Gravatar

#16291 Skeloboy 13 år siden

A Ma Soeur!

Sight & Sound har haft en artikel kaldet "The Wild Bunch... 50 of the Movies' Maddest Visionaries" om instruktører man aldrig ved, hvor man har. Den består af kendte navne såsom David Lynch, Lars Von Trier, Ed Wood, Miike Takashi, Werner Herzog og Paul Verhoeven, og en lang række mindre kendte navne(se hele listen her). Den franske Cathrine Breillat er også en del af denne liste, og dette er min første møde med hende. A Ma Soeur eller Fat Girl skal man da også se helt igennem for virkelig at blive overrasket.

Det er i bund og grund en film om en depressiv 12-årig, der længes efter den første kærlighed og hendes storesøster på 15, der finder sammen med en ældre mand. Denne mand vil meget, meget gerne i bukserne på hende...

Og meget af filmen foregår med en utrolig lille handling, og det er der faktisk ikke meget ved. Selve emnet - teenageseksualitet - er behandlet forholdsvis sober, og der er ikke noget sort humor a la Todd Solondz.

Efter 80 minutter, hvor filmen har været ok uden virkelig at påvirke en, kommer der en fuldstændig slutning, og man sidder tilbage med en wtf!-oplevelse. Det kan ikke redde filmen til at blive mere end blot god, men det er bestemt en interessant film at se.

Selvfølgelig nævner jeg ikke den oplevelse her, men hvis nogen vil have det, kan jeg da smide det i en spoiler :)

6/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#16292 Ispep 13 år siden

Riqon (16285) skrev:
Jeg husker ikke hans præstation i KoH godt nok til at kunne sige noget om det

Det var en ganske ok præstation for hans standard, men ved gud intet særligt og han er efter min mening også helt fejlcastet i KoH, som i den grad kunne have været endnu bedre film med en anden hovedrolleindehaver. Det at han "underspiller" synes jeg ikke er en kvalitet i sig selv. Alle kan underspille ved at være lidt mutte og passive, men jeg ser ikke det store lys i hans præstation(er).

Knightley er okay, men finder hende indimellem irriterende og meget ensidig.
Gravatar

#16293 BN 13 år siden

Ispep (16292) skrev:
KoH, som i den grad kunne have været endnu bedre film med en anden hovedrolleindehaver.

... sagt af en person, som fejlagtigt tror, at 'KoH' skulle være en slags 'Gladiator 2', hvor det er én mands historie, der fortælles, og hvor der - modsat her - er brug for en karismatisk action-helt som Russell Crowe.

Ispep (16292) skrev:
Det at han "underspiller" synes jeg ikke er en kvalitet i sig selv. Alle kan underspille ved at være lidt mutte og passive, men jeg ser ikke det store lys i hans præstation(er).

Det lyder virkelig ikke som om du forstår, hvad det vil sige at "underspille", når du taler om skuespillere, der skal være "være mutte". Det var noget af en snæver og ensidig definition.

Tænk britisk, hvis du vil forstå hvad "underspille" vil sige.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16294 Ispep 13 år siden

BN (16293) skrev:
sagt af en person, som fejlagtigt tror, at 'KoH' skulle være en slags 'Gladiator 2',

What? Den kedelige konklusion må stå på din egen regning. Den giver nemlig ikke meget mening i mit hoved. Jeg ved udmærket godt hvad der er brug for og ikke brug for i de to film, så drop nu med at belære mig, tak. Det klæder dig ikke. Karismatisk, ukarismatisk eller noget helt tredje, så ændrer det for mig ikke en skid om Blooms talent. Jeg havde foretrukket en skuespiller med mere talent. Såre simpelt.

BN (16293) skrev:
Det lyder virkelig ikke som om du forstår, hvad det vil sige at "underspille", når du taler om skuespillere, der skal være "være mutte". Det var noget af en snæver og ensidig definition.

Det er ikke min def. af begrebet, men af Bloom's karakter, som netop du forbinder med underspillet. Jeg har set hav af herlige underspillede præstationer. Senest med Gosling og Oldman i henholdsvis Drive og Tinker Tailor Soldier Spy. Så fri mig lige for belæringer.
Gravatar

#16295 Ispep 13 år siden

Men selvfølgelig: Kan du lide en film meget, så ser du jo igennem fingre med ALT. Om så komikeren Geo havde haft rollen i KoH.
Gravatar

#16296 Riqon 13 år siden

An American Werewolf in London

Fantastisk underholdende film, og jeg fatter ikke, at jeg ikke har set den før nu! Der er utrolig mange mindeværdige scener i den, som skiller sig ud for komik og horror. Effekterne mindede mig om, hvorfor jeg hader CGI. Filmen er dog langt fra perfekt. Ikke mindst slutningen var lidt af et antiklimaks på en ellers medrivende film. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16297 BN 13 år siden

Ispep (16295) skrev:
Men selvfølgelig: Kan du lide en film meget, så ser du jo igennem fingre med ALT. Om så komikeren Geo havde haft rollen i KoH.

Hvor selvmodsigende! Hvis jeg "kan lide en film meget" (læs: hvis det er en favorit), så er det fordi der ikke ER noget at se gennem fingre med - eller også er det noget der er ligegyldigt og fuldstændigt overskygges af en masse andre store kvaliteter.

Så jeg ved ikke, hvor du har gravet det der "ALT" op henne?
Gravatar

#16298 Hr. Nielsen 13 år siden

#16297 Jeg elsker jer allesammen...Kan i nu være søde mod hinanden eller i får med min lovesvans;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16299 BN 13 år siden

Ispep (16294) skrev:
What? Den kedelige konklusion må stå på din egen regning. Den giver nemlig ikke meget mening i mit hoved. Jeg ved udmærket godt hvad der er brug for og ikke brug for i de to film, så drop nu med at belære mig, tak.

Well, så må jeg have misforstået det, du tidligere skrev (i en ældre tråd):

http://filmz.dk/director-s-cut-af-terminator-salva...

"Desuden skader Bloom alt i Kingdom, man tror IKKE på hans karakter, what so ever, og fremstår som en skoledreng i samenligning med Crowe. De burde ha hyret Eric Bana til den rolle ifælge mig."

Og fra #39 i samme tråd:

Synes nu stadig han er fejlcastet. Forstil dig en som Eric Bana i den rolle. Sejt, ikk :-)

Disse to udtalelser fra dig opfattede jeg sådan, at rollen ifølge dig skulle være gået til en mere sej actionstjerne á la Russell Crowe eller Eric Bana.
Gravatar

#16300 Ispep 13 år siden

BN (16299) skrev:
Russell Crowe eller Eric Bana.

Og fordi man hedder Crowe eller Bana, så har du konkluderet? At jeg ønsker Gladiator 2? Det har intet med det at gøre, BN. Jeg havde blot set en mere talentfuld skuespiller i rollen. Jeg mener ikke Bloom er god nok. Overspillet, underspillet, karismatisk eller ukarismatisk :D Rollen som sådan fejler ikke noget, men synes Bloom var lidt flad, omend var det dog indrømmet blandt hans bedre. Han løb meget ind i de store film en årgang med LOTR 1-3, Pirates 1-3, Troy og KoH. Jeg har ikke noget imod det underspillede. Men selv dét kræver en dygtig mand.

Skriv ny kommentar: