Gravatar

#15951 HonoDelLoce 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15950) skrev:
Du er en underlig mand, der prioriterer sært;)

Ligesom min stedfar, der altid læser de sidste tre sider af en bog, inden han starter på den fra den rigtige ende :D

"Der er ingen grund til at spilde tid på at læse en hel bog, hvis man ikke kan lide slutningen" :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15952 HelmerJ 13 år siden

Har lige set Chillerama, det var da bare super underholdning. Laveste fælles nævner, hele vejen.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#15953 Hr. Nielsen 13 år siden

#15951 Præcis:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15954 Riqon 13 år siden

HonoDelLoce (15951) skrev:
"Der er ingen grund til at spilde tid på at læse en hel bog, hvis man ikke kan lide slutningen" :D

Det kunne jo også ske, at han døde i morgen, og så ville det jo være sørgeligt, om han ikke havde nået at få slutningen med sig. Da Harry mødte Sally.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#15955 NightHawk 13 år siden

loki (15948) skrev:
Syntes sæson 3 var lidt tvivlsom, pga. hele
varulve / Niklaus halløjsaet. Hans motivation - at skabe en hær af varulvehybrider - virker meget primitiv, og generelt set er han en skuffelse som værende den ældste og stærkeste vampulv. Elijah virker derimod mere rolig, fattet og gennemtænkt (dog en smule naiv heh).

Men det er et generelt problem for genren, at disse tussegamle vampyrer/udødelige væsener sjældent agere så reflekterende som deres alder bør indikere. Jeg tror kun det er i Anne Rice's univers, at dette aspekt virkelig gør sig gældende.

Niklaus masterplan synes jeg nu stemmer fint overens med hans persontegning som selv værende lettere primitiv. Så på den måde mener jeg, at tingene hænger ganske solidt sammen. At forfatterne bag serien vælger en klar traditionel/simpel masterplan for deres superskurk bliver jeg ikke skuffet over, så længe det blot er effektivt og spændende udført, hvilket jeg også mener det er i dette tilfælde.

Når det så er sagt, synes jeg dog duellen mellem Niklaus og Stephan, samt Niklaus forsøg på at lokke Stephan over til the dark side er mindst ligeså interessant at følge med i og er en af de plot tråde, som klart hæver sæson 3 i niveau i forhold til sæson 1.

Elijah er bestemt en mere interessant og nuanceret karakter og jeg kan nu også bedst lide ham af de to brødre. Til gengæld synes jeg modsat Niklaus fungere ganske overbevisende som en mere simpel, kynisk og brutal superskurk, og når de to modsætninger sættes op mod hinanden, bliver der skabt nogle fascinerende kontraster, (på samme måde, dog mere nuanceret, som mellem Damon og Stephan), som er meget interessante at overvære.

loki (15948) skrev:
Sæson 4 virker til at blive interessant, men
de missede en oplagt mulighed for at skabe drama i første afsnit. Elena havde jo tydeligt udtrykt at hun ikke ønskede at blive en vampyrinde, så da muligheden bød sig burde hun havde været mere standhaftig, og afvist blodet på gulvet, hvorpå Damon skulle have tvunget hende til at tage det, og dermed fuldføre overgangen. Det ville have været helt i tråd med begge deres personligheder, og ville have skabet en masse god drama. Oh well.

Da jeg ikke selv er gået igang med sæson 4 endnu, så bliver jeg desværre nød til at springe over her. Vil selvfølgelig gerne vende tilbage med en kommentar lige så snart, at jeg tager hul på sæson 4.

loki (15948) skrev:
Sidebemærkning: sjældent har jeg oplevet en by, som har så mange begivenheder. Founders Day, Birthdays, Parties, School Danses, Founders Ball etc. etc. Det er en temmelig billig måde at smide folk samme på lol.

Hehe, ja lige på det her på punkt er jeg delvist enig med dig, og jeg har da også flere gange undervejs i serien gjort mig samme tanker om de mange mærkedage af forskelligs slags, som byen fejrer. Men selv om det da indrømmet er en noget letkøbt måde, at karakterene krydser hinandens spor på, så er det trods alt ikke den eneste måde de mødes på, og i sidste ende bliver det for mit vedkommende, selv om man godt kan trække lidt på smilebåndet over det, aldrig et så forstyrrende/irriterende element, at det på nogen måde ødelægger det samlede indtryk af serien. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15956 MOVIE1000 13 år siden

The living daylight.................BD..........7/10
License to kill........................BD..........7/10
Goldeneye............................BD..........7/10
Tomorrow never dies.............BD..........3/10
The world is not enough.........BD..........5/10
Die another day....................BD..........4/10
No country for old men...Ikke set før.....9/10
Splice...........................ikke set før.....5/10
Hulk....................................BD..........7/10
Zombie strippers............ikke set før.....4/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15957 Batsy 13 år siden

MOVIE1000 (15956) skrev:

Meget enig med alle, vil dog give Goldeneye et 8 tal, Sean bean er for sej og så den tank scene! og The world is not enough synes jeg var 6-7/10 dog er Tomorrow never dies og Die another day nogle hæslige film, fy føj. Tomorrow never dies havde dog en af de rigtige fede og grufulde Bond skurke "deaths".
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15958 MOVIE1000 13 år siden

Batsy (15957) skrev:
MOVIE1000 (15956) skrev:

Meget enig med alle, vil dog give Goldeneye et 8 tal, Sean bean er for sej og så den tank scene! og The world is not enough synes jeg var 6-7/10 dog er Tomorrow never dies og Die another day nogle hæslige film, fy føj. Tomorrow never dies havde dog en af de rigtige fede og grufulde Bond skurke "deaths".

Goldeneye har jeg tidligere givet 8-9/10 men har set den utallige gange og denne her gang lagde ej gmærke til nogle ting som jeg ikke rigtig var så vild med igen. Men den ligger stadig som en af mine yndlings Bond film, og det var den aller før Bond film ejg overhovedet så. Takket være Nintendo 64 spillet OH YEAH!!
Gravatar

#15959 Batsy 13 år siden

MOVIE1000 (15958) skrev:
Goldeneye har jeg tidligere givet 8-9/10 men har set den utallige gange og denne her gang lagde ej gmærke til nogle ting som jeg ikke rigtig var så vild med igen. Men den ligger stadig som en af mine yndlings Bond film, og det var den aller før Bond film ejg overhovedet så. Takket være Nintendo 64 spillet OH YEAH!!

Har du så prøvet HD remasterd spillet til xbox?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15960 MOVIE1000 13 år siden

Batsy (15959) skrev:
Har du så prøvet HD remasterd spillet til xbox?

Nope, xbox kan jeg ikek finde ud af. Fra nu af spiller ej gkun på computeren :)

Skriv ny kommentar: