Finder på en gang historien både komisk og skræmmende i sin sort/hvide fremstilling af revolution/anarkisme. Sandelig godt vi har Mr. Rich Guy (ja jeg vil absolut kvalificere Bruce som værende rig og med adgang til midler hele vejen igennem) og en heltemodig politistyrke til at klare paragrafferne. Dermed ikke sagt at revolution normalt er specielt fredeligt, men den sort/hvide form for galskab (lukker alle fangerne nu og bevæbner dem lolol) er tragikomisk.
Ingen karakter.
----------------
BBC The Crusades 1-3
Meget interessant dokumentar omkring korstogene. Er der nogen som kan anbefale en dokumenter omkring den efterfølgende periode (fra 1291 og fremefter)?
Jeg synes de burde have klippet de første 45 minutter væk, givet Bond en bedre bil og nogle federe gadgets og fundet en superskurk, der ikke gik rundt og gav den som Donald Sutherland fra Kellys Helte.
Jeg havde hørt både godt og skidt inden jeg så filmen, og var syntes ikke, jeg var blevet klogere efter at have set den. Den er flot og Daniel Craigs Bond gror helt klart på mig, men jeg savner lidt eventyr, der løfter den nye Bond ud af Bourne/Taken-action-genren.
6/10
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Jeg har svært ved at se dem som en lang film. Synes de skifter enormt i tempo og stemning undervejs, præcis ligesom med bøgerne. Desuden er det passende at man har fravalgt visse ting i Fellowship, imens det er upassende at man har tilføjet visse ting i Two Towers. For mig er det tre sammenhængende film ligesom i enhver anden lignende trilogi.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Synes de skifter enormt i tempo og stemning undervejs, præcis ligesom med bøgerne.
Men som du sikkert ved, så var 'bøgerne' en lang bog, som Tolkien blev tvunget til at dele op i tre af forlaget og give undertitler, hvad der var ham en del imod.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
The Raven 2/10 Da jeg første gang hørte om filmen, hvor Stallone var tilknyttet fik jeg ide om at det her kunne blive noget godt og spændende. Nu er filmen set, og lad mig være helt ærlig, det er et noget skuffende resultat. Selve grundlaget for fimen er der, men hvad er det lige der sker med skuespillet? Og hvad dælen er der galt med John Cusack? Er han ved at udvikle sin helt egen Cage metode? Godt i en enkelt eller to film, og forfærdiglig i resten?
Dark Shadows 5/10 En helt igennem habil film af Burton, men desværre overrasker han ikke med noget nyt, og det mangler lidt, og derfor ender filmen heller ikke med at være mere end ok. Er man til den slags film, vil jeg til enhver tid foretrække Beetlejuice.
The Shining - BD (gensyn) 9/10 Ja denne film kræver nu ikke den store intro. Jeg måtte lige gense den igen efter al den omtale om filmen i 237. BD transferet står kanon. Mere er der ikke at sige, har du den på BD og ikke har fundet tiden til at få set/genset filmen, ja så har du snydt dig selv for en oplevelse.
Spiderman 7/10 Endnu en superhelte film, dog er det allerede et reboot af Spiderman, denne gang uden Sam Rami og Tobey Maguire ombord. Filmen er mere tro mod tegneserien end de tidligere film var. Valget af skurk og udførelsen af samme kan diskuteres. Ikke en dårlig film, men heller ikke super god.
Prometheus - BD (gensyn) 9/10 Herlig SciFi film, som heller ikke kræver den store intro. Jeg er en dem som kan lide den. Og ja jeg er frem til den næste.
Nausicaa of the vally of the wind 8/10 Mononoke Hime 9/10 Kari-gurashi no Arietti - 8/10
CSI - Miami Season 9 - 7/10 CSI Las Vegas Season 12 - 8/10 24 Hours Season 1 - 8/10 (gensyn)
#16231 duuk74 13 år siden
Hvilken af dem er din favorit så?
#16232 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
For nogle år siden, havde jeg sikkert sagt The Fellowship of The Ring, men i dag kan jeg kun se dem som én lang film, så det må blive alle tre. :)
#16233 MMB 13 år siden
Nemlig! Jeg har det præcis som dig.
#16234 loki 13 år siden
Finder på en gang historien både komisk og skræmmende i sin sort/hvide fremstilling af revolution/anarkisme. Sandelig godt vi har Mr. Rich Guy (ja jeg vil absolut kvalificere Bruce som værende rig og med adgang til midler hele vejen igennem) og en heltemodig politistyrke til at klare paragrafferne. Dermed ikke sagt at revolution normalt er specielt fredeligt, men den sort/hvide form for galskab (lukker alle fangerne nu og bevæbner dem lolol) er tragikomisk.
Ingen karakter.
----------------
BBC The Crusades 1-3
Meget interessant dokumentar omkring korstogene. Er der nogen som kan anbefale en dokumenter omkring den efterfølgende periode (fra 1291 og fremefter)?
#16235 lyspunkt 13 år siden
Jeg synes de burde have klippet de første 45 minutter væk, givet Bond en bedre bil og nogle federe gadgets og fundet en superskurk, der ikke gik rundt og gav den som Donald Sutherland fra Kellys Helte.
Jeg havde hørt både godt og skidt inden jeg så filmen, og var syntes ikke, jeg var blevet klogere efter at have set den. Den er flot og Daniel Craigs Bond gror helt klart på mig, men jeg savner lidt eventyr, der løfter den nye Bond ud af Bourne/Taken-action-genren.
6/10
#16236 Hr. Nielsen 13 år siden
#16237 Lord Beef Jerky 13 år siden
#16238 BN 13 år siden
+1
#16239 Hr. Nielsen 13 år siden
#16240 Kiksmann 13 år siden
Da jeg første gang hørte om filmen, hvor Stallone var tilknyttet fik jeg ide om at det her kunne blive noget godt og spændende. Nu er filmen set, og lad mig være helt ærlig, det er et noget skuffende resultat. Selve grundlaget for fimen er der, men hvad er det lige der sker med skuespillet? Og hvad dælen er der galt med John Cusack? Er han ved at udvikle sin helt egen Cage metode? Godt i en enkelt eller to film, og forfærdiglig i resten?
Dark Shadows 5/10
En helt igennem habil film af Burton, men desværre overrasker han ikke med noget nyt, og det mangler lidt, og derfor ender filmen heller ikke med at være mere end ok. Er man til den slags film, vil jeg til enhver tid foretrække Beetlejuice.
The Shining - BD (gensyn) 9/10
Ja denne film kræver nu ikke den store intro. Jeg måtte lige gense den igen efter al den omtale om filmen i 237. BD transferet står kanon. Mere er der ikke at sige, har du den på BD og ikke har fundet tiden til at få set/genset filmen, ja så har du snydt dig selv for en oplevelse.
Spiderman 7/10
Endnu en superhelte film, dog er det allerede et reboot af Spiderman, denne gang uden Sam Rami og Tobey Maguire ombord. Filmen er mere tro mod tegneserien end de tidligere film var. Valget af skurk og udførelsen af samme kan diskuteres. Ikke en dårlig film, men heller ikke super god.
Prometheus - BD (gensyn) 9/10
Herlig SciFi film, som heller ikke kræver den store intro. Jeg er en dem som kan lide den. Og ja jeg er frem til den næste.
Nausicaa of the vally of the wind 8/10
Mononoke Hime 9/10
Kari-gurashi no Arietti - 8/10
CSI - Miami Season 9 - 7/10
CSI Las Vegas Season 12 - 8/10
24 Hours Season 1 - 8/10 (gensyn)