5 afsnit mere af Justified sæson 1. Bliver bare bedre for hvert afsnit. Elmore Leonards dialog er af en kvalitet, som sjældent opleves mere. Rendyrket nydelse lige at sætte et ekstra afsnit på og så nyde Timothy Olyphants gangstil og ikke mindst, at han får mere og mere "på hylderne" for hvert grå hår.
Glæd dig til Hitler afsnittet (hvis ikke det allerede har været der, kan ikke lige huske rækkefølgen) det var en af de her mere overraskende afsnit for mig med en fin lille pointe.
Synes i øvrigt også Walton Goggins i rollen som Boyd skal nævnes, det nok hans bedste rolle hidtil.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15583 Har set Hitler afsnittet. Det var en fin lille afrunding :) Og ja, han spiller dæleme godt. Men det er i øvrigt en af seriens største forcer, at der ikke er nogle svage biroller. Man har tilmed Dan Dorothy og The Preacher fra Deadwood med i et par afsnit. Ifht. Dexter, som nærmest kun havde kvajhoveder på rollelisten udover hovedrollen i første sæson, så er dette dæleme stabilt (jep jeg har hørt, at det skulle være blevet bedre i kommende sæsoner).
Og yep hele castet er fantastiske, men grunden til jeg nævnte Walton Goggins især var at udover The Shield, så har han han ikke rigtig haft nogen mindeværdige roller, men han fanger bare essensen af hans karakter heri perfekt, og tit så handler det jo blot om den rette instruktør og rolle.
Den kvindelige side er også virkelig stærk, Joelle Carter i rolen som Eva Chowder brænder også igennem især med hendes accent.
Raymond J. Barry i rollen som Raylands far en karakter man på en gang får lidt ondt af, men samtidig gør han så mange dumme ting at man sagtens forstår Raylands forhold til ham.
Og sådan kan man blive ved 8-)
Synes i øvrigt Theme'et til serien er godt valgt, det rammer tonen og stilen perfekt som serien har.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15585 Og så bruger man ikke flere minutter på introsekvens, men får liret "den" af på 30-40 sekunder og hurtigt sat stemningen. Jeg håber Elmore Leonard kan skrive 10 år mere. Den mand er simpelthen forrygende med en pen :)
Jeg vil gerne hoppe med på vognen og lovprise Justified sæson 1 – fremragende cast og som jeg husker det også ganske humoristisk på en ganske tør eller sort måde. BD’en med sæson 1 var region free, men sæson 2 er region A kodet, hvilket har frustreret mig dybt! Sæson 2 findes pt kun på DVD i Europa, så jeg har ikke købt den endnu, men får da helt lyst til et gensyn med sæson 1.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#15581 Skeloboy 13 år siden
#15582 Richard Burton 13 år siden
8.5/10
#15583 elwood 13 år siden
Synes i øvrigt også Walton Goggins i rollen som Boyd skal nævnes, det nok hans bedste rolle hidtil.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15584 Richard Burton 13 år siden
#15585 elwood 13 år siden
Den kvindelige side er også virkelig stærk, Joelle Carter i rolen som Eva Chowder brænder også igennem især med hendes accent.
Raymond J. Barry i rollen som Raylands far en karakter man på en gang får lidt ondt af, men samtidig gør han så mange dumme ting at man sagtens forstår Raylands forhold til ham.
Og sådan kan man blive ved 8-)
Synes i øvrigt Theme'et til serien er godt valgt, det rammer tonen og stilen perfekt som serien har.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15586 Richard Burton 13 år siden
#15587 wiseguy 13 år siden
BD’en med sæson 1 var region free, men sæson 2 er region A kodet, hvilket har frustreret mig dybt!
Sæson 2 findes pt kun på DVD i Europa, så jeg har ikke købt den endnu, men får da helt lyst til et gensyn med sæson 1.
#15588 Richard Burton 13 år siden
#15589 wiseguy 13 år siden
http://www.blu-ray.com/movies/Justified-The-Comple...
#15590 wiseguy 13 år siden