Men du tror at en helt almindelig skolelærer vil være i stand til at begå 'escape of the century':-D
Ja netop :D Manden laver den største prisonbreak. Hvade Tom Cruise haft rollen, så ville jeg formentlig have forvekslet filmen med en MI :D Troværdigheden er ikke just kernen, og så meget går alligevel hovedpersonens vej, at det netop bliver lidt utroværdigt, men dog underholdende nok.
Nej, det gør jeg ikke. Jeg udtaler mig aldrig endegyldigt om kvaliteterne ved en film, jeg ikke har set. Men hvis jeg finder historien tåbelig, kan jeg godt finde på at give udtryk herfor. Derfor er min generelle holdning dog stadig: "Det er muligt, den er godt filmet, godt instrueret og godt spillet", som jeg i sin tid skrev om en vis film. ;-)
Gjorde jeg heller ikke :) Sammenlignede den scene i snakkede om, med en anden film af samme instruktør.
Der er heldigvis ikke tale om hele filmen, altså Next Three Days. Men den begår en fatal brøler, som koster lidt den anden vej. Ellers er det en veldrejet thriller, som lever på god spænding og fint skuespil. Intet mesterværk dog, men jeg vil gerne se originalen, for historien finder jeg ganske god. Hvis originalen er, hvad jeg tror den er, så kan der måske være tale om et mere helstøbt værk.
Jamen så må jeg jo tage et kig some time og se hvorvidt jeg er enig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Det er ikke så meget det, at Crowe som skolelærer, begår et ualmindeligt frækt fængselsheist. Men skildringen af en amatør, som begår fejl, som ikke ser anden udvej end at stå op imod sin egen frygt og stå ansigt til ansigt med en verden, som han tydeligvis ikke har nosserne til. Alligevel gør han det og det er den skildring, som Haggis lykkes med, ikke mindst pga. Crowes karaktér.
I desperation
møder han først udbryderkongen Liam Neeson, som straks gennemskuer ham. Får tæsk ved at møde de forkerte mænd. Mister penge. Røver narkogangstere, hvilket går galt og han efterlader spor til politiet. Hans første forsøg på at skabe en nøgle til fængslet går galt og politiet gennemskuer ham og han fortsætter alligevel, med en plan B.
Da plan B sættes i værk, er drengen i Zoo, og igen på baggrund af en fodfejl, at han ikke har spurgt værtinden om fødselsdagsplanen. Han er så fokuseret på omridset af sin egen plan, at han ikke sætter spørgsmålstegn ved små detaljer, som kan rykke ved udførslen af den. Flere forhold lykkes under plan B og nogle går galt, hvor han må improvisere.
Hvis man klager over, at for meget går faderens vej, så er alternativet jo næsten, at moderen skal i fængsel med faderen og sønnen på fosterhjem. Så tror jeg ikke man ender med en boxoffice mainstream film :) Der er rigeligt med usikkerhed tilstede i fortællingen. Jeg sad ihvertfald på kanten.
Det er faktisk lige nøjagtig den slutning du taler om, jeg ville have elsket :D Tænk hvis man var så modig, at hele missionen faktisk mislykkedes. Det ville for mig, set med troværdige briller, have været mere spot on. Vis for pokker, at manden fejlede totalt, fremfor vise et par svipsere og fodfejl, men alligevel sidder man ensidigt og hepper på manden, og selvfølgelig skal missionen lykkedes til sidst. Set med underholdnings-briller, så fungerer den da i al sin enkelthed.
Det er faktisk lige nøjagtig den slutning du taler om, jeg ville have elsket :D Tænk hvis man var så modig, at hele missionen faktisk mislykkedes. Det ville for mig, set med troværdige briller, have været mere spot on. Vis for pokker, at manden fejlede totalt, fremfor vise et par svipsere og fodfejl, men alligevel sidder man ensidigt og hepper på manden, og selvfølgelig skal missionen lykkedes til sidst. Set med underholdnings-briller, så fungerer den da i al sin enkelthed.
Hvorfor er folk så bange for
lykkelige slutninger nutildags, selv når de kun er RELATIVT lykkelige?
Jeg brækker mig snart over alle de twistede og "overraskende" (læs: forudsigelige) slutninger.
Hvorfor er folk så bange for lykkelige slutninger nutildags, selv når de kun er RELATIVT lykkelige? Jeg brækker mig snart over alle de twistede og "overraskende" (læs: forudsigelige) slutninger.
Dyster, postapokalyptisk og twists er det nye sort BN og har været det i vel snart 20 år, siden Reservoir Dogs :)
Dyster, postapokalyptisk og twists er det nye sort BN og har været det i vel snart 20 år, siden Reservoir Dogs :)
Ja, snart kommer der et Indiana Jones-reboot, hvor Indy dør i slutningen af første film. Og nu vi er i gang, så lad os få et remake af 'North by Northwest' hvor helten og heltinden styrter i afgrunden og knuses mod klipperne, og hvor skurkene slipper væk. Jeg mener, hvorfor skal det ende så godt? Det giver jo ingen mening!
#16091 Ispep 13 år siden
Ja netop :D Manden laver den største prisonbreak. Hvade Tom Cruise haft rollen, så ville jeg formentlig have forvekslet filmen med en MI :D Troværdigheden er ikke just kernen, og så meget går alligevel hovedpersonens vej, at det netop bliver lidt utroværdigt, men dog underholdende nok.
#16092 Ispep 13 år siden
tra la la
:D
#16093 Collateral 13 år siden
Gjorde jeg heller ikke :) Sammenlignede den scene i snakkede om, med en anden film af samme instruktør.
Jamen så må jeg jo tage et kig some time og se hvorvidt jeg er enig.
#16094 Richard Burton 13 år siden
I desperation
møder han først udbryderkongen Liam Neeson, som straks gennemskuer ham. Får tæsk ved at møde de forkerte mænd. Mister penge. Røver narkogangstere, hvilket går galt og han efterlader spor til politiet. Hans første forsøg på at skabe en nøgle til fængslet går galt og politiet gennemskuer ham og han fortsætter alligevel, med en plan B.
Da plan B sættes i værk, er drengen i Zoo, og igen på baggrund af en fodfejl, at han ikke har spurgt værtinden om fødselsdagsplanen. Han er så fokuseret på omridset af sin egen plan, at han ikke sætter spørgsmålstegn ved små detaljer, som kan rykke ved udførslen af den. Flere forhold lykkes under plan B og nogle går galt, hvor han må improvisere.
Hvis man klager over, at for meget går faderens vej, så er alternativet jo næsten, at moderen skal i fængsel med faderen og sønnen på fosterhjem. Så tror jeg ikke man ender med en boxoffice mainstream film :) Der er rigeligt med usikkerhed tilstede i fortællingen. Jeg sad ihvertfald på kanten.
#16095 Ispep 13 år siden
#16096 BN 13 år siden
Hvorfor er folk så bange for
#16097 BN 13 år siden
Så glæd dig til 16 minutter inden i originalen: Her fastslås konens uskyld gennem et flashback. ;-D
Og nej, der er intet til støtte for Benways tanker om, at vi ikke skal opfatte dette flashback som virkeligt.
#16098 Richard Burton 13 år siden
#16099 BN 13 år siden
Ja, snart kommer der et Indiana Jones-reboot, hvor Indy dør i slutningen af første film. Og nu vi er i gang, så lad os få et remake af 'North by Northwest' hvor helten og heltinden styrter i afgrunden og knuses mod klipperne, og hvor skurkene slipper væk. Jeg mener, hvorfor skal det ende så godt? Det giver jo ingen mening!
#16100 Richard Burton 13 år siden
Det morsomme er, at jeg nogle gange har hørt, at en film er utroværdig, som så er baseret på en sand begivenhed.
Truth is stranger than fiction :)
127 Hours, Unstoppable, Kill the Irishman, for at nævne nogle, som blot er et par år gamle.