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Har lige genset A Knights Tale og vil gerne lige slå et slag for den. Det er en fuldstændig overset lille perle, der er fuldstændig genial og hylende sjov i al sin enkelthed.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#3061 filmz-Utyske 14 år siden
So say we all! ;)
#3062 Highland Park 14 år siden
Men det er da ærgerligt, at du ikke fik noget ud af filmen.
#3063 filmz-Bruce 14 år siden
Aight! :)
#3064 filmz-Bruce 14 år siden
L'Instict De Mort og L'ennemi public n°1. Dobbelt feature program om virkelighedens franske gangster Jacques Mesrine, spillet af Vincent Kassel. Mesrines kriminelle løbebane startede efter han i starten af 60'erne vendte hjem fra krigen i Algeriet.
Det er absolut ikke småting Mesrine havde på sit resume af ulovligheder og der er rigeligt til to film. Manden flygtede adskillige gange fra fængsler, endda maximum security af slagsen. Han var også en tur over dammen i Canada og USA, hvor der blev røvet banker og kidnappet millionærer. Samtidig var han også en damernes mand.
Modsat tidens terroristklaner, som Baarder Meinhof og De Røde Brigader, var Mesrine komplet ligeglad med politik. Det var kun pengene og det gode liv han var interesseret i. Han blev en legende i Frankrig og så stort et problem for staten, at præsidenten nedsatte et specielt team til at få ram på ham.
Det var sateme et par underholdende film, med en velspillende Kassel og flot produceret. Bortset fra navnet på film 2, så deler den absolut ikke andet med den amerikanske film fra i år af samme navn. Denne er nemlig seværdig!
Så den på 50" fladskærm og desværre kun med TV'ets indbyggede lyd, men kunne godt tænke mig at se den igen med fuld hammer for det lød som om i den grad var knald på.
Film: 7.5/10
#3065 filmz-Utyske 14 år siden
Det lyder godt, jeg har selv fået BD-udgaven hjem, så den må snart på afspilleren. :)
#3066 filmz-Bruce 14 år siden
#3067 filmz-Bruce 14 år siden
Helt enig med dig. Det er en aldeles super Lumet film.
Nej!
Ja!
#3068 Michael Andersen 14 år siden
Eller måske skulle jeg bare have svaret hende, som Thomsen reagerer på mit indlæg:
Så hvis man hører til dem, der synes om filmen, så er man altså bare blevet sindssyg?
Ræk mig lige en spand, tak.
:P
#3069 wimmie 14 år siden
Jeg har svært ved at se sammenhængen i karakterernes udvikling og endnu sværere ved at finde kemien mellem Worthington og Saldanas karakterer.
Men jeg var nu personligt meget imponeret over filmens udseende, 3D-effekter og CGI - det er dét (og Sam Worthington) der trækker filmen op.
#3070 gi-jones 14 år siden