Men hvad er det den kan, som billigere blu-ray-afspillere ikke kan, hvis man altså har et mere moderat setup (i forhold til fx. Flemming).
Først og fremmest er den kodefri, hvilket er et must for mig. Derudover har den langt kortere indlæsningstider end min Samsung BD-1400, som også havde en del problemer med softwaren. Billed og lyd er også fantastisk, men der skal man nok have et større setup for at kunne retfærdiggøre opgraderingen. Jeg har selv et plasma 50", og den forskel jeg kan se i forhold til min Samsung er nok 95 % indbildning.
Det er rigtigt, at man let kan finde afspillere, der er kodefri, understøtter 3D og tilmed spiller godt. Men ikke ligeså stabilt som Oppo'en. Jeg synes faktisk, at prisen på 5K er rigtig godt givet ud.
Men kodefri er den jo kun, hvis man bestiller den som kodefri, hvis jeg ikke tager helt fejl. :)
Hvad mener du med "stabilt"?
Ja, det er rigtigt. Jeg har aldrig haft problemer med indlæsningstider, lacking, audio ude af sync med billede eller ophedet hardware. Deraf stabil. Og så er det en glimrende DVD-afspiller :)
Det hører med til historien, at jeg købte afspilleren med henblik på et lærred-setup. Dette blev desværre droppet, men jeg fortyder bestemt ikke mit køb, selvom en maskine til 2-3.000 sikkert kunne gøre jobbet. Desuden fik jeg den en helt del billigere :)
Aight, det har jeg så heller ikke oplevet med de billige afspillere, jeg har kørt med. Jeg ved dog godt, at ældre BD-afspillere havde store problemer med loadtider og alt detdér. :)
Aight, det har jeg så heller ikke oplevet med de billige afspillere, jeg har kørt med. Jeg ved dog godt, at ældre BD-afspillere havde store problemer med loadtider og alt detdér. :)
Jeg havde en hel del problemer med min BD-1400, som jeg betalte 4.000 for i sin tid. Til sidst kunne den end ikke afspille helt nye titler, men blot vise menu'en uden mulighed for "Play movie". Og jo, jeg havde selvfølgelig filmware opdateret den :) Det er ihvertfald sidste gang, jeg køber Samsung produkter.
Ok, jeg har rocket PS3, to forskellige modeller, indtil jeg nappede den LG, jeg kører med nu, der er regionfri til begge formater, så min erfaring med standalone-afspillere er ikke så stor, bortset fra, at jeg ikke har hørt om problemer fra de par stykker jeg kender, der har en Sony-afspiller.
PS3'eren har dog altid været klippe-stabil og bare ædt alt hvad jeg har smidt efter den og jeg havde en OPPO dvd-afspiller ved siden af, som havde sine særheder, bl.a. at den lejlighedsvis fejlede det handshake der skal til på HDMI, så jeg blev nødt til at slukke den, tage HDMI-kablet ud, sætte det til igen og starte den igen. Jeg kunne forstå på Flemming, at han havde oplevet nogle af de samme problemer med sin første OPPO BD-afspiller.
Det er en af grundene til, at jeg har været lidt mistænkelig over at smide 5-6000 kr. efter en BD-afspiller, hvis de efterfølgende modeller har haft nogle af de samme særheder.
#15591 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15592 wiseguy 13 år siden
Har tænkt i samme baner, men sådan en bandit koster +5 kilo!!!
#15593 JannikAnd 13 år siden
#15594 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#15595 JannikAnd 13 år siden
Det er rigtigt, at man let kan finde afspillere, der er kodefri, understøtter 3D og tilmed spiller godt. Men ikke ligeså stabilt som Oppo'en. Jeg synes faktisk, at prisen på 5K er rigtig godt givet ud.
#15596 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Hvad mener du med "stabilt"?
#15597 JannikAnd 13 år siden
Det hører med til historien, at jeg købte afspilleren med henblik på et lærred-setup. Dette blev desværre droppet, men jeg fortyder bestemt ikke mit køb, selvom en maskine til 2-3.000 sikkert kunne gøre jobbet. Desuden fik jeg den en helt del billigere :)
#15598 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#15599 JannikAnd 13 år siden
#15600 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
PS3'eren har dog altid været klippe-stabil og bare ædt alt hvad jeg har smidt efter den og jeg havde en OPPO dvd-afspiller ved siden af, som havde sine særheder, bl.a. at den lejlighedsvis fejlede det handshake der skal til på HDMI, så jeg blev nødt til at slukke den, tage HDMI-kablet ud, sætte det til igen og starte den igen. Jeg kunne forstå på Flemming, at han havde oplevet nogle af de samme problemer med sin første OPPO BD-afspiller.
Det er en af grundene til, at jeg har været lidt mistænkelig over at smide 5-6000 kr. efter en BD-afspiller, hvis de efterfølgende modeller har haft nogle af de samme særheder.