Gravatar

#3231 Lord Beef Jerky 14 år siden

#3227 Det var bedre... den har nemlig fortjent topkarakter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3232 filmz-Narniabæver 14 år siden

"Hukkle"

Der er to begravelser, et bryllup og mord til stede i en idyllisk Ungarsk landsby.

Lidt klam, men flot og et sjælden syn i Ungarn's hverdag.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3233 davenport 14 år siden

Hvor opstøver man lige en ungarnsk film????
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3234 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg kan kun finde det på internettet #3233.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3235 Antlion 14 år siden

:(
Gravatar

#3236 filmz-Bruce 14 år siden

Revanche - BD

Historie om den småkriminelle Alex og den prostituerede pige Tamara fra Ukraine, hvis tilværelser ikke just er det stof, drømme er gjort af. De småkærester i smug af deres fælles chef, alfonsen Konecny, men en udsigt til en lykkelig fælles fremtid, er ikke lige til at få øje på.

Det har været et år i hævnens tegn. Film som Taken, Edge of Darkness, Vengeance, Law Abiding Citizen og snart Harry Brown, har taget selvjustits temaet fra En Mand Ser Rødt og Dirty Harry filmene op og koreograferet øje-for-øje udfald, som i den grad har overernæret vores ønske om retfærdighed.

Dette østrigske Oscar nominerede drama, spartansk opsat uden kunstige tilsætningsmidler, som underlægningsmusik, cinematografiske effekter eller lignende, skævvred lige mine forventninger ganske betydeligt. Jeg forestillede mig et mere plotdrevent drama, men filmen tog en anden drejning og fokuserede efter en stund mindre spektakulært på menneskelige relationer og engagement.

Her bliver hævntemaet sofistikeret behandlet, med en balancegang mellem hævn og tilgivelse, der giver plads for reflektion. Götz Spielmanns instruktion er simplistisk perfekt, med vidunderlige skuespilspræstationer og Revanche er en modig, dyb og tankevækkende film, som slutteligt får en helhjertet anbefaling herfra.

Film: 9/10

PS: Nogle vil finde denne film røvhamrende kedelig. Så leder man efter knald, så led videre.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3237 knipsknips 14 år siden

Shutter Island

Lige hjemvendt fra biografen og må sige jeg er helt vild med Leonardo DiCaprio og Martin Scorsese' s 4. film sammen. "Leo" spiller som han har gjort de sidste par år, helt fænomalt godt. Han bærer simpelthen sin rolle så flot og er i mine øjne en oscar nominering værdig.
Selve lyd og kamera fortjener en kæmpe ros. især drømmescenerne er utrólig flotte.
Kan ikke vente til at se ekstramaterialet på en BD udgivelse når den engang kommer. Har altid haft meget respekt for Martin Scorsese og det for han også for denne her perle. Leonardo DiCaprio viser bare éndnu engang at han ikke kun kan spille en synkende Titanic, glæder mig til at se hvad han skal lave i fremtiden.

6/6 - (5/6)
Gravatar

#3238 knipsknips 14 år siden

Moon - BD

Så fik jeg endelig set filmen som jeg har ventet på, siden jeg så traileren her på filmz for ca. 4-5 mdr siden.. Forstår stadigvæk ikke den ikke gik i de danske biografer, men det siger nok mere om nordisk film og de andre biografkæder i DK.

Moon er simpelthen utrolig smuk og når man tænker på at den er lavet for ca. 5 mio $ og hvad film til flere 100 mio $ i værste fald kan se ud, så må man bare tage hatten af for instruktøren Duncan Jones.

4/6
Gravatar

#3239 BN 14 år siden

#3238:

Du nævner ingen forbehold overfor filmen, så hvorfor kun 4/6? (Jeg har ikke selv set den endnu, men har set andre give den højere karakterer.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3240 knipsknips 14 år siden

#3239:

Den var en anelse langtrukken efter min mening. Utrolig smuk, ja den fejler Ingen ting. Kan sagtens være den stiger 2. gang jeg ser den, men tror det er fordi mine forventninger var så høje. Har som sagt ventet 4-5 mdr på at se den...
Men kan dog klart anbefale den, en af de bedre sci-fi film jeg ahr set længe..

Skriv ny kommentar: