Gravatar

#15371 elwood 13 år siden

Payback Dir cut er en hel andet film end biograf udgaven, og bedre, mere rå og trist i det, der er ikke den her haha sjovhed som i biograf udgaven.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15372 Hr. Nielsen 13 år siden

#15371 Det læste jeg og har også hørt det fra andre og de siger stort set alle det samme som du, så den køber jeg (og det var derfor jeg købte dir' cut i det hele taget:) Mener ikke jeg har set bif-udgaven siden den faktisk gik i biografen, så den står noget svagt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15373 misuma 13 år siden

Outpost

Langt bedre end forventet. Zombienazister...ikke sjov på Død-Sne-faconen, men denne lever på dyster stemning og funker.

4/6

The Raven

Den havde det hele undtagen spænding...

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15374 Takfornu 13 år siden

Den gådefulde Martha Ivers

I 1928 slår den unge pige Martha Ivers sin rige og onde moster ihjel. To drenge, Sam og Walter, er vidner, men den ene stikker af med et cirkustog, den anden lover at holde tæt. 18 år senere vender Sam tilbage til den lille by og finder ud af, at Martha og Walter er gift. Hun arvede hele formuen, og han er nu byens offentlige anklager. Martha er stadig forelsket i Sam, men den drikfældige Walter er jaloux og bange for at Sam skal afsløre deres fælles hemmelighed. Sam må sande, at hans tilstedeværelse kalder livsfarlige passioner frem i folk.

Barbera Stanwyck, Van Heflin og Kirk Douglas viser endnu engang klassespil og hvorfor S/H film stadig er værd at se.

Film 4/6
Video 3/6
Audio 1/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#15375 Richard Burton 13 år siden

Fik set En Kongelig Affære til Zulu Bio igår. Fint arrangement og fremragende billed, hvilket jeg ikke havde regnet med.

Ganske fint og hæderligt periodedrama, med et par gode skuespilspræstationer og som sædvanlig med en flot billedside hos Arcel.

Men ærlig talt, hvis man ønsker at gå "all in" og lave noget stort i denne genre, så kræver det ikke kun fokus på kostumer og det visuelle tidsbillede. Et periodedrama med nudansk, er som at høre Hamlet på LOC'sk. Det skar grumt i mine ører og trak ned på indlevelsen. Jeg ville nødig have forestillet mig Pride and Prejudice, Atonement, The Duchess udsat for samme vilkår.

4/6
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15376 MMB 13 år siden

Hamlet på LOC'sk lyder da ellers vældig interessant. :P

Er dog enig med karakteren, selvom sproget ikke rigtig irriterede mig. Men vi kan glæde os over, at Oscar-komiteen ikke aner, at der bliver snakket nydansk...
Gravatar

#15377 Richard Burton 13 år siden

#15376 I disse dage er der et publikum til alt, som er outreret :)
Gravatar

#15378 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

SIR Ridley Scott (15377) skrev:
#15376 I disse dage er der et publikum til alt, som er outreret :)

Jeg vil nok vove påstanden, at der altid har været et publikum for sådanne ting, uanset hvor langt tilbage i tiden du går. :)
Gravatar

#15379 Richard Burton 13 år siden

#15378 Det er nok blot vokset tusind fold så :)
Gravatar

#15380 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

SIR Ridley Scott (15379) skrev:
#15378 Det er nok blot vokset tusind fold så :)

Tja, verden er nok ikke blevet mere dekadent eller mindre smagløs, sådanne ting er blot gjort nemmere tilgængeligt.

Bortset fra det, er Hamlet og andre klassiske stykker, sikkert blevet fortolket på et utal af forskellige måder i de flere hundrede år, siden stykket blev vist første gang, så jeg tvivler på, at en evt. LOC-udgave skulle være den markant værste udgave der har set lyset på de 400 år.

Skriv ny kommentar: