Gravatar

#15481 Skeloboy 13 år siden

Lidt om de sidste par film, jeg har fået set:

eXistenZ
Cronenbergs dejligt bizarre og skæve film om et computerspil i et spil i et spil i et spil. Bedre end Inception, som den sagtens kan sammenlignes med.

Jude Law og Jennifer Jason Leigh er et par i en verden, hvor virtual reality bliver skabt af levende game-pods. Cronenberg bruger bizarre væsener og genstande til at skabe en verden og en historie, hvor man mister orienteringen. Den skal klart ses!

8/10

----

Once Upon A Time In Anatolia
Et dragende stykke film fra Tyrkiet om en flok mænds søgen efter et lig på den anatolske slette. Hypnotisk og dvælende, og havde den forsat stilen, var den nok havnet på top250!

9/10

----

A Prairie Home Companion
Herlig ensemble-stykke fra Altmans hånd. Guy Noir - spillet af Kevin Kline - er en stor parodi på en film noir-persona, og det er fandeme sjovt! Man kommer til at holde af personerne i filmen i løbet af spiltiden.

8/10

----

Parfumen
Fantastisk visuel, fedt soundtrack - og langt hen ad vejen er man helt opslugt. Dog et par ujævne passager og en lidt for hurtigt afrundet slutning.

7/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#15482 MMB 13 år siden

Stalker
Dette her er ikke rigtig en anmeldelse, men nærmere bare nogle tankestreger fra mit vedkommende. Dette var mit første møde med Tarkovsky, og jeg blev ikke skuffet. For det første så kom det lidt bag på mig, hvor tilgængelig han rent faktisk er. Ikke fordi filmen er skåret ud i pap overhovedet, men jeg havde på forhånd forventet, at jeg skulle holde tungen lige i munden i 2,5 timer i streg. Dette var ikke nødvendigt - slet, slet ikke. Ej heller fandt jeg den dvælende fotografering frustrerende. Tværtimod var jeg næsten overrasket over, hvor meget jeg i stedet sad og nød kameraet panorere langsomt til den ene side i hvad, der for nogle mennesker måske føles som flere minutter. Også handlingen var overraskende vedkommende. Jeg forventede mig noget meget langhåret noget, og selvom det bestemt er en film med mange og ikke alle lige tilgængelige lag, så var jeg alligevel forbavset over, hvor spændende og nervepirrende handlingen reelt var på overfladen. Selve lokationen var også noget, som jeg faldt pladask for. Jeg må indrømme, at jeg blev positivt overrasket over dette syn, og det er bestemt ikke en film, jeg har set for sidste gang. Rent karaktermæssigt ligger jeg vel på 8-9/10 stykker. Har jeg fået latten galt i halsen?
Gravatar

#15483 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

The Avengers

Jeg vil ikke gå så langt at sige, at jeg var lunken overfor filmen i biografen, men jeg var ikke helt op at ringe heller.

Et gensyn her til aften efterlod mig dog med et stort smil på læben og en bedre oplevelse end i biografen. Årets blockbuster for mit vedkommende, i hvert fald indtil videre. :)
Gravatar

#15484 Zombi 13 år siden

utyske (15483) skrev:
The Avengers

Jeg vil ikke gå så langt at sige, at jeg var lunken overfor filmen i biografen, men jeg var ikke helt op at ringe heller.

Et gensyn her til aften efterlod mig dog med et stort smil på læben og en bedre oplevelse end i biografen. Årets blockbuster for mit vedkommende, i hvert fald indtil videre. :)

Sjovt jeg havde en lidt lignende oplevelse. Blev sgu ikke væltet omkuld i biffen, men fandt den bedre ved andet gensyn, men det er stadig ikke årets sjoveste filmoplevelse for mig.
Gravatar

#15485 RasmusFL 13 år siden

#15482 - Du er med på latte-vognen! glæd dig især til 'Spejlet' og 'Andrei Rublev', og 'Nostalghia' hvis du kan opstøve den. Tarkovskij er et kapitel for sig. Måske den største billed- og stemningsmager af alle. I hvert fald på hylde med de største.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#15486 JannikAnd 13 år siden

RasmusFL (15485) skrev:
#15482 - Du er med på latte-vognen! glæd dig især til 'Spejlet' og 'Andrei Rublev', og 'Nostalghia' hvis du kan opstøve den. Tarkovskij er et kapitel for sig. Måske den største billed- og stemningsmager af alle. I hvert fald på hylde med de største.
Øhh... Offret???
Gravatar

#15487 Skeloboy 13 år siden

RasmusFL (15485) skrev:
glæd dig især til

Men man skal vel bare se det hele af Tarkovsky? :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#15488 BN 13 år siden

Skeloboy (15487) skrev:
Men man skal vel bare se det hele af Tarkovsky? :)

Ikke længere. Du ved nok, earth to earth, dust to dust ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15489 misuma 13 år siden

utyske (15483) skrev:
The Avengers

Jeg havde det lidt omvendt. Det hele føltes bare mere magisk i biffen, men stadig en af årets mest ventede og bedste film for mit vedkommende.

--------------

Territories

En flok venner i bil bliver stoppet af to betjente på en afsidesliggende vej. Det går hurtigt op for vennerne, at bag uniformerne gemmer der sig nogle sadistiske brødre, hvoraf den ældste af disse, ikke helt har sluppet sin tid som Guantanamo-soldat. Lidt pineri skal nok få sandheden frem!

Forbavsende godt skuespil fra de stakkelse " skyldige".

3,5/6

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15490 misuma 13 år siden

Detention

En Scream-wannabe? Scary Movie på speed?! Pludselig bytter mor og datter sind?!! Tidrejser?!!!

Føj....

2/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: