Gravatar

#16101 Ispep 13 år siden

BN

Jeg er heller ikke "bange" for lykkelige slutninger. Alt kan være vellykket i min bog, men jeg har noget imod slutninger, som bliver slået fast med syv tommer søm. Hvor tingene bliver regnet ud (som politimanden på hug), eller hvor hovedpersoner pr. def SKAL fremstå moralsk korrekte for enhver pris. Slutninger, hvor "alle går glade hjem" som jeg kalder det. Og ofte er det altså bare i bestemt type film dette forekommer.

Jeg snakker ikke om vanvittige twists. Så lad nu være med at misforstå mig bevidst :D For min skyld kunne Crowe vel ligeså godt have fejlet missionen. Hvorfor måtte det ikke gå den vej?
Gravatar

#16102 BN 13 år siden

#16100:

:-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16103 Ispep 13 år siden

Reform Section 5 (16100) skrev:
Det morsomme er, at jeg nogle gange har hørt, at en film er utroværdig, som så er baseret på en sand begivenhed

Det kan en film godt være, hvis den har foretaget nogle ændringer :D Derudover, så skriver de snart på alt, "baseret på sand begivenhed" :D

Nogen sagde Reservoir Dogs... Dét kalder jeg squ en slutning :D
Gravatar

#16104 BN 13 år siden

Ispep (16101) skrev:
BN

Jeg er heller ikke "bange" for lykkelige slutninger. Alt kan være vellykket i min bog, men jeg har noget imod slutninger, som bliver slået fast med syv tommer søm. Hvor tingene bliver regnet ud (som politimanden på hug), eller hvor hovedpersoner pr. def SKAL fremstå moralsk korrekte for enhver pris. Slutninger, hvor "alle går glade hjem" som jeg kalder det. Og ofte er det altså bare i bestemt type film dette forekommer.

Tingene bliver IKKE regnet ud i 'The Next Three Days'. Der er ikke noget at regne ud. Der er kun konens version af hvad der foregik, og politimanden på hug, der prøver at gå ud fra, at hun har talt sandt, finder ikke den af hende omtalte knap.

"Alle går glade hjem"? ... Politiet eftersøger stadig ægteparret, som fremover lever som eftersøgte forbrydere og må skjule sig i deres eksil i et fremmed land, hvor de er afskåret fra deres øvrige familie. Den rigtige morder blev aldrig fundet.

Er det din definition af "alle går glade hjem"? Jeg fandt nu slutningen ret vemodig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16105 Richard Burton 13 år siden

Ispep (16103) skrev:
Det kan en film godt være, hvis den har foretaget nogle ændringer :D Derudover, så skriver de snart på alt, "baseret på sand begivenhed" :D

Sagtens, men det er ikke sikkert, at der er foretaget ændringer, som mindsker det spaktakulære i den sandfærdige historie.

F.eks. har jeg set mange fantastiske sportsfilm, hvor de undervurderede vinder over overmagten, men jeg mener, at jeg stadig har til gode at se nogle, som kan lave så "overfantastisk" et manuskript, som f.eks. The Miracle. Som så tilmed er sand. Schindlers List, Pianist og Papillon er også eksempler på det jeg vil kalde usandsynligheder, men som ikke desto mindre kan ske i en verden fuld af sandsynligheder.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16106 Ispep 13 år siden

BN (16099) skrev:
Ja, snart kommer der et Indiana

Jeg har intet imod lykkelig slutning i Raiders, ekempelvis. Det kommer an på hvordan den bliver mig serveret. Men jeg vil ærligt talt brække mig, hvis alle film havde den samme afrunding. Jeg adskiller i øvrigt film som Raiders og så mere seriøse forsøg, hvor konflikterne er anderledes. Jeg værdsætter meget en god slutning. Lykkelig eller ulykkelig. Jeg kan dog indrømmet bedst lide de mere nedslående slutninger, der efterlader mig i choktilstand. Ikke nødvendigvis over et skørt twist - kan ligeså godt være over et dilemma som ikke bliver løst, eller en slutning der slutter brat eller en hovedperson dør (lidt a la No Country for Old Men).
Gravatar

#16107 Ispep 13 år siden

Politimanden regner den ud for os. Altså at konen er uskyldig. Dette er kun gjort, således at tingene bliver moralsk korrekte, så konens samvittighed bliver ren.
Denne pointe følte Haggis var så vigtig, at han blev nødsaget til at hamrer den ind med en forhammer. Det er for poleret til min smag. Ta' den ud, så kan jeg godt lide det.

Og muligt de nu er på flugt, men da politimanden regner den ud, ånder vi lettet op og mon ikke han ikke har tænkt sig at skære den yderligere ud for sine kollegaer, så de kan løse sagen??
Gravatar

#16108 Ispep 13 år siden

Ja, det har du ret i.
Gravatar

#16109 Hr. Nielsen 13 år siden

Reform Section 5 (16098) skrev:
Dyster, postapokalyptisk og twists
Hey det lyder næsten som P...P......Jeg siger det ikke:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16110 Richard Burton 13 år siden

#16109 Bortset fra fraværet af det postapokalyptiske og det jeg normalt kendetegner som twists (aka en flip flop, som i Usual Suspects) og jeg faktisk ikke finder den ... vi ikke siger navnet på ... så dyster igen, så er jeg 100% enig ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: