Gravatar

#16161 evermind 13 år siden

Crank-filmene er ganske underholdende, men jeg foretrækker Shoot'em Up, når vi taler den type film.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#16162 Batsy 13 år siden

evermind (16161) skrev:
Crank-filmene er ganske underholdende, men jeg foretrækker Shoot'em Up, når vi taler den type film.

The carrot killer ftw! herlig film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16163 Lord Beef Jerky 13 år siden

Shoot 'Em Up er også mere mig. Jeg er også rigtig glad for Running Scared.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16164 MOVIE1000 13 år siden

evermind (16161) skrev:

I den grad enig :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16165 MOVIE1000 13 år siden

Flags of our fathers............6/10
Letters from Iwo-Jima........8/10
Man on fire.......................7/10
The sentinel......................4/10

Film jeg ikke har set før:

The Hitcher (1986)............7-8/10
Killers kiss........................7/10
The killing (Kubrick)...........6/10
Paths of glory....................8/10
Hamburger hill..................6/10
Poeten.............................3/10
Match point......................5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16166 Collateral 13 år siden

evermind (16161) skrev:

Har ikke set den endnu, men det ene udelukker vel ikke det andet :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16167 Hr. Nielsen 13 år siden

Silent House - 7/10
Egentlig er der måske intet særligt over denne one-take gyser (selv om det i sig selv selvfølgelig er en bedrift). Der smides lidt vedkommende tematik indover, for at skabe lidt bund og så kører gysene ellers blot automatiseret derudaf. Det er dog sjældent at en film skræmmer mig, som det trods alt lykkes med denne her.

The Phantom of the Opera - 6/10
Jeg er ikke voldsomt vild med Schumacher som instruktør. Hans evner udi det dekadente og pompøse overfladiske, ser dog på papiret ud til at være det rette valg til at bringe denne musical over på film, efter mangeårige succes som teaterstykke. Det lykkes da også et stykke hen ad vejen, selv om der er perioder hvor man ganske enkelt keder sig. Karaktererne og historien forekommer slet ikke vedkommende nok. På den anden side, sådan havde jeg det også, da jeg for mange år siden så stykket på Det Ny Teater.

Piranha 3DD - 1/10
Jeg har set meget skidt i mit liv, men sjældent noget der er så grænseløst fælt som denne stupide og rædselsfulde efterfølger, til det overraskende morsomme og selvbevidste remake af Piranha. Jeg kan ikke komme på et forsonende ord eller et moment i filmen, som bare hæver sig lidt.

Snow White and the Huntsman - 5/10
Vellavet og momentvis solidt underholdende, men gennemsnitlige Kristen Stewart er i mine øjne virkelig fejlcastet og trækker ned i indtrykket af en ellers hæderlig film. Hendes evner til nuancer og godt skuespil, hvis hun har dem, er godt gemt i rollen som Snehvide, hvor hun som altid blot ser lettere betuttet og grå ud. Udover det, så har hun slet ikke den rette blanding af sexet uskyld og blændende smuk forføriske. Hun er så ganske normal og almindelig, at man kan i en almindelig dansk by på en gåtur, vil se indtil flere der langt overstråler hende. Naboens søde datter er da fint nok, men bare ikke til denne her rolle og at hun skulle blive smukkere end Theron, der ellers giver en fremragende og overraskende vedkommende udgave af den onde heks, lyder som en joke. Men ellers se den for effekternes skyld og en fornem fin billedeside.

Sherlock (sæson 2) - 8/10
Anden sæson af BBC's opdateret udgave af detektiven Holmes og hans medhjælper og ven Watson's meritter, holder niveauet og det er ganske imponerende. Dialogen er sprød, historierne spændende og stilen lækker britisk. Bedst er dog forsat sammen- og især modspillet mellem filmens to stærke hovedpersoner. Og se så at smide sæson 3 ud tak!

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein - 7/10
Komikerparret Abbott og Costello's møde med flere af Universal's kendte og elskede monstre, må i dag nok betegnes som mere hyggelig end egentlig direkte morsom (filmen er fra 1948). Den har dog forsat sine sjove momenter, men det er nostalgien der må være i højsædet, hvis den set med vore dages øjne skal nydes. Jeg hyggede mig så gevaldigt og følte mig fint underholdt.

The Three Stooges - 4/10
Jeg husker at jeg morede mig fint over De 3. Træmænd (som de vistnok blev kaldt på dansk), når jeg som barn så dem i Tv. Nu har Dumb & Dumber instruktør brødrene Farrelly så hevet dem op af mølposen og forsøger, desværre forgæves, at få dem til at virke i vore dage. Stilen og humoren er en blanding af netop Dumb & Dumber og så en mere gammeldags form som originalerne var i. Den del virker bare dateret og resten er ikke morsomt, blot dumt og selv om der er steder hvor man må grine, om ikke andet over hvor stupidt det er, så er det svært ikke at begynde at kede sig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16168 Batsy 13 år siden

MOVIE1000 (16165) skrev:
Letters from Iwo-Jima........8/10

En af mine favorit krigs film, den er bare så kraftfuld og medrivende når jeg ser den, jeg giver den så 10/10, men kan stadig godt lide din bedømmelse ;)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16169 wimmie 13 år siden

Thomas E. Nielsen (16167) skrev:

Snow White and the Huntsman - 5/10
Vellavet og momentvis solidt underholdende, men gennemsnitlige Kristen Stewart er i mine øjne virkelig fejlcastet og trækker ned i indtrykket af en ellers hæderlig film. Hendes evner til nuancer og godt skuespil, hvis hun har dem, er godt gemt i rollen som Snehvide, hvor hun som altid blot ser lettere betuttet og grå ud. Udover det, så har hun slet ikke den rette blanding af sexet uskyld og blændende smuk forføriske. Hun er så ganske normal og almindelig, at man kan i en almindelig dansk by på en gåtur, vil se indtil flere der langt overstråler hende. Naboens søde datter er da fint nok, men bare ikke til denne her rolle og at hun skulle blive smukkere end Theron, der ellers giver en fremragende og overraskende vedkommende udgave af den onde heks, lyder som en joke. Men ellers se den for effekternes skyld og en fornem fin billedeside.

Jeg kunne ikke være mere enig - især omkring Kristen Stewart, hun er helt og aldeles fejlcastet i den rolle.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16170 Steffan Rasmussen 13 år siden

wimmie (16169) skrev:
Jeg kunne ikke være mere enig - især omkring Kristen Stewart, hun er helt og aldeles fejlcastet i den rolle.

Kvinden der ikke kan have lukket mund?
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

Skriv ny kommentar: