Gravatar

#15751 Kruse 13 år siden

#15750: Det vil jeg skrive mig bag øret :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15752 Ispep 13 år siden

BN (15747) skrev:
der har set ALLE film, der nogensinde er blevet produceret

Tror altså du groft har misforstået et eller andet. Selvfølgelig er der ingen der har set alle film spyttet ud fra hele kloden. Men der er en væsentlig forskel på tilgang til filmmediet. Og hvor meget nogen kan rumme og modtage ift andre. Nogen kan lidt, andre kan meget, og nogen ligger midtimellem. Der er forskel på behovet hos folk. Udfra din retorik her på siden (som ofte altså er fordomsfuld, dog ikke kun), så anser jeg ikke dig som specielt alsidig, som du selv giver dig kredit for.
Gravatar

#15753 Benway 13 år siden

#15749 "Shane" synes jeg er fremragende. Alan Ladd for næsten frynser til at virke seje. Næsten.

Pale Rider er også ret god.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15754 Hr. Nielsen 13 år siden

#15749 Ikke at forglemme, filmens tema, om hvordan 'samfundet' har brug for Shane, til det grumme og beskidte arbejde, mens han drømmer om det 'normale' liv, for at måtte forlade det. Han passer ikke ind og er uønsket, når han har løst problemerne (Bare lige sådan løst ridset op, men der er rigeligt at tage fat i:)

Benway (15753) skrev:
#15749 "Shane" synes jeg er fremragende. Alan Ladd for næsten frynser til at virke seje. Næsten.

Pale Rider er også ret god.
Jaaaah, enig:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15755 BN 13 år siden

Ispep (15752) skrev:
Tror altså du groft har misforstået et eller andet. Selvfølgelig er der ingen der har set alle film spyttet ud fra hele kloden.

Så du ved ikke, hvad en hyperbel er?

Ispep (15752) skrev:
Udfra din retorik her på siden (som ofte altså er fordomsfuld, dog ikke kun), så anser jeg ikke dig som specielt alsidig, som du selv giver dig kredit for.

Jeg er da ligeglad med, hvad du anser mig for.

Men komisk er det, at når jeg udtaler mig negativt om plottet og indholdet i én film ('Antichrist') eller forholder mig skeptisk overfor en unødvendig fortsættelse til Bourne-trilogien ('The Bourne Legacy'), så kommer du og en del andre rendende og stempler mig som "begrænset", "lukket", "fordomsfuld" og jeg ved snart ikke hvad ... ja, alene på baggrund af mine forbehold overfor førnævnte (2!) film har I på rekordtid sammenstykket et ensidigt, generaliserende billede af mig som en person, der er enoooooormt afvisende overfor film og mangler alsidighed.

Dertil har jeg kun ét svar, og det er et politisk korrekt svar "from the bottom of my heart":
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15756 Zombi 13 år siden

BN (15755) skrev:
Dertil har jeg kun ét svar, og det er et politisk korrekt svar "from the bottom of my heart":

Hey jeg vil også være med:

Share the love people. ;)
Gravatar

#15757 Pécuchet 13 år siden

BN (15755) skrev:
Så du ved ikke, hvad en hyperbel er?

En symbralistisk enoktovens af en fimbralogisk mausologi?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#15758 Ispep 13 år siden

BN (15755) skrev:
I på rekordtid sammenstykket et ensidigt, generaliserende billede af mig som en person

Føler du dig undervurderet? :D
Gravatar

#15759 Muldgraver 13 år siden

Åbenbart det samme...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#15760 Batsy 13 år siden

Apocalypse Now Theatrical version på Blu ray.

Jeg har ikke det store ord forråd, og ved ikke helt hvad jeg skal sige. Det dog ikke en skidt ting, jeg mangler bare ord.

Det er en fantastisk krigsfilm, det der vidst ikke tvivl om. Der er fantastisk skuespil, lige fra de små bi roller til de store. Martin Sheen er fremragende, Marlon Brando er fremragende i hans cirka 45 min. Robert Duvall er fremragende!, unge Fishbourne klarer sig også godt her.

Den her film har masser af flotte sekvenserne, og blu ray udgaven har gjort det fremragende i at få den HD transfer, og må sige det helt vildt flot! Lyden den fejler intet, helikopter angrebs scenen på standen, med de fantastiske orkester musik fra Richard Wagner- Ride of the valkyries er fantastisk. Tror jeg vil lytte til det episke stykke musik! Dog den scene jeg er mest vild med er den scene, hvor Kurtz snakker om den episode om Vaccinationerne og bunken af små arme. Virkelig forfærdelig, men han har jo på en måde ret i hans udtaleser .

Det er bestemt en film jeg skal se igen, bare i Redux udgaven. Så må vi se om den "scene" som nogen har synes ødelagde oplevelsen for en, gør det samme for mig. Er spændt på at se Redux, her engang om et halvt år måske.

Filmen: 10/10
Billede: 9/10 lidt grumset, og gad virkelig godt have set den fylde hele skærmen.
Lyd 8-9/10, ved ikke om jeg havde den for højt oppe, men nogle gange krasede det en lille smule, men heldigvis ikke under Strand scenen, thank god. Hvilken fed scene
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: