Gravatar

#1641 filmz-jonasgr 14 år siden

#1637 Øv med The Soloist :( Jeg har ellers sat mine forventninger forholdvis højt. Ligesom med dig også pga. anmeldelserne.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1642 filmz-Bruce 14 år siden

Gladiator - BD

Nu har jeg set en smule flere klip fra Gladiator og jeg er ikke helt så positiv mere. Faktisk er jeg ret deprimeret over, hvad jeg så. Jeg så startsekvensen forleden, kampen mod hunnerne og den scene er ikke repræsentativ for den generelle billedkvalitet. Ingen tvivl om, at billedet ved første øjesyn virker langt skarpere og detaljeret end dvd versionen. Men går man lidt tættere på billedet, så er ordet "detalje" pludselig et ukendt begreb ligesom hud forekommer mig en anelse rødmosset. Kan det virkelig være sandt?!?!

Hvis man ser startscenen, så kommer ordet "Germania" frem i hvid font. Længere henne i filmen kommer ordet "Zucchobar". Det ser ud af helvede til, ryster og der er halos udenom. Hvad i helvede ... edge enhancement!!! Og det er ganske vist. Der er masser af sekvenser, hvor edge enhancement træder frem.

Så jeg gik op af kælderen og foretog en søgning på anmeldelser af versionen og ganske rigtigt, så er filmen ved at få en ordentlig overhaling inde på AVSForum, hvor det er tydeligt at bemærke alle disse ulykkeligheder. På DAHF kan man se et eksempel på, at pile i luften i startsekvensen, simpelthen er væk ifht. originalen og, som der bemærkes, nøjagtig samme skæbne som overgik Citizen Kane engang, da man af vanvare filtrerede regn væk, fordi man troede det var digital støj. Så nu er vi pludselig oppe på edge enhancement, DNR og måske en uheldig farvetone.

Men det bliver bedre. Der er screenshots fra AVSForum, som viser, at de ekstra scener i extended cut udgaven IKKE lider af disse fejl. WTF?!?! Så jeg har lige været nede i kælderen igen og fandt frem til scenen med bue og pil henrettelsen. Ganske rigtigt! Scenerne lider slet ikke af de samme efterbehandlingsfejl, som resten af filmen. Flot detaljegrad, skarpt og detaljeret og ingen DNR påført.

Jeg ved ikke, om der er mulighed for at lave om på denne parodi. Jeg havde forventet meget mere af Ridley Scott og at hans engagement i visuelle billeder aldrig havde tilladt dette. Forhåbentlig bliver den europæiske udgave en anden master eller der kommer en anden udgave hen ad vejen.

Det her ER en forbedring af den visuelle kvalitet ifht. dvd udgaven, men det er langt langt fra, hvad denne film skulle have. Det her er en parodi!!!

Eksempel fra DAHF, samme scene blot forlænget i udgave to:

Theatrical scene
Extended scene

Filtrering af pile:
Blu-ray udgave
HDTV udgave

Læg mærke til forskellen i farvetonen. De røde kapper er over i det vinrøde i BD udgaven. Ilden er unaturligt orange og læg mærke til bark og græs. Det ser overdrevent grønt ud.

Video: 5-6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1643 filmz-Bruce 14 år siden

Tillæg til Gladiator parodien!

Tjek disse to billeder ud, fra samme scene, blot er billed to fra extended cut. Dvs. man har en scene, udover varierende detaljegrad pga. DNR også forskellig farvetone.

Blu-ray lort
Blu-ray nice

Måske nogle skulle introducere begrebet QA for Paramount.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1644 filmz-Utyske 14 år siden

Spøjst, gad vide om den britiske udgave er ligeså slem? Den kommer jo snart.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1645 elwood 14 år siden

Fik jo lige genset South Park the movie i weekenden.

Ahh den holder nu stadigvæk synes jeg, især sangene er fantastiske, og så er Cartman, bare så herlig rude, og hidsig.

Cartman I've seen the Terrence and Philip movie, who wants to touch me?

Ingen gør noget

Cartman Råbene I said who want's to freaking touch me!

Eller da han i Klassen hiver en megafon frem for og gentage de bandeord han lige har sagt.

Griner altid af Bill Gates Joken, og self. Kyle's moms a Bitch, og Blame Canada.

Herligt med et par gutter der ikke er bange af sig, glæder mig til Trey og Matt's Nye projekt hvad det så end er.

Kick the Baby

Don't kick the baby

Kick the baby

Slam!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1646 Kruse 14 år siden

Hunger

Jeg så første gang noget til denne film da de viste European Film Awards sidste år, hvor de viste klip fra flere af de nominerede film. Og det var straks en film der fangede min interesse. Klippet var visuelt virkeligt flot, blandet med en fængende og intens lyd. Og sådan kan hele filmen faktisk beskrives. Filmen handler om en sultestrejke i det nordirske fængsel Maze Prison ledet af Bobby Sands. Det er en fremragende film, som leverer et stort indtryk via en fremragende kombination af billede og lyd(der bruges ingen musik, hvilket intensiverer hver en lyd der bruges). Michael Fassbinder må igennem noget af en transformation, da han skal spille Bobby Sands gennem sultestrejken. Skræmmende 59 kilo kommer han helt ned på, og det er et flot eksempel på at lide for kunstens skyld. Han leverer en glimrende præstation, og det får mig til at se frem til at se ham i andre kommende film(f.eks. Inglourious Basterds). Også Steve McQueen bliver spændende at følge, da Hunger må siges at være en fremragende debutfilm.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1647 Kruse 14 år siden

Le conseguenze dell'amore/The Consequences of Love

Jeg har ikke tænkt mig at skrive særligt meget om denne film, udover at det simpelthen er en fabelagtig film! Virkelig fantastisk! Filmen er utrolig flot og dragende, velskrevet og med en fremragende Toni Servillo i hovedrollen. Og så er Olivia Magnani sød og charmerende som Sofia. Jeg ser i hvert fald meget frem til at se det nyeste samarbejde mellem Paolo Sorrentino og Toni Servillo i "Il Divo".

6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1648 filmz-Bruce 14 år siden

#1647 Nemmerlig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1649 wiseguy 14 år siden

Batman Returns (Blu-ray)
Jeg var jo lidt spændt på hvordan min gamle Batman favorit ville fremstå her efter Nolan’s fabelagtige rebirth af hele Batman universet.
”Holder” Tim Burton’s 17 år gamle film så den dag i dag?
Både ja og nej!! Allerede under filmens intro, hvor vi følger Penguin’s fødsel og spæde barndom sad jeg nærmest og klappede i hænderne af fryd. Det er bare Burton, når han er bedst. Jeg elsker hans forskruede univers og tvistede personer. De visuelle lækkerier akkompagneres af Elfman’s vidunderlige score.
”Batman Returns” har efter min mening det fedeste cast fra den gamle serie. Danny DeVito er skræmmende genial som Penguin og Michelle Pfeiffer, som jeg ellers ikke er den store tilhænger af, er jo både drøn morsom og dampende sexet som henholdsvis Selina Kyle og Catwoman. Ja og så må vi ikke glemme Christopher Walken som Max Shreck. Det er jo altid en nydelse at se ham folde sig ud.
I bund og grund bliver, der ikke meget plads til hverken Batman eller Bruce Wayne i filmen. Stakkels Michael Keaton reduceres nærmest til en birolle og spilles jo nærmest helt ud af skærmen af de helt geniale skurke.
Batman Returns er fabelagtig 2/3 af filmen, men den slutter lidt svagt. Man kan ikke lade være med at drage paralleller til Nolan 2 fabelagtige film og på mange måder når Burton’s film selvfølgelig ikke Nolan’s til sokkeholderne.
Men i bund og grund skal de vurderes i to forskellige genrer. Burton’s film er en action komedie, vel egentlig med mest vægt og styrke i komediedelen og Nolans film er helstøbte action dramaer (i Dark Knight med et drys humor i kraft af Jokeren).
Skulle jeg vælge den ene frem for den anden, ryger stemmen klart på Nolan. Ikke des mindre nød jeg stadig mit gensyn med ”Batman Returns”. Universet, kostumerne, musikken og det helt igennem fabelagtige persongalleri holder altså stadig i 2009. Den gamle Batmobil virker trods nostalgieffekten dog som en fesen 2CV ved siden af The Tumbler ;o)

Jeg vil reducere min gamle rating fra 5/6 til 4,5/6

Da jeg ikke ejer dvd’en har jeg ikke haft mulighed for at sammenligne billede og lyd. Jeg faldt dog ikke på røven over nogen af delene!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#1650 mr gaijin 14 år siden

#1649 Det lyder godt. Men hvor er det, den ikke holder?
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: