Det er måske lidt forvirrende, når der nu også eksisterer en "Ringu 2", men "Rasen" er faktisk den umiddelbare fortsættelse til den første "Ringu", baseret på forfatterens Koji Suzukis fortsættelse til sin egen bog. Handlingen begynder blot et døgn efter den første film. Ryuji Takayamas er død, og hans gamle studiekammerat Ando bliver involveret i opklaringen af dødsfaldet, da han som retsmediciner skal obducere Takayamas lig. Gennem Takayamas elev og kæreste, Mai, hører Ando om Sadakos dødsvideo og sætter sig for at undersøge historien nærmere. Han begynder at hallucinere om både Takayama og Sadako og kommer på sporet af en mystisk virus, der spredes gennem både video og skrift og i sidste ende kan medvirke til Sadakos genfødsel. "Rasen" kan anskues som en typisk japansk advarsel om højteknologiens omkostninger, her farerne ved genmanipulation, men desværre gør den det ikke overbevisende og er alt i alt ikke nogen særligt underholdende film.
2/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg så "Korei" i Tokyo til en gyser-festival, hvor Kiyoshi Kurosawa selv kom og præsenterede både sin egen film og Yotsuya Kaidan. Jeg brød mig faktisk ikke så meget om nogen af dem. Kurosawas film når ikke mareridtshøjderne i "Karisuma" eller "Kyua". Men nu er jeg heller ikke så meget inde i gysergenren. Og slet ikke dengang jeg så den.
#1603: Ooh... :) Jeg er dybt misundelig. Hvilket år var det?
Jeg glæder mig nu alligevel til at se "Kôrei" en skønne dag, men "Karisuma" har helt klart højere prioritet. I det hele taget er jeg meget begejstret for Kurosawas film især "Kyua", "Kairo" og "Sakebi". Jeg er bare skidetræt af, at "Shi no otome" pt. ikke er tilgængelig med engelske undertekster (måske på nær den dyre japanske udgivelse - jeg har ikke kunnet finde noget info om undertekster på den).
#1602 - Nej, den ligger stadigvæk og ... *host*... samler støv på hylden. :-)
#1603 - Oh, spændende arrangement. Jeg ville gerne se Toyodas "Yotsuya Kaidan". Historien er filmatiseret en del gange, og jeg har vist kun set Nobuo Nakagawas (den japanske Mario Bava) og Moris.Jeg har vist kun set "Kairo" og "Kyua" af Kurosawa. Dem var jeg til gengæld ret vild med.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#1604 - Der skulle ikke være engelske undertekster på den japanske udgave af "Loft". Til gengæld skulle der være det på den malaysiske, men den ser efter sigende forfærdeligt ud. Med lidt snilde så kan man dog finde en "fan-edit", der kombinerer den japanske dvd med de malaysiske undertekster.
#1601 Thomsen 15 år siden
Det er måske lidt forvirrende, når der nu også eksisterer en "Ringu 2", men "Rasen" er faktisk den umiddelbare fortsættelse til den første "Ringu", baseret på forfatterens Koji Suzukis fortsættelse til sin egen bog. Handlingen begynder blot et døgn efter den første film. Ryuji Takayamas er død, og hans gamle studiekammerat Ando bliver involveret i opklaringen af dødsfaldet, da han som retsmediciner skal obducere Takayamas lig. Gennem Takayamas elev og kæreste, Mai, hører Ando om Sadakos dødsvideo og sætter sig for at undersøge historien nærmere. Han begynder at hallucinere om både Takayama og Sadako og kommer på sporet af en mystisk virus, der spredes gennem både video og skrift og i sidste ende kan medvirke til Sadakos genfødsel.
"Rasen" kan anskues som en typisk japansk advarsel om højteknologiens omkostninger, her farerne ved genmanipulation, men desværre gør den det ikke overbevisende og er alt i alt ikke nogen særligt underholdende film.
2/5
#1602 Highland Park 15 år siden
"Rasen" har jeg ikke set - og har egentlig heller ikke haft særlig meget lyst til det.
#1603 mr gaijin 15 år siden
Jeg så "Korei" i Tokyo til en gyser-festival, hvor Kiyoshi Kurosawa selv kom og præsenterede både sin egen film og Yotsuya Kaidan. Jeg brød mig faktisk ikke så meget om nogen af dem. Kurosawas film når ikke mareridtshøjderne i "Karisuma" eller "Kyua". Men nu er jeg heller ikke så meget inde i gysergenren. Og slet ikke dengang jeg så den.
#1604 Highland Park 15 år siden
Jeg er dybt misundelig. Hvilket år var det?
Jeg glæder mig nu alligevel til at se "Kôrei" en skønne dag, men "Karisuma" har helt klart højere prioritet. I det hele taget er jeg meget begejstret for Kurosawas film især "Kyua", "Kairo" og "Sakebi". Jeg er bare skidetræt af, at "Shi no otome" pt. ikke er tilgængelig med engelske undertekster (måske på nær den dyre japanske udgivelse - jeg har ikke kunnet finde noget info om undertekster på den).
#1605 Thomsen 15 år siden
#1603 - Oh, spændende arrangement. Jeg ville gerne se Toyodas "Yotsuya Kaidan". Historien er filmatiseret en del gange, og jeg har vist kun set Nobuo Nakagawas (den japanske Mario Bava) og Moris.Jeg har vist kun set "Kairo" og "Kyua" af Kurosawa. Dem var jeg til gengæld ret vild med.
#1606 mr gaijin 15 år siden
"Shi no otome" kender jeg ikke. Når jeg søger på den på den japanske wikipedia, dukker kun et stykke af Schubert og Polanskis film op.
#1607 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1608 Highland Park 15 år siden
#1609 Thomsen 15 år siden
#1610 mr gaijin 15 år siden