American Psycho møder Fargo. Historien kunne ihvertfald tiltale Coen-brødrene, men Friedkin har alligevel fokuset på forholdet mellem personerne, end selve plottet. Og du milde hvor er Matthew McConaughey dog eminent spillende i rollen som Killer Joe. Dette er bestemt IKKE for sarte sjæle, så er I sgu advaret. En af de mest skræmmende og afstumpede bad guys jeg har set i mange år. Det er så upoleret skrevet en rolle, uforklaret, og kun handlingerne danner det overordnede billede af dette forskruede monster. Filmens omdrejningspunkt er en dysfunktionel familie, som er sære, gale og skøre, og vil bestemt ikke tiltale alle. Igen, det ligner noget fra Coen's, men så alligevel langt farligere og mere skræmmende. Jeg var ærligt i choktilstand.
Jamen jeg giver dig såmænd også bare ret. Har bare ikke set den anden, så kan ikke rigtig konkludere noget omkring den, og måske mit indlæg derfor kom til at fremstå lidt uafsluttet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
American Psycho møder Fargo. Historien kunne ihvertfald tiltale Coen-brødrene, men Friedkin har alligevel fokuset på forholdet mellem personerne, end selve plottet. Og du milde hvor er Matthew McConaughey dog eminent spillende i rollen som Killer Joe. Dette er bestemt IKKE for sarte sjæle, så er I sgu advaret. En af de mest skræmmende og afstumpede bad guys jeg har set i mange år. Det er så upoleret skrevet en rolle, uforklaret, og kun handlingerne danner det overordnede billede af dette forskruede monster. Filmens omdrejningspunkt er en dysfunktionel familie, som er sære, gale og skøre, og vil bestemt ikke tiltale alle. Igen, det ligner noget fra Coen's, men så alligevel langt farligere og mere skræmmende. Jeg var ærligt i choktilstand.
5/6
Jeg er netop selv blevet færdig med filmen. En foruroligende og alligevel sælsomt humoristisk oplevelse til tider. Slutningen føltes dog lidt antiklimatisk.
Så blev vi færdige med ”American Horror Story season 1”. Jeg har skrevet lidt tidligere, så jeg vil blot opsummere: Sæson 1 starter fornuftigt, men det hele fiser lidt ud i sandet fra afsnit 5 eller deromkring. Helt dårligt bliver det aldrig, men jeg havde langt større forventninger til serien og betragter den som et fejlkøb!
Samlet rating 3,5/6
The Amazing Spider-Man 4/6 Regner med at smide et par linjer i anmeldelsestråden ved lejlighed.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#16171 Ispep 13 år siden
På den lokale bar i Thisted, der har jeg også set flere der overstråler hende :D
#16172 Hr. Nielsen 13 år siden
#16173 Ispep 13 år siden
5/6
#16174 Richard Burton 13 år siden
#16175 evermind 13 år siden
Det synes jeg også, jeg skriver. ;)
#16176 Ispep 13 år siden
Den er satme også uhyggelig god. Og fedt at Friedkin har slået dvaletilstanden fra og lavet noget ordentligt igen. Det var tiltrængt.
#16177 Collateral 13 år siden
Jamen jeg giver dig såmænd også bare ret. Har bare ikke set den anden, så kan ikke rigtig konkludere noget omkring den, og måske mit indlæg derfor kom til at fremstå lidt uafsluttet.
#16178 misuma 13 år siden
Jeg er netop selv blevet færdig med filmen. En foruroligende og alligevel sælsomt humoristisk oplevelse til tider. Slutningen føltes dog lidt antiklimatisk.
4/6
#16179 Hr. Nielsen 13 år siden
#16180 wiseguy 13 år siden
Samlet rating 3,5/6
The Amazing Spider-Man
4/6
Regner med at smide et par linjer i anmeldelsestråden ved lejlighed.