Gravatar

#15831 wiseguy 13 år siden

Highland Park (15830) skrev:
Jeg tager ikke pis på dig. :)

Så har jeg været en tur forbi wikipedia ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#15832 HelmerJ 13 år siden

Har lige set The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension, herlig gammel 80'er film, hvor man ikke er i tvivl om hvem der er helten. Havde helt glemt hvor mange kendte ansigter der er med
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#15833 dyg 13 år siden

#15832 - Klasse film!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15834 lyspunkt 13 år siden

Cabin in the woods

Filmen skulle være en opdateret udagve af Evil Dead og starter da også ud med fem unge mennesker, der skal på skovtur i en afsides liggende hytte. Inden længe læser finder de en gammel bog i kælderen og læser den mystiske latiske besværgelse, der kort tid efter fremmaner en gruppe zombies.
Filmen er nu en standard zombie-slasher og temmelig ordinær indtil de finder ud af, at de bare er en lille brik i et større spil.
De sidste 20-30 minutter er EPIC men indtil da, skal man lige så grufuldt meget igennem.

Efter at have set Avengers, Snowwhite &% the Huntsman og sidst denne, synes jeg har fået nok af Chris Hemsworth for en tid.

Cabin in the Woods skal have 3½
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#15835 Collateral 13 år siden

Jeg fandt Cabin in the Woods fremragende. 5/6 herfra! Selvbevidst på den fede måde.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15836 wimmie 13 år siden

Collateral (15835) skrev:
Jeg fandt Cabin in the Woods fremragende. 5/6 herfra! Selvbevidst på den fede måde.

Enig!
Jeg var virkelig godt underholdt, og fordi man jo allerede vidste fra allerførste scene at det ikke var en ordinær slasher, så virkede filmen bare helt fra start. Og så var det jo en fed blanding af hyldest til slasher/gyser-genren og sort humor :D
Os så var det bare vildt fedt, den måde det hele bare eskalerede på og gik helt over gevind :p

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15837 lyspunkt 13 år siden

5/6 herfra

wimmie (15836) skrev:
5/6

I så fald går min skala til 5 ;-)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#15838 Collateral 13 år siden

wimmie (15836) skrev:
Jeg var virkelig godt underholdt, og fordi man jo allerede vidste fra allerførste scene at det ikke var en ordinær slasher, så virkede filmen bare helt fra start. Og så var det jo en fed blanding af hyldest til slasher/gyser-genren og sort humor :D
Os så var det bare vildt fedt, den måde det hele bare eskalerede på og gik helt over gevind :p

God opsummering! :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15839 Hr. Nielsen 13 år siden

Ja sgu!!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15840 Herrguth 13 år siden

Jeg har i de sidste par dage, fået set nogle ganske gode film.

This Must Be the Place (2011)
Instr.: Paolo Sorrentino
Sean Penn gør det virkelig godt som den tidligere rockstjerne Cheyenne, som er på jagt efter nazist, der under 2. verdenskrig torturerede hans far.

Sean Penn præstation er uden tvivl det bedste ved denne lidt skæve film.
Jeg var fanget af filmen hele vejen igennem, men da den var slut, synes jeg alligevel, at det var som om der manglede noget. Manuskriptet halter lidt i nogle af scenerne.
Filmen er fyldt med virkelig flotte billeder.

Jeg er svæver lidt mellem 6/10 og 7/10. Det ender dog nok på det sidste.

Exit Through the Gift Shop (2010)
Instr.: Banksy
Igen en meget interessant oplevelse.
Filmen handler om Thierry Guetta (aka. Mr. Brainwash), som starter med at lave en dokumentar om street art miljøet. Dog udmunder alle hans mange timers optagelse i en ret dårlig art-film. Banksy beslutter sig derfor for, at prøve at lave en dokumentar, og opfordrer Thierry til selv at lave street art.
Thierry kalder sig Mr. Brainwash og tager opfordringen meget alvorligt.

Helt fantastisk dokumentar, som dog måske alligevel ikke er en dokumentar (?).
Filmen giver et godt og sjovt billede på hvad street art er, og tager samtidig problemstillingen op omkring hvad kunst er.
8/10

The Cabin in the Woods (2011)
Instr.: Drew Goddard
Her er jeg helt enig i, hvad Wimmie og Collateral skriver længere oppe i tråden.
Jeg vidste på forhånd, at dette ikke ville være en helt almindelig horrorfilm, og andet vidste jeg ikke inden.
Jeg blev blæst væk.
Det er virkelig en sjov kommentar til hele horrorgenren, og den sidste halve time er jo helt fantastisk. Jeg glæder mig til at se filmen igen.
Jeg var ret vild med hele idéen og referencerne, og synes at hele "just another day at the office"-stemningen bag "scenen" i huset er ret sjov.
8/10

Skriv ny kommentar: