Men det er en der kan anbefales hvis man er til racisiske film
Ehm....jeg håber ikke du mener at filmen er racistisk ;)
MOVIE1000 (3260) skrev:
Jeg synes den kunne minde om en alternativ mulighed for Op hvis Hr. fredriksen ikke rejste og mødte en spedjer dreng. men den er ihverfald 50 kr værd.
Fordi....Carl var en gammel ensom håbløs romantiker der efter sin kones død ikke vidste hvad han skulle gøre af sig selv...mens Clintens karakter var en halvgammel bitter krigsveteran der hader de fleste mennesker - ISÆR de af anden race...og især de fra asiatiske lande der minder ham om krigstiden.
Må indrømme at jeg finder sammenligningen en anelse mystisk ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#3261 haha jeg film der handler om racisme og jeg synes bare hr fredriksen og Walt mindede om hinanden 2 sure gamle mænd der lige har mistet deres koner og helst vil være i fred, kom bare til at tænke på Op da jeg så Gran Torino ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Pyha, jeg ved ikke engang hvordan jeg skal beskrive denne film.... 'foruroligende' vil nok være et godt ord ;) Den startede fint nok og efterhånden som handlingen skred frem lignede det mere og mere end ordinær gyser/thriller i stil med "The good son", "The Omen" og "The hand that rocks the cradle". 2/3 inde i filmen tager den dog nogle lidt fjollede drejninger og man begynder at blive irriteret på hovedpersonerne og deres alt for passive reaktioner...den tager brug af alle klicheerne; den manipulerende "datter", moderen der mistænker at noget er galt men fordi hun er tidligere alkoholiker er der ingen (ingen overhovedet) der tror på hende - samt den smådumme men velmenende far/husbond der slet ikke fatter hvad der foregår omkring ham. Men bedst som man tror at den ordinære og ujævne film er på vej ned i afløbet kommer det ret uventede plottwist - som måske nok er lidt langt ude - men rent faktisk redder filmen og forklarer en del af de mere ulogiske sider. Som én skrev på IMDB the plot twist... made it not suck. - og jeg er helt enig ;) Skuespillet er fint nok - det er især den unge Isabelle Fuhrman der fra start til slut (og især til slut) er 100% overbevisende; er spændt på at se mere til hende.
3-4/6 (har ikke helt besluttet mig endnu - for om den er fjollet eller ret fed) ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
14-årige Darren var som de fleste andre drenge i nabolaget. Han hang ud med sin bedste ven, fik udmærkede karakterer i skolen og undgik for det meste ballade. Men da han og vennen møder det omrejsende markedsshow Cirque Du Freak, begynder tingene at ændre sig for Darren. For vampyren Larten Crepsley (John C. Reilly) forvandler ham til noget mildest talt blodtørstigt. Som udød slutter hans sig nu til markedsshowet, som består af uhyrlige monsteragtige skabninger som en slangedreng, en skægget dame (Selma Hayek) og en gigantisk udråber. Kilde: Filmz
Det er så fed film. God historie, aldrig før set plot (baseret på bog), godt skuespil og god humor. Det er sjovt når Selma Hayek får skæg. Det er en fed spændende film med god humor og glæder mig virkelig til toeren. Håber den har god humor.
5,8/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#3264 Jeg er ret enig. Alt i alt var den da underholdende og foruroligende, men den er både fjollet og fed på samme tid, så jeg er helt enig i udtalelserne og karakteren her. Alt i alt en positiv overraskelse, da jeg ikke ligefrem havde forventet en særlig interessant film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#3269: Den er jeg også lige netop blevet færdig med på BD og jeg er fuldstændig enig :)
The Hurt Locker
Åbningscenen i denne film er en virkelig dejlig intens og suspensefyldt scene, som virkelig får en til at sidde helt fremme på kanten af sædet. Og den sætter ligesom stilen for hele filmen, da den byder på flere af den slags scener der på glimrende vis viser krigen helt tæt på. Intens, farlig og nærmest uforudsigelig. Filmen er yderst flot filmet med levende, nærmest dokumentariske optagelser, og Kathryn Bigelow er udemærket klar over hvordan billedsiden skal kombineres med en glimrende lydside. Dialogen er også meget god, og lyder præcis som man kunne forestille sig soldaterne i Irak taler. Skuespillet er også i top og Jeremy Renner fortjener også klart sin nominering.
Alt i alt er den en yderst fremragende film, som jeg da også håber på vinder Oscaren for Bedste Film :)
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#3261 wimmie 14 år siden
Ehm....jeg håber ikke du mener at filmen er racistisk ;)
Fordi....Carl var en gammel ensom håbløs romantiker der efter sin kones død ikke vidste hvad han skulle gøre af sig selv...mens Clintens karakter var en halvgammel bitter krigsveteran der hader de fleste mennesker - ISÆR de af anden race...og især de fra asiatiske lande der minder ham om krigstiden.
Må indrømme at jeg finder sammenligningen en anelse mystisk ;)
#3262 MOVIE1000 14 år siden
og jeg synes bare hr fredriksen og Walt mindede om hinanden 2 sure gamle mænd der lige har mistet deres koner og helst vil være i fred, kom bare til at tænke på Op da jeg så Gran Torino ;)
#3263 wimmie 14 år siden
Ja, ok - når du siger det på dén måde ;)
#3264 wimmie 14 år siden
Pyha, jeg ved ikke engang hvordan jeg skal beskrive denne film.... 'foruroligende' vil nok være et godt ord ;)
Den startede fint nok og efterhånden som handlingen skred frem lignede det mere og mere end ordinær gyser/thriller i stil med "The good son", "The Omen" og "The hand that rocks the cradle". 2/3 inde i filmen tager den dog nogle lidt fjollede drejninger og man begynder at blive irriteret på hovedpersonerne og deres alt for passive reaktioner...den tager brug af alle klicheerne; den manipulerende "datter", moderen der mistænker at noget er galt men fordi hun er tidligere alkoholiker er der ingen (ingen overhovedet) der tror på hende - samt den smådumme men velmenende far/husbond der slet ikke fatter hvad der foregår omkring ham.
Men bedst som man tror at den ordinære og ujævne film er på vej ned i afløbet kommer det ret uventede plottwist - som måske nok er lidt langt ude - men rent faktisk redder filmen og forklarer en del af de mere ulogiske sider. Som én skrev på IMDB the plot twist... made it not suck. - og jeg er helt enig ;)
Skuespillet er fint nok - det er især den unge Isabelle Fuhrman der fra start til slut (og især til slut) er 100% overbevisende; er spændt på at se mere til hende.
3-4/6 (har ikke helt besluttet mig endnu - for om den er fjollet eller ret fed) ;)
#3265 Nicki52 14 år siden
14-årige Darren var som de fleste andre drenge i nabolaget. Han hang ud med sin bedste ven, fik udmærkede karakterer i skolen og undgik for det meste ballade. Men da han og vennen møder det omrejsende markedsshow Cirque Du Freak, begynder tingene at ændre sig for Darren. For vampyren Larten Crepsley (John C. Reilly) forvandler ham til noget mildest talt blodtørstigt. Som udød slutter hans sig nu til markedsshowet, som består af uhyrlige monsteragtige skabninger som en slangedreng, en skægget dame (Selma Hayek) og en gigantisk udråber.
Kilde: Filmz
Det er så fed film. God historie, aldrig før set plot (baseret på bog), godt skuespil og god humor. Det er sjovt når Selma Hayek får skæg. Det er en fed spændende film med god humor og glæder mig virkelig til toeren. Håber den har god humor.
5,8/6
#3266 chronaden 14 år siden
Den er ret fed :)
jeg er nok oppe på 4.5/6
#3267 Lord Beef Jerky 14 år siden
#3268 filmz-Narniabæver 14 år siden
En forbrændt morder er løs i nogen teenagers drømme, og det blvier svært at skelne mellemn mareridt og virkelighed.
Lidt dateret, men musikken skulle have vundet en Grammy.
Vi tæller ned til et remake denne sommer, og så må vi se hvor mange fortsættelser der følger efter.
7/10
#3269 tiany 14 år siden
Spændende, intens og skræmmende.
Fortjener alle de Oscars den kan få.
5/6
#3270 Kruse 14 år siden
The Hurt Locker
Åbningscenen i denne film er en virkelig dejlig intens og suspensefyldt scene, som virkelig får en til at sidde helt fremme på kanten af sædet. Og den sætter ligesom stilen for hele filmen, da den byder på flere af den slags scener der på glimrende vis viser krigen helt tæt på. Intens, farlig og nærmest uforudsigelig. Filmen er yderst flot filmet med levende, nærmest dokumentariske optagelser, og Kathryn Bigelow er udemærket klar over hvordan billedsiden skal kombineres med en glimrende lydside. Dialogen er også meget god, og lyder præcis som man kunne forestille sig soldaterne i Irak taler. Skuespillet er også i top og Jeremy Renner fortjener også klart sin nominering.
Alt i alt er den en yderst fremragende film, som jeg da også håber på vinder Oscaren for Bedste Film :)
5/6