Gravatar

#3161 filmz-jonasgr 14 år siden

#3160 The Piano synes jeg også er rigtig god (det er godt nok et stykke tid siden jeg har set den). Den sidste film jeg så med hende er "In The Cut" og den er godt nok rædselsfuld. Så at gå fra den og så til dette er noget af en forvandling.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3162 filmz-jonasgr 14 år siden

Fandt i øvrigt klippet med blomstermarkerne eller eng, men huskede godt nok forkert mht. at det er ham vi hører læse det:
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3163 Skeloboy 14 år siden

Sådan anbefaler TSPDT:

Highly Recommended: Bright Star (2009)
Recommended: The Piano (1993), The Portrait of a Lady (1996)
Worth a Look: Peel (1982), A Girl's Own Story (1983), Passionless Moments (1983), Sweetie (1989), An Angel at My Table (1990)

Portrait of a Lady og Bright Star skal helt sikkert erhverves
Gravatar

#3164 filmz-jonasgr 14 år siden

#3163 Ja det kunne da godt se sådan ud.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3165 filmz-Bruce 14 år siden

#3159 Tak for den info. Det lyder godt og klippet er helt suverænt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3166 filmz-jonasgr 14 år siden

Hold da fast, har lige opdaget at Paul Schneider (ham der spiller Mr. Brown) ikke er mere end 33 år gammel. I filmen ligner han en der lige har rundet de 50 og man fatter ingen mistanke. Imponerende.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3167 knipsknips 14 år siden

Walle-E

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at se Pixars prisvindende film.
Ingen tvivl om at det resnt visuelt er den flotteste film fra Pixar af.
Historien fortæller hvordan menneskenehar ødelagt jorden og har forladt den synkende skude for at drage op i rummet og leve i overdrevet luksuk og begrænsende fysiske udfoldelser. I disse klimatider passer historien rigtig godt til den tid vi lever i nu.

5/6
Gravatar

#3168 knipsknips 14 år siden

Thank You For Smoking

her er et fremragende eksempel på at en film ikke behøver dyre computereffekter og dyre eksplosioner for at være god. Dialogerne i Thank you for smoking er velskrevne og især Aaron Eckhart skuespil er i særklasse. At han fik en nominering til Golden Globe var fuld fortjent.

5/6
Gravatar

#3169 jessup 14 år siden

Edge of Darkness (1985, BBC Miniseries)

Jeg har kun set første afsnit og det lover godt. Bob Peck er fremragende som politimanden Ronald Craven som mister sin datter i et muligt mordforsøg på ham eller er det et drab efter hensigten? Især sekvensen hvor han mindes sin datter lige efter mordet er i topklasse.

Dog tror jeg ikke episoden hvor han kysser sin afdøde datters dildo er med i filmen:)

Godt instrueret godt spillet osv, men selv om jeg er vokset op med 80'erne tvestetik er jeg ikke helt "ukedet" af de konstante ankomster og afgange - idag ankommer man hurtigere der skal ikke gennemetableres en location. Billedet er uskønt men kompositionerne er i top. Med andre ord forvent ikke rystende kamera, walk and talk scener, hurtige klip mm.

Lover rigtig godt - 8-9/10
This is just until June
Gravatar

#3170 tiany 14 år siden

Watchmen - Directors Cut (BD)

Jeg har ikke læst tegneserien, men har jo selvfølgelig hørt om Watchmen inden jeg så filmen. Jeg var lidt i tvivl om den ville være god, da man jo har hørt nogle knap så flatterende ord da den kørte i biografen. Nu har jeg ikke set biograf-udgaven, så jeg skal ikke kunne udtale mig om forskellen - men jeg syntes i hvert fald Watchmen - Directors Cut overraskede positivt.

Uden at afsløre for meget for dem som ikke har set filmen, så kan jeg rigtig godt lide film da har sådanne handlinger/slutninger hvor det hele er lidt grå.
Det er lidt op til seeren at bedømme om den gjorte handlingen var den rigtige i situationen - verden er ikke sort/hvid, men grå og det er Watchmen et klasse eksempel på. Jeg har stadig ikke helt besluttet mig for om jeg egentlig synes det Ozymandias gjorde var rigtig eller forkert.

Jackie Earle Haley gør det rigtig godt som Rorschach, men også filmens andre skuespillere spiller godt. Jeg har dog lidt et problem med Billy Crudup (Dr. Manhattan), men det skyldes nok i ligeså høj grad at effekterne ikke overbeviser fuldstændigt, i en film som ellers er afsindig flot.
På Blu-ray er det en ren og skær fornøjelse at se Watchmen, der står klart og skarpt. Man fornemmer Zack Snyders sans for detalje og selvom jeg ikke har læst kildematerialet, fornemmer jeg en særlig dedikation i et forsøge at efterleve originalen.

Eneste triste for mig er at jeg egentlig havde læst der var dk-subs på den engelske BD-udgave, men det var der ikke alligevel. Jeg kan godt leve uden, men nu kan jeg nok ikke få kæresten til at se den, da han helst vil have dk-subs.

4/6
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: