Gravatar

#15941 Batsy 13 år siden

Riqon (15940) skrev:
Man kunne kalde den: Hajen.

Du glemte 3D!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15942 BN 13 år siden

Batsy (15935) skrev:
Synes dog bare den prøvede for meget på det følseladene det fede ved Taken, at man slet ikke havde noget tilovers med skurkene

Jeg går ud fra, at dette skal forstås på følgende måde:

"Synes dog bare den prøvede for meget på det følelsesladede. Det fede ved Taken var, at man slet ikke havde noget tilovers med skurkene".

Altså at det følelsesladede i Taken 2 står som en modsætning til, at skurkene bare var gennemført onde eller "bad guys" i Taken?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15943 Batsy 13 år siden

BN (15942) skrev:
Altså at det følelsesladede i Taken 2 står som en modsætning til, at skurkene bare var gennemført onde eller "bad guys" i Taken?

Jep, altså det fint at man giver lidt "baggrund" til de onde, men så skal de også slå ud som være hævntørstige og virker som de vil noget, hovedskurken for mig virket alt for tøset, hvis han ikke havde sin mænd sig så havde han aldrig kommet så langt. Synes det var fedt i taken at der ikke var nogen hovedskurk, men der var flere anonyme skurke, da der er sådan i de rigtige verden, der ingen Dr No, som har været bag det hele fra starten af. Giver jeg mening?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15944 NightHawk 13 år siden

misuma (15934) skrev:
American Horror Story, S1:

Genkendelig og alligevel ret original. Den byder på flere vellykkede creepy scenarier. Glæder mig til S2.

4,5/6

En af de serier som står øverst på min must see liste. Glæder mig til selv at få syn for sagen. :)

misuma (15934) skrev:
The Vampire Diaries, S1:

Jeg kan sagtens forstå hvis folk får en Twillight-vibe, men holder man ud vil man opdage, at serien har mere at byde på.

3,5/6

Min bedømmelse af sæson 1 ligger næsten på samme karakter, (4/6 eller 7/10), og jeg er også meget enig i det du har skrevet. Sæson 1 er lang tid om at komme op i gear, og først midtvejs begynder der virkelig at ske store ændringer i den overordnede historie, hvor serien dog så til gengæld også formår at være stærkt underholdende og interessant at følge med i. Så det betaler sig bestemt i sidste ende at være tålmodig mht. sæson 1.

Man kunne på den ene side, hvis man ser tilbage på første halvdel af sæsonen, måske godt legitimere den noget langsomme start med at den danner et senere stærkt grundlag for karakterene og deres indbyrdes forviklinger. Men ja, ok stadigvæk så indeholder denne del af sæsonen også lidt for meget snik snak og romantisk melodrama, så karakteren på 3,5/6 eller 4/6, er egentlig ganske fair, når alt kommer til alt.

Sæson 2 & 3 er dog endnu bedre, så dem kan du roligt glæde dig til at se. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15945 misuma 13 år siden

Nighthawk:

Ang. AHS, så ku' jeg finde på at hæve karakteren alene pga Jessica Lange's blændende præstation.

En af de ting som trækker Vampire ned, er faktisk romantikken som lider af jo jo-effekten...mere interessant er faktisk forholdet mellem brødrene.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15946 Neranders 13 år siden

Det blev en aften med to danske film sammen med skolens filmklub. Planen var fire, men da jeg var den eneste tilbage efter to, så må jeg nøjes.

Klovn The Movie

Jeg er egentlig lidt overrasket over, jeg fandt denne film mere underholdende end jeg havde forventet, omend ikke nok til at jeg føler for et gensyn.

4/10

R

Og så i en helt anden boldgade. R er... ja, R er blandt de bedste dansksprogede film jeg længe har set. Det er sjældent jeg finder mig selv siddende fuldstændig stille under en hel films spilletid, men det skete med R, og jeg sidder stadig fast i denne mesterlige filmoplevelse af en debutfilm (husker det som instruktørparets debutfilm).

Minimum 9/10, måske mere ved gensyn.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#15947 misuma 13 år siden

Truth Or Dare

Der er gang i klassefesten indtil en gruppe venner vælger at mobbe klassens usikre nørd. Senere bliver disse venner inviteret til fest ved selvsamme nørd i den tro at hele klassen er inviteret.

Det går hurtigt op for vennerne at fest kan defineres bredt, og de ender i en påtvunget flaskehalsen-peger-på-leg/Sandhed og konsekvens.

Personligt elsker jeg når en B-historie nærmere sig et A-niveau i stort set alle henseende.

Et bette 4-tal kan vi nå på 0-6 skalaen.

-----------------------

The Pact

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg bliver skeptisk når jeg ser at Casper Van Dien er på rollelisten. Til min overraskelse gør han det udmærket i den relativ korte tid han er på skærmen.

Vi har her en spøgelsesfilm som ved første øjekast ikke ser ud af meget. Langsomt sniger uhyggen sig dog ind på en, og når det opdages at huset gemmer på flere hemmeligheder end spøgelser, ja så stiger karakteren faktisk betydeligt for mit vedkommende.

4,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15948 loki 13 år siden

NightHawk (15944) skrev:
Sæson 2 & 3 er dog endnu bedre, så dem kan du roligt glæde dig til at se. :)

Syntes sæson 3 var lidt tvivlsom, pga. hele
varulve / Niklaus halløjsaet. Hans motivation - at skabe en hær af varulvehybrider - virker meget primitiv, og generelt set er han en skuffelse som værende den ældste og stærkeste vampulv. Elijah virker derimod mere rolig, fattet og gennemtænkt (dog en smule naiv heh).

Men det er et generelt problem for genren, at disse tussegamle vampyrer/udødelige væsener sjældent agere så reflekterende som deres alder bør indikere. Jeg tror kun det er i Anne Rice's univers, at dette aspekt virkelig gør sig gældende.

Sæson 4 virker til at blive interessant, men
de missede en oplagt mulighed for at skabe drama i første afsnit. Elena havde jo tydeligt udtrykt at hun ikke ønskede at blive en vampyrinde, så da muligheden bød sig burde hun havde været mere standhaftig, og afvist blodet på gulvet, hvorpå Damon skulle have tvunget hende til at tage det, og dermed fuldføre overgangen. Det ville have været helt i tråd med begge deres personligheder, og ville have skabet en masse god drama. Oh well.

Sidebemærkning: sjældent har jeg oplevet en by, som har så mange begivenheder. Founders Day, Birthdays, Parties, School Danses, Founders Ball etc. etc. Det er en temmelig billig måde at smide folk samme på lol.
www.peakoil.dk
Gravatar

#15949 Richard Burton 13 år siden

Har set de sidste 3 afsnit af sæson 1 og de første 2 af sæson 1 af Justified og det er bare klasse. Svært at lade være med at hælde flere afsnit på!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15950 Hr. Nielsen 13 år siden

Ingeniosus (15949) skrev:
Har set de sidste 3 afsnit af sæson 1 og de første 2 af sæson 1
Du er en underlig mand, der prioriterer sært;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: