Gravatar

#16151 Collateral 13 år siden

Ispep (16145) skrev:
Du kan også spare dig. Måske vil du synes lidt om etteren, hvis det skulle være? Synes nu ikke den er så slem igen.

Har en vis nostalgi for tegnefilmsserien fra 80erne. Men årsagen til at jeg skal have dem set er nok for at jeg kan se om de virkelig er så ringe som mange siger, hvilket jeg dog ikke tvivler specielt meget på.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16152 Richard Burton 13 år siden

#16150 Nummeret kan anbefales i Immortal Beloved versionen

and I raise with .... the incomparable and wonderful Die Fledermaus

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16153 Kruse 13 år siden

Collateral (16151) skrev:
Men årsagen til at jeg skal have dem set er nok for at jeg kan se om de virkelig er så ringe som mange siger, hvilket jeg dog ikke tvivler specielt meget på.

Jeg har kun set den første "Transformers"-film, så jeg kan kun udtale mig om den, men den er i hvert fald ret så dårlig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16154 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Jeg startede aftenen med "This is England", en ret god film og virkelig velspillet. Jeg er især imponeret over billedsiden, altså at filmen generelt har et look, der får den til at se ud som om, at den er optaget i 80'erne. Og så er det et interessant kig på skinheadbevægelsen, der jo er mere end bare nynazister, som de ofte beskrives som i dag.

Så den får afgjort en anbefaling med på vejen.

Jeg sluttede aftenen med "The Human Centipede". Mand, noget bras og mere behøver man faktisk ikke at sige.
Gravatar

#16155 Richard Burton 13 år siden

Apropos klassiske westerns

1. The Man Who Shot Liberty Valance
2. High Noon
3. Stagecoach
4. Searchers
5. My Darling Clementine
6. The Big Country
7. Winchester 73
8. [url= Apache[/url]
9. The Oxbow Incident
10. Red River
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16156 MMB 13 år siden

Jeg har fået set en del film på det seneste, men den film, som jeg føler, jeg har størst behov for at skrive om, er Side By Side. Filmen handler om debatten omkring film vs digital. Hvis du på nuværende tidspunkt ikke aner, hvad jeg snakker om, så skal du som filmnørd se den med det samme for at få et indblik i det at optage film, og hvad fordelene med de forskellige teknologier er. Hvis du godt kender til teknologierne, så skal du se filmen for at høre folk som Scorsese, Cameron, Lucas, Nolan, Boyle, Fincher, Lynch, Soderbergh, von Trier, Vinterberg, Wachowski søskende osv. fortælle om netop deres syn på debatten! Dokumentaren formår på fantastisk vis at introducere publikummet for de to teknologier samt fordelene og ulemperne ved begge dele, og det hele foregår i det aller fineste selskab. Must see som filmfan!

Dokumentaren er desværre ikke let tilgængelig som dansker, men den kan ses via Hulu, Vudu eller den amerikanske iTunes store.
Gravatar

#16157 JannikAnd 13 år siden

Keanu skulle være en overraskende dygtig journalist?
Foeller (16156) skrev:

Dokumentaren er desværre ikke let tilgængelig som dansker, men den kan ses via Hulu, Vudu eller den amerikanske iTunes store.
Den vises skam på DOX her i København i disse dage, bl.a. i Empire på fredag...
Gravatar

#16158 MMB 13 år siden

JannikAnd (16157) skrev:
Keanu skulle være en overraskende dygtig journalist?

Ja, det synes jeg faktisk. Der er i hvert fald ikke noget negativt at sige til ham i dokumentaren. Han virker også mere entusiastisk og livlig end i mange af hans film. :P
Man kan også godt føle, at det hjælper, at han allerede kender de folk, han snakker med, så han ikke er benovet over at få lov til at interview dem. :)

JannikAnd (16157) skrev:
Den vises skam på DOX her i København i disse dage, bl.a. i Empire på fredag...

Jamen dog, det havde jeg helt misset. :) Empire fredag og Grand søndag, kan jeg se. :)
Gravatar

#16159 MOVIE1000 13 år siden

Collateral (16125) skrev:
Batte Royale på Netflix i går og den er en lidt blandet fornøjelse. Jeg kan virkelig godt lide idéen og den rå udførsel, men der er nogen øjeblikke (som sandsynligvis har med en anderledes filmkultur at gøre) der virker særprægede. Symbolisme der rodes lidt sammen med virkelighed og tekster der kommunikerer med filmens karakterer (eller omvendt)? Men spændende film og ser den gerne igen.

4/6

Ellers har jeg for nylig set:

A Love Song for Bobby Long som var en fin melankolsk lille størrelse, som føles lidt klichépræget, men som jeg samtidig havde svært ved ikke at holde af. Travolta er virkelig sympatisk og det er Johansson også, selvom dette ikke er blandt hendes mest interessante roller.

4/6

Crank
Var så ekstrem at jeg ikke kunne undgå at være underholdt. Dens mix af 'Natural Born Killers' inspirerede projektioner på væggene og stilistiske udtryksfuldhed, gør sig for en super spændende og medrivende oplevelse. Ja det er fjollet, men skal man slå hjernen fra, skal det gøres med stil og jeg vil til enhver tid hellere bruge tid på denne film end så mange andre actionfilm.

4/6

Dead Fish
Kunne jeg ikke lide til trods for at Gary Oldman er cool og Billy Zane spillede en af de bedste roller jeg har set ham i. En overordnet set ret kedelig film, der i sidste ende føles så fjollet at jeg mistede engagementet i fortællingen.

2/6

Har du set Crank 2? Den er rigtig langt ude, så langt ude at jeg finder den mere underholdene og sjov.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16160 Collateral 13 år siden

MOVIE1000 (16159) skrev:
Har du set Crank 2? Den er rigtig langt ude, så langt ude at jeg finder den mere underholdene og sjov.

Kun klip indtil videre. Men gør jeg sandsynligvis på et eller andet tidspunkt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: