Gravatar

#16071 misuma 13 år siden

Detachment

En af de mest deprimerende film jeg længe har set. Hvis man kniber øjnene sammen sidst i filmen, kan man lige skimte et glimmer af håb. Damn, en hård film.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16072 MOVIE1000 13 år siden

Speed...........................6/10
Speed 2........................3/10
Men in black BD.............7/10
Men in black 2 BD..........4/10

Ikke set før:

Men in black 3 3D BD......6/10
Slaget om England..........5/10
The stepfather................5/10
The hard corps...............3/10
Maximum risk................4/10
Until death....................4/10
Heist............................5/10
X-files sæson 2..............8/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16073 Sweetiebellefan 13 år siden

Grave Encounters

Et par folk vil finde spøgelser i en hjemsøgt bygning som var en galeanstalt.

Men de farer vild i galeanstalten der er på størrelse med en storby.

I starten var jeg skeptisk men for filmen, men det er alt hype værd.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16074 wiseguy 13 år siden

Kom i gang med Dollhouse på Netflix, så de første 3 afsnit. Den er da ok og Dushku ser bare pisse rar ud ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16075 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (16054) skrev:
Nej, det er ikke en ligegyldig konklusion, eftersom det jo er hypotetisk gang "hvad nu hvis de havde gjort sådan og sådan i stedet for?"
Det er en ligegyldig tese, da jeg ikke har set pågældende hypotetiske film og dermed ikke kan bedømme dem. Jeg kan blot antage, men den kan kun bruges så langt som til film jeg har set og ville lave om. Hvorfor det tænker du måske? Fordi rent teoretisk kan alt fungere i en film stort set, er det formidlet godt nok (som så igen jo er en subjektiv vurdering).

BN (16054) skrev:
Hvis vi skal tale om klichéer (som ikke behøver at være noget negativt), så har man så tit set i andre film
Nej en kliche behøver såmænd ikke være negativ, men kunne du for lige kort lægge dine tendenser til ordkløveri og petisserytteri til siden, ville du nok kunne ane, at når jeg bruger det som her, må jeg nødvendigvis mene det negativt;) Og igen bruger du andre film som eksempler på, at du har ret mht til denne her. Igen må jeg påpege, at det for mig kommer an på filmen. Du vil såmænd kunne se mig forsvare en lignende film, hvis jeg synes dne fungerer. I øvrigt finder jeg at denne her fungerer, som god og spændende underholdning. Den er ikke voldsomt troværdig (heller ikke altid i sit univers og det trækker lidt fra hos mig), men det gør mig intet. Det er slutningen jeg finder stinker. Hvad vil du med den, hvorfor finder du den så positiv?

BN (16054) skrev:
at hun ikke kan opretholde denne facade, viser at hun er uskyldig.
Jamen igen, når du er så sikker, hvorfor så rose scenen til sidst og forsvare den? Kan du godt lide at få tingene skåret ud i pap og indirekte blive talt ned til? Jeg kan vitterligt ikke se det på andre måder. Sandheden er nemlig den, at du har en skidt sag, for hvad enten du har ret i at vi ved hun er uskyldig på forhånd eller ej, så fejler denne scene og ødelægger mere end den gavner.

BN (16054) skrev:
for vores empati og oplevelse ligger hos manden, og når HAN tvivler, gør vi også. Når HAN er sikker, er vi også.
Det er igen DIN tolkning (som stadig ikke ændrer noget ved slutscenen!!!). Jeg er såmænd (atter en gentagelse) enig langt hen ad vejen. Jeg er blot ikke som du 100% sikker og den lille usikkerhed kunne jeg godt have beholdt, da manden handler som han gør af kærlighed og det er der det empatiske for mig sætter ind. Jeg kan føle med ham, at han vælger at tro hende, at han ikke tror hun er skyldig. Jeg havde ikke brug for, at filmen skal præsentere det med en skod tilføjelse til sidst!

wimmie (16062) skrev:
jeg tror nu at de fleste psykologier/psykiatere vil sige at en ganske almindelig husmor der begår et affektionsmord næppe vil være i stand til at opføre sig som en koldblodig psykopat og fungere normalt herefter...
Men du tror at en helt almindelig skolelærer vil være i stand til at begå 'escape of the century':-D Nu er det jo altså film Winnie. Så selv om jeg også ville sige mig 95% sikker, så kan det altså ikke bare udelukkes og hvem ved i øvrigt 100% sikker om en sådan opførsel ville kunne forekomme 'in the real world':)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16076 misuma 13 år siden

Ginger Snaps 3,5/6
Ginger Snaps Unleased 4,5/6
Ginger Snaps Back 3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16077 Hr. Nielsen 13 år siden

Og beklager eventuelle fejl i mit indlæg, som jeg ved går dig meget på BN. Sidder på en ret dårlig forbindelse, så indimellem tager det længere tid at åbne indlægget igen, end jeg har tid til at rette det desværre. Håber du får meningen og ikke hænger dig i unødige småting (ved heller ikke om de kan bære dig;)
Gravatar

#16078 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (16075) skrev:
Det er slutningen jeg finder stinker. Hvad vil du med den, hvorfor finder du den så positiv?

1) For mig er scenen en opsummering: Hvad var det nu det her altsammen drejede sig om? Hvorfor var det nu at hele denne flugtaktion var berettiget eller nødvendig? Scenen har en følelsesmæssig effekt, fordi aktionen og planlægningen af den kostede blod, sved og tårer.

2) Der ligger et spændingsmoment i scenen: 'Hov, opdager politiet nu, at hun er uskyldig?' Ligesom Gerard også via sin efterforskning fandt ud af, at Kimble var uskyldig i 'The Fugivtive'. Men vi bliver "snydt" - politiet opklarer ikke sagen. Knappen bliver ikke fundet.

3) Jeg vil have afsluttet sidehistorien om den opmærksomme betjent, der bemærker ting, andre ikke ser. Scenen viser, at mindst én politimand er kvik og skarp nok til i det mindste at overveje og undersøge om den forklaring, den mordmistænkte kone har afgivet, alligevel kunne være sand. Det ville da være højst besynderligt, ja, faktisk urealistisk, hvis hver eneste politimand troede blindt på den officielle version af, hvad der skete den nat - ikke mindst når sagen påny får en masse opmærksomhed som følge af kvindens flugt.

4) Scenen er desuden medvirkende til at lade det stå åbent, om Crowes kone nogensinde bliver renset for anklagen.

Scenen viser os ikke noget, vi ikke vidste i forvejen. Nej, den understreger bare nødvendigheden og retfærdigheden af Crowes befrielsesaktion, ligesom den giver et yderst spinkelt, nærmest umuligt håb om, at hans kones uskyld en dag vil blive fastslået.

Scenen fastslår, at uanset hvor uskyldig Lara er, og uanset at der findes mennesker (herunder "politimanden på hug") der ikke bare sluger den officielle version af, hvad der skete den aften, råt, så er der ingen beviser. Og den sidste lille skygge af chance for at finde en eller anden støtte for Laras forklaring, er skyllet væk sammen med mudderet og vandet.

Eftersom politimanden på hug IKKE finder knappen, har scenen helt klart det umidddelbare formål at fastslå, at familien vil komme til at leve i landflygtighed og at skulle gemme sig i lang tid fremover. Der er ingen vej tilbage til deres tidligere tilværelse - ihvertfald ikke foreløbig, formentlig aldrig nogensinde.

Thomas E. Nielsen (16075) skrev:
Jamen igen, når du er så sikker, hvorfor så rose scenen til sidst og forsvare den? Kan du godt lide at få tingene skåret ud i pap og indirekte blive talt ned til?

Jeg føler ikke på nogen måde, at der blev talt ned til mig, eller at noget blev skåret ud i pap.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16079 Hr. Nielsen 13 år siden

Tak for svar og som jeg kan se, mener flertallet at det er en typisk Hollywood scene og som sådan er den også formidlet. Så selv om dit svar er fint og gennemtænkt, vil jeg stadig påstå at scenen er en Hollywood'sk påduttelse, for de fatsvage!
Gravatar

#16080 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (16079) skrev:
Så selv om dit svar er fint og gennemtænkt, vil jeg stadig påstå at scenen er en Hollywood'sk påduttelse, for de fatsvage!

For hvem?

JOKE!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: