Gravatar

#15841 wimmie 13 år siden

Herrguth (15840) skrev:
og synes at hele "just another day at the office"-stemningen bag "scenen" i huset er ret sjov.
8/10

Ja, på én eller anden måde kommer man jo til at holde af de 2 mænd - og hele den sorte humor omkring arbejdspladsen
væddemålene og især "merman"-scenen til sidst. Hans "Oh, come on!!" var fantastisk ;)

Og så var jeg flad af grin over de japanske skolepiger :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15842 lyspunkt 13 år siden

OK. Jeg ser hvor I vil hen, så jeg tager rollen som den sure gamle mand. >:-(
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#15843 elwood 13 år siden

Afhøringsscene
Langral: Again, what happened in that hotel room?
Snow: Oh, it was coupon night and I was trampolining your wife.

Senere da helte meget alvorlig siger til den meget snakkende kvinde i "nød"
"sh sh sh wait..."

Kvinden meget stille og alvorlig, "what you hear someone?"

Helten "Na I just enjoy the silence"
(Muligvis ikke huske hel korrekt men noget derhen af)

Lockout er en fantastisk underholdende film, med en meget veloplagt Guy Pearce i hovedrollen som Snow en Goverment agent som blir framet og står til og skal afsone sin dom, men da Præsidentens Datter kommer i problemer på fængslet in space, blir Snow "hyret" til og redde pigen fra en gruppe voldige fanger. Historien er set før, men det som bær hele filmen er Guy Pearce de to eksempler er blot to af mange eksempler på humoren, og de geniale one liners, filmen er en nostalgisk rollercoaster til Snake Plisken dagene med Kurt Russel.

Filmen åbner op med en fantastisk afhøringsscene, der meget hurtig viser, hvilken person Snow er, wiseass, always looking for trouble kinda guy. Kan varmt anbefales, hvis man blot vil underholdes, og ikke som i Exspendables 2 måden, I lockout leveres linesne med timing der sidder lige, hvor den skal 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15844 Batsy 13 år siden

elwood (15843) skrev:
ckout er en fantastisk underholdende film, med en meget veloplagt Guy Pearce i hovedrollen som Snow en Goverment agent som blir framet og står til og skal afsone sin dom, men da Præsidentens Datter kommer i problemer på fængslet in space, blir Snow "hyret" til og redde pigen fra en gruppe voldige fanger. Historien er set før, men det som bær hele filmen er Guy Pearce de to eksempler er blot to af mange eksempler på humoren, og de geniale one liners, filmen er en nostalgisk rollercoaster til Snake Plisken dagene med Kurt Russel.

Filmen åbner op med en fantastisk afhøringsscene, der meget hurtig viser, hvilken person Snow er, wiseass, always looking for trouble kinda guy. Kan varmt anbefales, hvis man blot vil underholdes, og ikke som i Exspendables 2 måden, I lockout leveres linesne med timing der sidder lige, hvor den skal 8-)

Jeg skal squ bestmet se den, Pearce er en badass!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15845 misuma 13 år siden

The Raid

Der er fart over feltet...og så er den ikke mindst brutal.

3,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15846 Kruse 13 år siden

Shotgun Stories

Da jeg var ret så vild med "Take Shelter", så blev jeg nødt til at opsøge Jeff Nichols' tidligere film "Shotgun Stories", som også har Michael Shannon i hovedrollen. Filmen handler om en familie-fejde mellem halv-brødre. På den ene side af fejden har vi brødrene Son, Kid og Boy Hayes, som blev forladt af deres alkoholiske far da de var små, og som derefter fandt gud, blev ædru og stiftede en helt ny familie, som aldrig så denne dårlige side af deres far. Da de to familiers fælles far dør, åbner Son op for den store splid mellem de to familier, da han ved begravelsen siger sin ærlige mening om den døde far, hvilket ikke falder i god jord hos den anden families brødre. Hele fejden eskalere langsomt, og hadet de to familier i mellem bliver større og større, hvilket får blodige konsekvenser.

Det er virkelig en fremragende film, og man kan ikke andet end beundre eksekveringen af Jeff Nichols, som mere og mere ligner én af de mest spændende nuværende amerikanske instruktører. Det er en fremragende miljøskildring, og Jeff Nichols formår tålmodigt at lade handlingen gå sin naturlige gang, og det føles aldrig forhastet eller unaturligt for karakterernes udvikling. Michael Shannon leverer endnu engang en forrygende præstation, og filmens øvrige roller bliver også spillet ganske glimrende. Det er i det hele taget et meget flot og vellavet drama, og hvis man kunne lide "Take Shelter", så vil jeg også klart anbefale at man tjekker "Shotgun Stories".

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15847 Zombi 13 år siden

Dracula (1931)

Vel nok en af de mest ikoniske gyserfilm nogensinde, og selvom den ikke nødvendigvis vil skræmme livet af dig i dag, så er den så bestemt stadig værd at se. Til trods for at være en af de første lydfilm, eller talkies som de kaldte dem i USA, så er ”Dracula” en forbavsende stille film. Dette skyldtes simpelthen, at man mente at publikummet ville blive forvirrede, hvis der var musik tilstede, når det ikke var en del af scenen. Den tavse lydside bidrager dog med sin helt egen unikke stemning og gør at den skiller sig ud fra så mange andre lydfilm som vi ser nu.

Man kan selvfølgelig ikke snakke om ”Dracula” uden at nævne Bela Lugosi, der for manges vedkommende nok er synonym med Dracula i dag: Den ungarske skuespiller med den karakteristiske accent, det slikkede mørke hår og den ikoniske kappe med den store krave er højst sandsynligt det billede de fleste af os får på nethinden, når vi hører navnet Dracula. Lugosi gør det godt, men en anden der fangede min opmærksomhed mindst lige så meget er Dwight Frye i rollen som Draculas gale medhjælper Renfield. Sjældent har jeg set vanvid fanget så godt med et enkelt ansigtsudtryk: man skal bare kigge på Renfield og så ved man at den er gal. Lugosi, god som han er, kan dog godt virke en anelse teatralsk i sin præstation, sammenlignet med nutidens standarder, og derfor ”stjæler” Frye rampelyset som den mest interessante person i filmen for mit vedkommende. Når det så er sagt, så har jeg dog også den dybeste respekt for det vedblivende fingeraftryk som Bela Lugosis Dracula har sat på filmhistorien.

En spansk version af filmen blev dog optaget stort set samtidig med den engelsksprogede version, på det helt samme sets tilmed, og til min store overraskelse er den spanske version faktisk bedre på stort set samtlige punkter. Den spanske ”Dracula” har ikke bare en længere spilletid, men den er også fra et håndværksmæssigt standpunkt bedre, da den er flottere filmet med en smule mere veludførte og komplekse indstillinger. Den forlængede spilletid gør også at historien er en smule mere sammenhængende fortalt end den engelske version. Hvis du dog ikke har set nogen af versionerne før, så start dog med den engelske, da det er klassikeren, og se så bagefter den spanske version og bliv overrasket over hvor meget en lidt anderledes håndtering af den samme handling kan gøre.

Universal har gjort et fantastisk job med restaureringen og de skal have ekstra ros for også at have restaureret den spanske version og begge udgaver er tilmed med danske undertekster. Sådan!

Dracula (Bela Lugosi versionen): 7-8/10

Dracula (espanol): 9/10

Gravatar

#15848 Kruse 13 år siden

#15847: Fedt, at du ligesom mig bed størst mærke i Dwight Frye, som virkelig er fantastisk i den film, og som stjæler hver en scene han er med i. Han er efter min mening den største grund til at se den film, som jeg har et par problemer med. Jeg synes at både starten og især slutningen føles alt for korte og næsten forhastede, og så bryder jeg mig ikke særligt meget om kæresteparret(som vist nok er forlovet?), som hverken er særligt interessant eller specielt godt spillet. Eller er det da en ganske fin film, som dog godt kunne have brugt en længere spilletid og mere uddybelse til nogle scener(det lyder som om at den spanske version har dette). Hvis jeg skulle sætte en karakter på, så ender jeg nok på 6-7/10.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15849 Collateral 13 år siden

Nu har jeg ikke set den spanske fra ende til anden endnu, men bedre skuespil har jeg ikke fornemmelsen af den har. Men ja bare på de få bidder der sammenlignes på ekstramaterialet til BD'en, er det tydeligt at det spanske hold har gjort deres for at overgå det amerikanske teknisk. Bliver spændende at få den set, selvom Bela Lugosi vil være savnet. 8/10 til den amerikanske herfra.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15850 Hr. Nielsen 13 år siden

Så smider jeg atter en kort kommentar og en bedømmelse af film/serier set/genset:

Star Trek: The Next Generation (sæson 2) - 6/10
Spejderdrengen Wesley har man fornuftigt skubbet lidt i baggrunden, i forhold til første sæson og historierne har fået et (lille) kvalitetshak opad. Det er på ingen måder fremragende, i hvert fald generelt set. Men der er episoder der stikker ud og trækker en del op, ganske enkelt fordi de både har en interessant og velskrevet fortælling og et par spændende og/eller vedkommende temaer.

The City of the Dead - 6/10
Gammeldags spøgelsesfilm, hvis stemning lægger en god bund for et par gode gys. Den mørke og yderst dystre stil (det er tillige i S/H) bidrager ligeledes positivt, til at man fascineres. Desværre mangler man et mere dramatisk udgangspunkt for at starte fortællingen, så man føler at der gemmer sig en motivation bag, som har mere at byde på end blot et par uhyggelige scener.

Serbuan maut - 8/10
Holdt enkelt, intens og tilsat voldsomme og fremragende underholdende actionscener, så man hele vejen er rigtigt godt underholdt. Det er ikke en film der måske sætter varige spor, men søger man ramasjang af den rå slags, fordi det blot er sjovt og vil man gerne have den kvalitativt, så er det her filmen!

Homeland (sæson 1) - 7/10
Veldrejet og til tider overraskende velspillet og spændende, men også meget tv-formularisk og uden de store overraskelser, uden dem man må forvente af en serie som denne, hvor en psykisk syg agent forsøger at afsløre en amerikansk soldat, som værende (måske) terrorist.

The Satanic Rites of Dracula - 2/10
Christopher Lee's sidste rolle som Dracula for det legendariske Hammer Studie og det der startede så godt tilbage i 50'erne, slutter her så nedslående ligegyldigt, gabende kedeligt og uden tyngde og respekt for den franchise man selv har grundlagt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: