Gravatar

#16301 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg er somewhat enig med Ispep. Bloom er kun nogenlunde troværdig i sin rolle i KoH, og det er fordi hans dialog er sparsommelig. Han er slet og ret ikke en god skuespiller, ligegyldigt hvordan man vender og drejer det. Hans mimik begrænser sig til enkelte ansigtsudtryk og hans levering af replikker er som om, at han læser direkte op af manuskriptet. KoH er dog en fremragende film alligevel, fordi den fungerer på andre præmisser. Med en glimrende skuespiller i hans rolle, kunne det muligvis have været en film, der i sin Director's Cut udgave havde opnået popularitet på højde med Gladiator... nu når den sammenligning alligevel er blevet draget.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16302 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

#16301 -

Næsten uanset hovedrollen og cut, tvivler jeg på, at KoH ville være i stand til at opnå samme popularitet som Gladiator og den taler heller ikke til samme publikum.

Jeg synes, at Gladiator bestemt er en god film, men det er også en mere letbenet film og med en forholdsvis simpel hævn-historie.

KoH er ikke nødvendigvis en mere kompliceret film, men tager sig god tid til at fortælle sin historie og har nogle dybe, religiøse emner, som sikkert slukker en del tilskuere.
Gravatar

#16303 Lord Beef Jerky 13 år siden

#16302 Det vil jo altid være hypotetisk, men jeg er nu stadig under den opfattelse, at grunden til, at filmen ikke klarede sig godt var af to årsager - den udkom ikke i Director's Cut fra starten af (stort set alle er enige om, at det originale cut er noget rod imens Director's Cut er noget bedre), og Orlando Bloom i hovedrollen (manden var ganske vist populær på det tidspunkt, men som den dominerende hovedrolle vi nærmest følger i tykt og tyndt, kan han slet ikke bære filmen). Med Director's Cut i biografen fra start af, og en hovedrolleindehaver med en Oscar-værdig præstation, tror jeg sagtens den kunne opnår samme popularitetsniveau som Gladiator. Dens temaer er immervæk tidløse, og filmens dramaturgi følger en ganske naturlig kurve, som bør appellere til de fleste. Men hey, vi finder som sagt aldrig ud af det, og det er naturligvis en vild påstand at slynge ud fra min side af =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16304 Ispep 13 år siden

Lord Beef Jerky (16301) skrev:
Med en glimrende skuespiller i hans rolle, kunne det muligvis have været en film, der i sin Director's Cut udgave havde opnået popularitet på højde med Gladiator

Tror den havde fået mere langtidsholdbarhed, for jeg tror ganske enkelt Bloom er forglemmelig i rollen og kan ikke bære sådan en film. Og det er altså et minus.

Som film, har Koh nok lidt mere tyngde i historien da den berører lidt flere ting end Gladiator. Omend synes jeg ikke Koh nødvendigvis er mere vellykket som helhed. Jeg synes stadig den viser ensidigt portræt af korsridder Marton Csokas rolle, samt birollerne måske ikke helt er så godt beskrevede som i Gladiator, men filmen har også fede momenter.
Gravatar

#16305 Ispep 13 år siden

Lord Beef Jerky (16303) skrev:
Dens temaer er immervæk tidløse

Jep. Den har nogle gode temaer som sagtens ville kunne appellere til mange og dermed få succes, hvis man fra starten havde lavet finjusteringer.
Gravatar

#16306 Lord Beef Jerky 13 år siden

Personligt bryder jeg mig så ikke specielt om Gladiator, da den på alle måder er ufattelig endimensionel i sin skildring af både roller og sit tema. Det er en lidt halvkedelig actionfilm i mine øjne, med en anelse for meget fokus på en alt for tør og uudviklet historie. Jeg kan godt forstå, at folk er faldet for dens simplicitet, for den er ufattelig nem at relatere til for de fleste, og Scotts billeder er jo samtidig ufattelig flotte, men den vil ikke opnå meget mere end en middelkarakter hos mig. Men det er så en helt anden diskussion, som vi vist har taget et par gange før.
Gravatar

#16307 Lord Beef Jerky 13 år siden

Men Bloom er godt nok en dårlig skuespiller, ikke også?!?!?!
Gravatar

#16308 Ispep 13 år siden

Den er også nem og ligetil, men jeg synes sgu den fungerer godt i al sin enkelthed. Rollerne er måske også ligetil, men alligevel har de alle noget de kæmper for og fremstår ikke tynde (som i Prometheus, f.eks). Man husker Crowe, man husker Phoneix, man husker andre også, uanset på hvilket grundlag :D Jeg fandt også nogle af de mere personlige konflikter gode nok. F.eks fader/søn forholdet fandt jeg god.

Og ja. Bloom er ikke god :D
Gravatar

#16309 Lord Beef Jerky 13 år siden

Well, man husker også rollerne bedre fra Gladiator, da det er nogle bedre skuespillere, der står bag... og deraf min forrige pointe =)
Gravatar

#16310 Batsy 13 år siden

Lord Beef Jerky (16309) skrev:
Well, man husker også rollerne bedre fra Gladiator, da det er nogle bedre skuespillere, der står bag... og deraf min forrige pointe =)

Og så de gode skuespiller i KOH, havde korte roller, Liam Nesson, Edward Norton, Jeremy irons og Brendan Gleeson. Alle sammen havde halv korte roller, og gad godt se mere fra Irons og Nessons karakter
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: