Så fik jeg endelig set starten på den store succes som ruller over skærmen på vores tv i forskellige afskygninger.
Jeg må ærligt indrømme at jeg fandt selve piloten en smule tam, men det blev der hurtigt rettet op på. Sæsonen indeholder nogle kanon afsnit, specielt hen mod slutningen. Har kastet mig over sæson 3 med det samme, da jeg har set sæson 2, og det virker allerede nu meget positivt.
#3247 Min kæreste syntes nu det er okay, men det er vel nok for at have fjernsynet for sig selv! Men har set linket før og det siger mere om hvor god en skuespiller Jim Carrey er, end David Caruso! Men han var da meget sej i Jade! Var han ikke??
Rumble Fish Det er faktisk ikke så lang tid siden, jeg har set den, men min opfattelse af den har ændret sig - til det meget bedre
Det er først her anden gang, jeg har fundet ud af, hvor unik filmen egentlig er. Med et eksperimenterende soundtrack af Stewart Copeland fra The Police, udelukkende optaget i sort/hvid ud over de fisk(Rumble Fish), der har givet filmen navn. Hvis man holder et spejl op foran deres akvarium, vil de gå til angreb på dem selv.
Mickey Rourke spiller Motorcykeldrengen, en forgudet tidligere bandeleder, og Matt Dillon spiller hans lillebror, Rusty James, der ikke kan leve op til hans ry. De kæmper begge med sig selv: Motorcykeldrengen vil af med hans ry, Rusty James vil opbygge det.
Motorcykeldrengen er 100% i centrum i filmen, og det er igennem hans følelser og verden vi oplever filmen. Det er på trods af, at det er Rusty James man føler. Men alt i filmen er bygget op omkring Motorcykeldrengen: filmen er i sort/hvid, fordi han er farveblind. Alle karakterer forholder sig til hans legende, fiskene er symbol på hans indre kamp og deres indespærrethed er symbol på hans frihedstrang. Men han kan ikke slippe sin fortid, for han bliver nødt til at redde Rusty James.
Det er en helt unik film, som jeg allerede har lyst til at se igen.
Den kørte på Tv2 Film for et stykke tid siden. Den er mega fed, et ret syret univers, men helt klart et kig værd! Kan især godt lide Mickey Rouke deri, han er god til at være smadret...
#3241 Kiksmann 14 år siden
Så fik jeg endelig set starten på den store succes som ruller over skærmen på vores tv i forskellige afskygninger.
Jeg må ærligt indrømme at jeg fandt selve piloten en smule tam, men det blev der hurtigt rettet op på. Sæsonen indeholder nogle kanon afsnit, specielt hen mod slutningen.
Har kastet mig over sæson 3 med det samme, da jeg har set sæson 2, og det virker allerede nu meget positivt.
5/6
#3242 tiany 14 år siden
#3243 Ericmase 14 år siden
#3244 filmz-Martychris 14 år siden
Er det ikke Laurence Fishbourne der har taget over?
#3245 tiany 14 år siden
#3246 filmz-Martychris 14 år siden
Enig, det er jo ikke det samme. William Petersen spillede den rolle rigtig fedt. Men så må man jo kaste sig over CSI: Miami. :-P
#3247 tiany 14 år siden
#3248 filmz-Martychris 14 år siden
Min kæreste syntes nu det er okay, men det er vel nok for at have fjernsynet for sig selv! Men har set linket før og det siger mere om hvor god en skuespiller Jim Carrey er, end David Caruso! Men han var da meget sej i Jade! Var han ikke??
#3249 Skeloboy 14 år siden
Det er faktisk ikke så lang tid siden, jeg har set den, men min opfattelse af den har ændret sig - til det meget bedre
Det er først her anden gang, jeg har fundet ud af, hvor unik filmen egentlig er. Med et eksperimenterende soundtrack af Stewart Copeland fra The Police, udelukkende optaget i sort/hvid ud over de fisk(Rumble Fish), der har givet filmen navn. Hvis man holder et spejl op foran deres akvarium, vil de gå til angreb på dem selv.
Mickey Rourke spiller Motorcykeldrengen, en forgudet tidligere bandeleder, og Matt Dillon spiller hans lillebror, Rusty James, der ikke kan leve op til hans ry. De kæmper begge med sig selv: Motorcykeldrengen vil af med hans ry, Rusty James vil opbygge det.
Motorcykeldrengen er 100% i centrum i filmen, og det er igennem hans følelser og verden vi oplever filmen. Det er på trods af, at det er Rusty James man føler. Men alt i filmen er bygget op omkring Motorcykeldrengen: filmen er i sort/hvid, fordi han er farveblind. Alle karakterer forholder sig til hans legende, fiskene er symbol på hans indre kamp og deres indespærrethed er symbol på hans frihedstrang. Men han kan ikke slippe sin fortid, for han bliver nødt til at redde Rusty James.
Det er en helt unik film, som jeg allerede har lyst til at se igen.
For et par måneder siden var det 4/6
Nu er det 5½/6 og nr. 60 på min top 250
#3250 filmz-Martychris 14 år siden
Den kørte på Tv2 Film for et stykke tid siden. Den er mega fed, et ret syret univers, men helt klart et kig værd! Kan især godt lide Mickey Rouke deri, han er god til at være smadret...