Gravatar

#15471 Batsy 13 år siden

I min egen forklaring er det noget af de første man laver, som en record, album eller optræden og i dette tilfælde instruktør. Mere behøver jeg ikke at vide indtil videre.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15472 loki 13 år siden

Snow White and the Huntsman

Bedre end Mirror, Mirror, men stadigvæk ikke en god film.

1) Charlize Theron som dronningen fungerer glimrende når hun enten taler normalt, eller bare nedstirre sit ofre. I disse scener virker hun kold, eftertænksom og meget kynisk/praktisk, men desværre skal næste hver eneste scene krydres med et gran af tåbeligt skrigeri som konstant latterliggøre karakteren. Virkelig ærgerligt.

2) Plot-tåbelighed: Hvis man finder ud af, at Person X både kan give dig evigt liv, men også er din livs største trussel, så henter man SELV personen samme med 454363 vagter, så den lille gnom ikke kan stikke af... suk.

3) Den fortryllede skov er 27,5 grader for overdreven, og giver et ellers dystert landskab en nærmest Disney-agtig sødme. Less is more.

4) Kristen Stewart er ulidelig at høre på... hvordan man kan levere sine replikker så fladt og livløst er mig en gåde, og bedre bliver ikke når hun skal prøve at motivere nogen. Tåkrummende er ordet.

Den mest overbevisende præstation leverer Chris Hemsworth, men det skal absolut kun ses i relation til resten af skuespillerne, for der er ikke meget at arbejde med. Charlize Theron overskygge ham faktisk klart, men skrigeriet trækker alt for meget ned.

2/6 (1 til Chris, 1 til Charlize)
www.peakoil.dk
Gravatar

#15473 Sweetiebellefan 13 år siden

Bullets Over Broadway

Woody Allens krimikomedie.

I denne film er det et teaterstykke med gangstere i baggrunden.

Hvis du er til teater og gangsterfilm nyd denne film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#15474 BN 13 år siden

Og så hedder det sig, at JEG er rundhåndet med 10-taller .....
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15475 Kisbye 13 år siden

Batsy (15471) skrev:
I min egen forklaring er det noget af de første man laver, som en record, album eller optræden og i dette tilfælde instruktør. Mere behøver jeg ikke at vide indtil videre.

Det giver det ikke mening at skrive "første debut", eftersom debut altid vil være første gang.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#15476 HonoDelLoce 13 år siden

Kisbye (15475) skrev:
Det giver det ikke mening at skrive "første debut", eftersom debut altid vil være første gang.

Man kan vel godt have flere debut'er - inden for forskellige områder.

Hvis man f.eks. har ageret producer, instruktør, skuespiller, koordinator og hvad ved jeg, så har man vel en debut for hvert område. I så fald har man jo en første, anden, tredje debut.

Jeg ved godt, det nok ikke var hvad Batsy lige gik efter i situationen, men det kan nu stadig sagtens siges/skrives :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15477 Batsy 13 år siden

HonoDelLoce har en pointe, men jeg ved godt at man ikke kan skrive første, tænkte mig bare ikke om der. End of story, lets move on! se filmen iøvrigt den er fantastisk!

Gravatar

#15478 MMB 13 år siden

Ja, selvfølgelig, men derfor ville man jo aldrig skrive "første debut" alligevel? Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart komme i tanke om en sætning, hvor det ville passe ind i. Skulle det så være noget i denne stil?: "Ralph Fiennes har lavet mange forskellige ting i filmverdenen, men hans første debut var som skuespiller."

Meeeeh, imo! :)

Gravatar

#15479 Thomsen 13 år siden

Så ville man på dansk skrive "hans instruktørdebut" eller "hans debut som skuespiller" e.l. Man kan ikke have en "anden debut", fordi det per definition er den første optræden (osv.) i karrieren.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15480 Batsy 13 år siden

Thomsen (15479) skrev:
Så ville man på dansk skrive "hans instruktørdebut" eller "hans debut som skuespiller" e.l. Man kan ikke have en "anden debut", fordi det per definition er den første optræden (osv.) i karrieren.

Skriver det bag mit øre til næste gang! 8)

Skriv ny kommentar: