Gravatar

#3091 rammy 14 år siden

Antichrist ( 2009 )
Set d.06/02-10
Blu-ray
HD-Projektor
5.1 DTS surround
Trailer: [url=

Dette er ( heldigvis ) ikke en film for alle men er Trier´s bedste arbejde siden Riget ( 1994 ). Den mest disturbing film jeg har set siden Takashi Miike´s Ôdishon ( aka Audition ) fra 1999. En væmmelig og uforudsigelig rejse ind vanviddets (Triers depressions) helvede men også en afsindyg smuk film i sit billede, skuespil og lyd.
Antichrist griber publikum ved et jerngreb og giver først slip når rulleteksterne sejler over lærredet og det er lettere fortumlet, skræmt, søsyg og en temmelig uafrystelig oplevelse rigere. Tak Trier!

5/5 Chainsaws
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#3092 MOVIE1000 14 år siden

#3091 HD projekter?? hva koster sådan en?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3093 rammy 14 år siden

MOVIE1000 (3092) skrev:
#3091 HD projekter?? hva koster sådan en?

Det er denne gammel svend jeg har http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/proj...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#3094 filmz-Narniabæver 14 år siden

Bla bla bla bla bla bla
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3095 filmz-Narniabæver 14 år siden

Pokalen (1999):

Bhtuansk film om drenge, der ville gøre alt for at se VM på sattelit TV.

Jeg må håbe vi får flere film fra Bhutan herhjemme.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3096 Skeloboy 14 år siden

Planen var at se alle de korte film, der var nomineret til en Oscar, men kun 4 af animerede film, er tilgængelige.

The Lady & The Reaper
En temmelig sjov historie, om en ældre dame, der ligger for døden. Grim Reaper henter hende, men pludselig bliver hun revet ud af hænderne på ham, da en læge redder hende. En kamp begynder over hendes liv mellem Grim Reaper og lægen. Der ligger et stort budskab bag om ældres ret til at dø, når de har lyst.

5/6
Se videon her

Logorama
En verden, der kun består af logoer og varemærker, er to Michelin mænd politibetjente, der jager Ronald McDonald. Der er utrolig mange fede ting i filmen, f.eks. to Pringles-mænd på en cafe, der har kærestesorger, men ideen holder ikke helt til 16 minutter, og de kunne have fået meget mere ud af konceptet. Det trækker også lidt ned, at animationsstilen ikke er den fedeste.

4/6
Se videon her

French Roast
På en fransk café sidder en mand, og drikker kaffe. Men da han opdager han ikke kan betale, må han bestille en ny kop, så han kan blive længere på cafeen, mens han finder en løsning. Med nogle sære og herlige karakterer, er det en rigtig charmerende lille film.

4½/6
[url= videon her[/url]

Granny O'Grimm's Sleeping Beauty

En bedstemor fortæller historien om Tornerose til sit barnebarn. Men den bliver fortalt med en meget personlig vinkel og lidt mere uhyggelig end ellers. Det er en meget farverig animation.

4½/6
[url= videon her[/url]

Den sidste nominerede er en Wallace & Gromit-film, A Matter of Loaf and Death, som ikke er tilgængelig.

MIt bud er, at Wallace & Gromit vinder kort animation, China's Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province vinder korte dokumentar, mens Kavi vinder korte fiction.

Gravatar

#3097 RasmusFL 14 år siden

#3090 - Takker. Du har også denne som din Haneke-favorit?
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3098 jessup 14 år siden

Jeg har ikke set alle hans biofilm men tror stadig det er Bennys video der kommer først med pianisten i hælene - har du også set hans tv-film?
This is just until June
Gravatar

#3099 Lord Beef Jerky 14 år siden

Up In The Air (3/6) - Fin og sød lille historie med nogle øjeblikke af ærlighed rundt omkring. Desværre har filmen ikke særlig meget mere at byde på, og jeg har næsten allerede glemt den igen.

The House Of The Devil (4/6) - Slutningen trak desværre lidt ned, men filmens første 2/3 minder unægteligt meget om 70'ernes gyserklassikere, og skaber en dejlig intens stemning.

Collateral (3/6) - Jeg var konstant fyldt med en overvældende følelse af "meh" under denne film. Rundt omkring var den da spændende nok, men historien var så komplet ligegyldig og klichefyldt, at jeg ofte var fuldstændig ligeglad.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3100 filmz-Bruce 14 år siden

#3099 Mere eller mindre enig omkring Up in the Air. Sød og forglemmelig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: