The thing BD Efter 28 år så holder den sgu stadig idag. første gang jeg så den på dvd blev jeg utrolig overrasket, hvis man ser på effekterne. Billedet er blevet væsentlig bedre men man lagde mest mærke til det når man så uhyret, lyden er virkelig blevet forbedret. alle de indtryk man fik første gang man så den, kom tilbage igen, HELT KLART John Carpenters bedste film, og nok også den bedste gyser fra 80erne, som jeg nævnte tidligere stadig holder idag, der har været længe tale om en prequel til den, jeg tror den kan blive god, men jeg tror ikke den kan skabe den samme stemning. 5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Efter lang tids plagen, tog jeg min mor med op for at se "Up in the Air". Jeg må indrømme jeg blev skuffet. Altså historie, instruktion og skuespil var fint, men den var så goddamn kedelig, vi gabte om kap. Det meste af det sjove virkede, men der var næsten intet sjov i filmen. Og jeg savnede virkelig noget baggrundsmusik for synes den er rimmelig stille. Slutningen var dejlig varm, men
hold op hvor er George Clooney ensom
. Den har fortjent oscar-nomineringerne, men tror kun det er George Clooney og Anna Kendrick der får én, jeg er lidt usikker om jeg tror på bedste manuskript, for det ved jeg ikke før jeg har læst bogen. Det begrænsede musik var rigtig godt. Alle de sidehistorier der er med, er rigtig gode for de beskriver personer godt.
4/6
Alle ved hvad "Final Destination"-filmene går ud på, dem der har set dem. Det er faktisk præcis det samme plot. Nu starter det bare med nogle biler der kører ræs. Jeg elsker at filmene referer til et hele tiden, men de andre brugte oplysningen til noget. Der gør de ikke her, her der begynder de bare at blive mere overbevist når de hører om det. Det er som om de fokuserer mere på hvordan personerne skal dø end en ordentlig og genial film. Den er dog til at se, men vil mene man skal leje eller låne den. Den eneste grund til at se den, er at se de fede måder at naturen dræber personerne på. Og 3D'en virker ikke, dårlige briller og kvaliteten var næsten hel tydelig når man tager brillerne af. Så de behøves ikke, heller ikke se den i 3D, det er dårligt når man ikke se det i biffen, men det vil nok alligevel ikke fungere. 3/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
den får 6/6 da jeg lige har set en del nærmere på ekstramaterialet der hører til, man kan blandt andet se et interview med en del fra holdet bag filmen, som varer ca 1,5 time. + en masse andet som er værd at tage et kig på.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg er en stor fan af film fra 70'erne, så det var selvfølgelig oplagt at få set denne film som, selvom at den ikke helt nævnes i toppen, alligevel altid bliver nævnt som en af de mange fremragende film fra 70'erne. Da jeg var cirka 45 minutter inde i filmen, begyndte jeg at tænke på hvornår denne film rigtigt ville gå igang, da jeg ikke følte at den lystslupne tone i mellem Michael Caine og Laurence Olivier interesserede mig særligt meget. Men så begynder det meget interessante plot at dreje frem og tilbage. Og selvom at jeg sommetider troede at jeg vidste hvad der foregik, så formåede filmen alligevel at snyde mig. Hvilket jeg finder dejligt forfriskende, i forhold til mange andre films alt for forudsigelige plot. Denne film lader mig flere gange tro at plottet er forudsigeligt, hvorefter at den vender det hele på hovedet. At plottet tog nye drejninger, gjorde også at tonen og sammenspillet mellem Caine og Olivier blev mere intens og interessant.
En rigtig god film med glimrende skuespil, et meget interessant plot og en superb håndtering af dette.
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
"Nick and Norah's Infinite Playlist" (2008) Instr. Peter Sollet
Fandt denne film i Blockbuster til en tyver og kunne mindes at have hørt rosende ord om den på Facebook. Coveret sagde os absolut ingenting og faktisk var vores forventninger omkring nulpunktet, da filmen endelig blev sat igang. Men hvilken herlig og skøn komedie vi blev udsat for. En sød romantisk komedie om kærlighed og musik. En rejse ind i en fortryllende teenage-verden med kejtet kærlighed, der varmer langt ind i sjælen - også lang tid efter filmen er slut. En stor oplevelse, helt bestemt. Desuden er det første gang jeg stifter bekendtskab med Michael Cera, bl.a. kendt fra teenage filmene "Juno" og "Superbad", som jeg endnu ikke har set. Michael Cera er simpelthen herlig i rollen som den lidt kiksede teenager Nick. Overfor Michael Cera har vi den smukke Kat Dennings, der spiller fortryllende som pigen Norah. En sjælden set kemi udspiller sig på skærmen og man er simpelthen solgt til kærligheden. Dejlig film.
5/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#3221 Bony 14 år siden
#3222 filmz-Narniabæver 14 år siden
Denne film fortjente en plads på IMDB's top 3 over bedste film ved siden af The Aviator.
Et barn vokser op som gangster, og han bliver meget rig, men hans store karriere må også stoppe en dag.
Næsten tre lange og voldsomme timer går med filmen, men et nostalgisk tilbageblik i tiden med flotte kulisser.
10/10
#3223 jessup 14 år siden
#3224 MOVIE1000 14 år siden
Efter 28 år så holder den sgu stadig idag. første gang jeg så den på dvd blev jeg utrolig overrasket, hvis man ser på effekterne. Billedet er blevet væsentlig bedre men man lagde mest mærke til det når man så uhyret, lyden er virkelig blevet forbedret. alle de indtryk man fik første gang man så den, kom tilbage igen, HELT KLART John Carpenters bedste film, og nok også den bedste gyser fra 80erne, som jeg nævnte tidligere stadig holder idag, der har været længe tale om en prequel til den, jeg tror den kan blive god, men jeg tror ikke den kan skabe den samme stemning.
5/6
#3225 filmz-Utyske 14 år siden
Good boy. ;)
#3226 Nicki52 14 år siden
Efter lang tids plagen, tog jeg min mor med op for at se "Up in the Air". Jeg må indrømme jeg blev skuffet. Altså historie, instruktion og skuespil var fint, men den var så goddamn kedelig, vi gabte om kap. Det meste af det sjove virkede, men der var næsten intet sjov i filmen. Og jeg savnede virkelig noget baggrundsmusik for synes den er rimmelig stille. Slutningen var dejlig varm, men
4/6
Alle ved hvad "Final Destination"-filmene går ud på, dem der har set dem. Det er faktisk præcis det samme plot. Nu starter det bare med nogle biler der kører ræs. Jeg elsker at filmene referer til et hele tiden, men de andre brugte oplysningen til noget. Der gør de ikke her, her der begynder de bare at blive mere overbevist når de hører om det. Det er som om de fokuserer mere på hvordan personerne skal dø end en ordentlig og genial film. Den er dog til at se, men vil mene man skal leje eller låne den. Den eneste grund til at se den, er at se de fede måder at naturen dræber personerne på. Og 3D'en virker ikke, dårlige briller og kvaliteten var næsten hel tydelig når man tager brillerne af. Så de behøves
ikke, heller ikke se den i 3D, det er dårligt når man ikke se det i biffen, men det vil nok alligevel ikke fungere.
3/6
#3227 MOVIE1000 14 år siden
den får 6/6 da jeg lige har set en del nærmere på ekstramaterialet der hører til, man kan blandt andet se et interview med en del fra holdet bag filmen, som varer ca 1,5 time. + en masse andet som er værd at tage et kig på.
#3228 Kruse 14 år siden
Jeg er en stor fan af film fra 70'erne, så det var selvfølgelig oplagt at få set denne film som, selvom at den ikke helt nævnes i toppen, alligevel altid bliver nævnt som en af de mange fremragende film fra 70'erne. Da jeg var cirka 45 minutter inde i filmen, begyndte jeg at tænke på hvornår denne film rigtigt ville gå igang, da jeg ikke følte at den lystslupne tone i mellem Michael Caine og Laurence Olivier interesserede mig særligt meget. Men så begynder det meget interessante plot at dreje frem og tilbage. Og selvom at jeg sommetider troede at jeg vidste hvad der foregik, så formåede filmen alligevel at snyde mig. Hvilket jeg finder dejligt forfriskende, i forhold til mange andre films alt for forudsigelige plot. Denne film lader mig flere gange tro at plottet er forudsigeligt, hvorefter at den vender det hele på hovedet. At plottet tog nye drejninger, gjorde også at tonen og sammenspillet mellem Caine og Olivier blev mere intens og interessant.
En rigtig god film med glimrende skuespil, et meget interessant plot og en superb håndtering af dette.
5/6
#3229 duuk74 14 år siden
Fedt. Har længe gået og ville se Sleuth, og er stor fan af Caine. Jeg glæder mig :)
#3230 Bony 14 år siden
Instr. Peter Sollet
Fandt denne film i Blockbuster til en tyver og kunne mindes at have hørt rosende ord om den på Facebook. Coveret sagde os absolut ingenting og faktisk var vores forventninger omkring nulpunktet, da filmen endelig blev sat igang. Men hvilken herlig og skøn komedie vi blev udsat for. En sød romantisk komedie om kærlighed og musik. En rejse ind i en fortryllende teenage-verden med kejtet kærlighed, der varmer langt ind i sjælen - også lang tid efter filmen er slut. En stor oplevelse, helt bestemt. Desuden er det første gang jeg stifter bekendtskab med Michael Cera, bl.a. kendt fra teenage filmene "Juno" og "Superbad", som jeg endnu ikke har set. Michael Cera er simpelthen herlig i rollen som den lidt kiksede teenager Nick. Overfor Michael Cera har vi den smukke Kat Dennings, der spiller fortryllende som pigen Norah. En sjælden set kemi udspiller sig på skærmen og man er simpelthen solgt til kærligheden. Dejlig film.
5/6