Gravatar

#16221 Hr. Nielsen 13 år siden

wimmie (16220) skrev:
til trods for at jeg ellers normalt godt kan lide Cusack
Samme her!

wimmie (16220) skrev:
havde håbet på mere Poe-mystik
Også her og jeg sad faktisk lidt og tænkte, hvad der har motiveret dem til at ville lave den, da den virker lidt flad.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16222 Richard Burton 13 år siden

#16219 Ja The Artist er en reaktionær og konservativ historie, men så pokkers charmerende udført og så effektiv i sine virkemidler. Der må nu være sat punktum for, at hverken lyd og farver er nødvendige for at udøve filmkunst af højeste kaliber.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16223 misuma 13 år siden

Vampire Diaries S2, via Netflix.

Der begynder at gå for meget soap i den, og tilføjelsen af et vis element øger ikke ligefrem den ønskede afstand til Twillight-serien.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16224 wimmie 13 år siden

Thomas E. Nielsen skrev:
Også her og jeg sad faktisk lidt og tænkte, hvad der har motiveret dem til at ville lave den, da den virker lidt flad.

Ja, den startede jo sådan set godt nok ud med lidt splat og mystik...og så døde det ellers lidt hen. Der er jo ellers masser af fede Poe-historier at tage fat på. Jeg ender nok på 2½/6 i karakter.

The Grey

Ganske spændende overlevelsesfilm med en altid god Liam Neeson. Flot og fængede - og faktisk med en par karakterer som man kommer til at holde lidt af :)
Nogle gange måske en smule 'over the top' mht. ulvene men ellers en ganske underholdende (og faktisk til tider rørende) film :)

4/6

Marta Marcy May Marlene

Stærkt drama med en rigtig fornem præstation af den hidtil ret ukendte Olsen-søster Elizabeth Olsen, som uden tvivl har stort potentiale. Hun minder mig om en yngre udgave af Maggie Gyllenhaal (især i filmen Sherrybaby).
Spændende, velspillet og fri for en masse klicheer og sukkersødme.

5/6

Dark Shadows

Ganske fornøjelig og typisk Tim Burton - dog en anelse flad i forhold til de fleste andre af hans film. Den har lidt af det hele; den er visuel ganske flot (et par fesne CGI-momenter), en underholdende slutning, sort humor... men samtidig mangler den også lidt af det hele; nogle af jokesene virker ret godt men den bliver aldrig rigtig sjov, ligesom den aldrig rigtig bliver spændende eller uhyggelig.

3/6

The Raven

Starter egl. godt nok ud med nogle brutale mord begået efter nogle af Edgar Allan Poes uhyggelige historier og den er også flot at se på, men så bliver den ellers noget trivivel og jeg kom til at kede mig lidt... persongalleriet var ret fladt og jeg var egl. lidt ligeglad med deres skæbner.
Jeg synes normalt John Cusack er rigtig fed, men her overspiller han bare og der er ikke meget Poe over ham - han bliver lidt irriterende at høre på.

2½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16225 Batsy 13 år siden

wimmie (16224) skrev:
The Grey

Ganske spændende overlevelsesfilm med en altid god Liam Neeson. Flot og fængede - og faktisk med en par karakterer som man kommer til at holde lidt af :)
Nogle gange måske en smule 'over the top' mht. ulvene men ellers en ganske underholdende (og faktisk til tider rørende) film :)

Så du den lille scene efter credit? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tolke den som, Lader de dem bare ligge, eller hvad. Når jeg er enig, synes det var fremragende 8)-
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16226 Sweetiebellefan 13 år siden

Sinister

Titlen siger alt.

En familie flytter ind i et nyt hus, og det er hjemsøgt efter et massemord.

Så godt lavet at monstrene nærmest kom ud af billedet for mig.

Musikken fortjener en Oscar.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16227 Hr. Nielsen 13 år siden

wimmie (16224) skrev:
Meget meget enig omkring filmen. Locations tiltrækker mig derudover meget.
Gravatar

#16228 Hr. Nielsen 13 år siden

#16222 Filmen beviser for mig, at når det spiller så spiller det, uanset:) At den så ikke er en tvetydig, tankevækkende sværvægter a la mesterværker som 2001 (nævner den, fordi den har vi set sammen (som var mit 4 eller 5 syn med den) og det var faktisk der du anbefalede The Artist hvis jeg husker ret:) og andre, er hvad det er. Hos mig er der plads til det hele, så længe det fungerer indenfor filmens univers og rammer.
Gravatar

#16229 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

The Lord of The Rings-trilogien

For at gøre klar til The Hobbit, havde jeg lavet en aftale med en veninde om at gense ovenstående, naturligvis Extended Edition og på glorværdig blu-ray.

Jeg var en kende nervøs for om min opfattelse af filmene var markant anderledes, da det er længe siden, jeg har set dem. Visse af de digitale effekter begynder at vise alderstegn, men heldigvis er det lidt på niveau med at se den originale Star Wars-trilogi - de små skønhedsfejl skader ikke det samlede indtryk af filmene.

Der er stadig tale om storslåede eventyr og det er ikke uden grund, at bøgerne er nogle af de bedst sælgende nogensinde. Jeg sad stadig med et smil på læben undervejs, nød stadig Howard Shores fantastiske score og tudede igen som en lille pige, da alle falder på knæ for hobitterne i slutningen af filmen.

Jeg er klar til første del af den nye trilogi og håber, at Peter Jackson kan gøre det igen. :)
Gravatar

#16230 Sweetiebellefan 13 år siden

Problem Child 2

Old school komedie hvor en dreng der laver ballade møder sin overmand.

Ikke så ringe af en fortsættelse.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: